Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 2:13



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Oplopend toerental 911 SC 3.0 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Oplopend toerental 911 SC 3.0
Hallo mede Porsche liefhebbers,

Even een kleine introductie over mezelf. Ik ben Jordy, ben 17 jaar. en heb dus nog Ik ben afgelopen week met het opknappen van onze Porsche 911 SC 3.0. Ik ben dus nog erg onervaren als het gaat om het sleutelen aan de Porsche. Dit is dus een van de redenen waarom ik me heb aangemeld bij PorscheForum, ik hoop hier veel te kunnen leren.

Oké genoeg over mezelf even ter zaken. Als ik 'm start loopt hij ± 850 rpm, prima. Ga ik nou een stukje rijden met m'n vader en komen we voor een stoplicht te staan, loopt hij in één keer ± 1150 rpm. Ik heb al verschillende dingen gelezen over de WUR en bi-metaaltjes maar heb nergens echt iets nuttigs kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij oplossingen kunnen geven en me dingen bij kunnen leren.

BVD,

Jordy


14 mei 2014 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Oplopend toerental
Voor dat je overal aan gaat zitten. Bijna lege tank, injector-reiniger erin, voltanken en zeker voor de helft leeg rijden, dan weer voltanken. Heb je het dan nog dan kan je denken aan valse lucht, hangende injector enz....


14 mei 2014 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oplopend toerental
Idd, probeer eens remmenreiniger op de injectie O-ringen, en ook op de voetpakkingen van het inlaatspruitstuk. Gaat ie hoger in toeren, dan weet je dat je valse lucht heb..


14 mei 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplopend toerental
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik heb toevallig al een flesje injector reiniger op een halve tank gegooid. Nu is deze ook al weer half leeg gereden dus de tank maar weer helemaal vol gooien en vervolgens leeg rijden dan maar denk ik?
Ik ga dit weekend ook direct even op valse lucht controleren. WD-40 ook te gebruiken ipv remmenreiniger?
_________________________________________
Porsche 911 SC '78


14 mei 2014 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Bericht Re: Oplopend toerental
Nee, dat werkt helaas niet met WD-40.
Remmenreiniger is veel vluchtiger, en dat heb je nodig met deze truc :cheers:

Suc6

Mvg Marco


15 mei 2014 7:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplopend toerental
993Aventuragrun schreef:
Nee, dat werkt helaas niet met WD-40.
Remmenreiniger is veel vluchtiger, en dat heb je nodig met deze truc :cheers:

Suc6

Mvg Marco


Dankje Marco, ga ik even op zoek naar een busje remmenreiniger. Kan ik ook gelijk de remmen een beetje opfrissen :thumleft:

MvG,
Jordy
_________________________________________
Porsche 911 SC '78


15 mei 2014 8:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Oplopend toerental 911 SC 3.0
als je het toch nog moet gaan kopen, neem dan carburator spray. remmenreiniger bevat nl perchloorethyleen en dat heeft de nare eigenschap om bepaalde plastics te smelten en rubber uit te drogen.


15 mei 2014 10:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplopend toerental 911 SC 3.0
deepee schreef:
als je het toch nog moet gaan kopen, neem dan carburator spray. remmenreiniger bevat nl perchloorethyleen en dat heeft de nare eigenschap om bepaalde plastics te smelten en rubber uit te drogen.


Gaan we doen, dankje! :)
_________________________________________
Porsche 911 SC '78


15 mei 2014 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Oplopend toerental 911 SC 3.0
Dat kan je allemaal uitproberen maar ga er maar van uit dat het iets te maken heeft met de WUR of de extraluchtschuif.

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een 1978 SC en bij mij was het de extraluchtschuif die niet volledig afsloot bij warme motor. Deze heb ik toen vervangen. Hierin zit een bimetaal dat uitzet/krimpt afh. van de temperatuur, kan je testen door in de diepvriezer / oven te steken en te kijken of ze opent / afsluit.

Tip:
http://jimsbasementworkshop.com/CIS/pages/introduction.html


15 mei 2014 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Oplopend toerental
JvO911 schreef:
Ik heb toevallig al een flesje injector reiniger op een halve tank gegooid. Nu is deze ook al weer half leeg gereden dus de tank maar weer helemaal vol gooien en vervolgens leeg rijden dan maar denk ik?
In 1 keer leeg rijden, dan brand alles lekker schoon.


15 mei 2014 17:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplopend toerental 911 SC 3.0
Url schreef:
Dat kan je allemaal uitproberen maar ga er maar van uit dat het iets te maken heeft met de WUR of de extraluchtschuif.

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een 1978 SC en bij mij was het de extraluchtschuif die niet volledig afsloot bij warme motor. Deze heb ik toen vervangen. Hierin zit een bimetaal dat uitzet/krimpt afh. van de temperatuur, kan je testen door in de diepvriezer / oven te steken en te kijken of ze opent / afsluit.

Tip:
http://jimsbasementworkshop.com/CIS/pages/introduction.html


Dankjewel dit ga ik van het weekend ook zeker checken! Wat een prachtige site trouwens, kan ik weer veel van leren :)
Nou ben ik wel een beetje bekent met de WUR waar die zit en hoe die werkt.
X De extraluchtschuif is nog nieuw voor mij :?: Een paar vragen, waar vind ik deze en hoe is deze te demonteren? Is dit te doen zonder de hele motor eruit te halen? X
Aangepast: Niet meer helemaal nieuw, de site bracht al wat uitkomsten. Als ik het goed heb zit ie achter de spinnenkop en is ie bevestigd met een moer een een ring om de slang?

MvG,
Jordy
_________________________________________
Porsche 911 SC '78


15 mei 2014 19:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oplopend toerental 911 SC 3.0
Ik heb de extraluchtklep kunnen demonteren. Nu ik hem bestudeerde kwam ik erachter dat ik hem niet open kan krijgen. Ook beogn er behoorlijk wat olie uit te lopen, is dit normaal?
De klep zelf stond nu nog niet voor de helft open, ik neem aan dat dit niet de bedoeling is?
MvG,
Jordy van Ommen
_________________________________________
Porsche 911 SC '78


16 mei 2014 15:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.