Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 maart 2014 17:42
Wong Rules !
13 maart 2014 21:52
Nog steeds erg benieuwd ...
19 maart 2014 19:01
Multi-Chip zit erin en werkt (zichtbaar via T-obd).
Komend weekend ff rijden om verschil te bepalen.
Heb tevens een netbook gekoppeld aan t-obd, kan meetgegevens verzamelen met T-obd plot.
Keep u posted!
19 maart 2014 21:12
Hoi Kappi,
Ik ben aan het overwegen om ook de T-obd aan te schaffen.
Heb je de T-obd via
http://www.bergvillfx.com/ besteld?
Weet jij of er ergens screen shots of een filmpje staat hoe de tool eruit ziet?
Ik ben benieuwd naar de log/plot functionaliteit.
Gr,
Henrik
20 maart 2014 2:00
Uitleg over hoe, wat en waar van de software staat op zijn website. is ook wel een en ander over gepost op rennlist.
20 maart 2014 7:40
Henrik 964 schreef:Hoi Kappi,
Ik ben aan het overwegen om ook de T-obd aan te schaffen.
Heb je de T-obd via
http://www.bergvillfx.com/ besteld?
Weet jij of er ergens screen shots of een filmpje staat hoe de tool eruit ziet?
Ik ben benieuwd naar de log/plot functionaliteit.
Gr,
Henrik
Hoi Hendrik,
Check ff de Rennlist forums? Er is veel geschreven en gepost over de scantool.
Mocht je in keer in de buurt zijn kun je t-obd + netbook eenieder uit proberen.
Log file die plot produceert kun je importeren in bv excel. Als je vervolgens een draaitabel maakt kun je eenvoudig analyses doen de data.
Cheers
20 maart 2014 20:12
De multichip resultaten:
Stationair:
Geen verschil. Zowel standaard als sw strak op 880;
Tussenbereik:
(1500-4000) sw loopt soepeler en feller. De duw in de rug bij 4000rpm is er niet meer.
Felheid op het gas:
Sw is agressiever, lees feller. Trekt bij minder gas tov standaard beter op;
Verbruik:
Geen idee en boeit me ook niet.
Conclusie:
Ik vind de chip zijn geld waard. Verwacht geen wonderen maar wel meer trekkracht in het tussenbereik wat ik persoonlijk fantastisch vind voor de ritten op de binnenweggetjes.
20 maart 2014 20:14
Thanks! Ik zal ook eens op rennlist kijken.
20 maart 2014 20:16
"Verbruik: Geen idee en boeit me ook niet."
20 maart 2014 20:48
Een wijze forumeikel zei ooit;
Ik heb die benzine eens een keertje geproefd... Is echt geen zuipen

Dus de auto mag het van mij allemaal hebben
20 maart 2014 22:12
Heb je een chip voor 95 of 98 octaan geïnstalleerd?
Ik heb een RS vliegwiel en daardoor valt ie vaak net te ver terug in toeren, met een Steve Wong chip schijnt dit goed te te verhelpen zijn. Als ie daarbij dan ook echt feller is in het middengebied en je kunt ook nog schakelen naar je originele chip als je een keer niet anders dan 95 kan tanken, dan lijkt t me echt wel wat.
20 maart 2014 22:24
98ron.
En inderdaad lost de sw tjip het probleem met vliegwiel op.
Multichip vergt enige electronica kennis, heb je die niet dan laten doen!!
20 maart 2014 22:35
Ik zal t artikel van je link eens goed bestuderen, t zag er niet heel moeilijk uit. Maar als t m'n pet te boven gaat, dan zal ik wat hulp inschakelen idd.
Thanks.
21 maart 2014 11:26
keertje 95 erbij, terwijl je een 98 chip hebt maakt echt niet zoveel uit. Je moet dan alleen niet op een zomerse 30 graden Celsius dag, tegen een berg op vol gas in zijn laatste versnelling gaan rijden. Anders kan je prima beetje 95 bijtanken. En als je dan weer 98 tegenkomt, gooi je hem daarmee weer vol.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.