Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 18:42

"in veel gevallen niet te wijten aan een productfout"

dus in een aantal gevallen wel. M.a.w. constructiefout of onbetrouwbaar productie proces....

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 20:08

mee eens!!!!!!

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 20:10

ze moeten maar eens contact opnemen met Michel van auto Resto....dan zullen de ingeneurs van Porsche AG nog vreemd opkijken als ze uitgelegd krijgen wat er allemaal mis is met hun blokjes... en niet alleen de 3.4 , 3.6...maar ook de 3.8 van de 997. :evil:

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 22:34

Dat is balen.....heb mede door dit verhaal mijn Porsche garantie met 2 jaar verlengt op mijn 997 MK1 / 4S van 2008. Toch ben ik van mening dat wij als Porsche forum toch een betere stelling moeten kunnen in nemen tegen Porsche AG. Er zijn ongetwijfeld advocaten hier op het forum die hierbij zouden kunnen helpen om zodoende een goede case te maken. Ook zouden we als forum leden de handen ineen kunnen slaan en desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt. Zo'n onderzoek met rapport kan ons natuurlijk niet de kop kosten maar wel de zwakke punten van Porsche naar boven halen als die er zijn. Ik krijg het gevoel dat het probleem niet gestructureerd aangepakt wordt om zodoende een vuist te maken! Misschien zouden we een special team kunnen opzetten met specialisten op ieders vakgebied om ons gelijk te krijgen. Of is dit Utopia?

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 22:37

Zeker. Porsche weet echt wel wat de problemen zijn. Dit gaat gewoon over geld. Niets meer dan dat. En blijkbaar is dit de goedkoopste oplossing.

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 22:43

Imagoschade is nul blijkbaar. De hele wereld wil nog steeds een nieuwe P.
Zolang dat het geval is, leiden terugroepacties of coulance alleen tot teveel negatieve publiciteit.

Denk ik.... :scratch:

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 8:26

Frits77 schreef:Imagoschade is nul blijkbaar. De hele wereld wil nog steeds een nieuwe P.

Ik schat dat 98% van de kopers van een nieuwe Porsche niet op dit (of een ander) forum kijkt en leest wat de huidige problemen zijn.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 8:39

Hartwiek schreef:ze moeten maar eens contact opnemen met Michel van auto Resto....dan zullen de ingeneurs van Porsche AG nog vreemd opkijken als ze uitgelegd krijgen wat er allemaal mis is met hun blokjes... en niet alleen de 3.4 , 3.6...maar ook de 3.8 van de 997. :evil:


Ik denk dat de P techneuten echt wel weten wat er aan de hand is en denken Michel van wie??? Beetje realiteitszin kan geen kwaad joh :wink:

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 8:58

Natuurlijk. Voor (zeg) 1990 werd Porsche bestuurd door ingenieurs die toevallig geld verdienden. Daarna door managers die andere normen hebben. Zelfde met Mercedes.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 9:05

Is er ooit aandacht besteed aan een kennelijk structureel probleem van gevoelige IMS Lager motoren in de 996- en 997 series in een serieus autoprogramma (topgear etc.)? Of is de fa Porsche te machtig?

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 10:40

Standaard antwoord. Te vinden op de K-schijf onder Porsche/template1/antwoord motorschade.doc :twisted:
En dan hopen dat je het erbij laat zitten. :bang:

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 11:52

"desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt.".

Porsche stemt niet in met een onderzoek waarvan zij weten wat de uitkomst is..............

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 12:04

Heren: Porsche weet echt precies wat er aan de hand is. En blijkbaar kunnen ze zich dit veroorloven.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 16:32

Klopt, zie hier de kracht van goede marketing.
VAG verkoopt (ook) al jaren rotzooi, maar heeft een ijzersterk imago.
Alfa verkoopt producten die minimaal gelijkwaardig zijn, maar hebben een iets roestiger imago...

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 17:00

VAG heeft naast gevoelige IMS Lager blokken ook nog brekende kettinggeleiders.
Duitse degelijkheid; das war einmal.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 17:07

Zoek eens op VW TSI en je hebt uren 'leesplezier'.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 17:19

Ieder merk heeft wel een "zeper" van een motor of bak e.d. Echter VAG spant echt de kroon met de diversiteit aan problemen. En dan hebben ze de pech diverse (volume)merken uit te brengen.
Marketing is voor de eerste kennismaking.... en werkt zolang het goed gaat.

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 17:49

Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 18:41

Muhahahaha... Poorsche, Plofster, het is gedaan met het degelijke imago...
:wink:

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 18:47

@ peter....of de hele mikmak preventief aan laten passen.....

Re: JA HOOR! De sigaar!

23 mei 2014 22:38

Peter schreef:Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..

wat een bs. omdat er Porsche op staat is het heilig? vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen en een hoop porsche rijders in de kou laten staan.

Re: JA HOOR! De sigaar!

24 mei 2014 4:56

Eric H schreef:"desnoods motor blokken laten onder zoeken bij een onafhankelijk specialist waarmee Porsche instemt.".

Porsche stemt niet in met een onderzoek waarvan zij weten wat de uitkomst is..............


Je hebt helemaal gelijk. Daarom is het belangrijk dat je met een gerenommeerd instituut werkt om onafhankelijkheid te waarborgen zoals een TNO. Ik weet niet welke instituut normaal gebruikt wordt in de auto industrie?

Ik heb zelf jaren lang in de garantie sfeer gewerkt voor een motoren bouwer in de marine sector. Heb diverse zaken geleid waar een klant d.m.v zo'n instituut zijn gelijk probeerde te halen. Klant wint vaak in zulke situaties al is het maar een goede coulance regeling en/of een modificatie. De grote vraag altijd is, hoever wil bijv. Porsche AG zo'n geval laten escaleren. Porsche AG zal altijd standard zegen dat het een specifiek geval is. Als je kan aantonen door een onafhankelijke onderzoek dat er sprake is van een trend dan wordt het een stuk lastiger en krijg het risico management een andere wending. Daarom denk ik dat wij als forum leden deze forum eigenlijk niet goed benutten.

Ik ben er van overtuigd als die "PLOF" gevallen beter worden gedocumenteerd en men weet relaties te leggen met andere gevallen op basis van een design fout dan staat men veel sterker in de schoenen. Tuurlijk blijft altijd de vraag, "hoe is de bedrijfsvoering van de motor geweest?" wat natuurlijk een zwart gat is en blijft in zo'n onderzoek tenzij dat uitgelezen kan worden via het motor management system?

Ik denk meer dat we ons zelf de vraag moeten stellen, Wat is er nodig als forum om ons sterk te maken? . Mijn eerste gedachte...een goede registratie van de gevallen op dit forum waar iedereen zijn schade kan rapporteren maar in een vaste formaat.

Re: JA HOOR! De sigaar!

24 mei 2014 7:32

ik denk dat dat niet de functie van het forum is. via een forum kunnen de slachtoffers elkaar vinden en vervolgens, los van het forum, samen een zaak beginnen of informatie delen. om nou forumtemplates te gaan maken waarin slachtoffers van een motorschade hun informatie kunnen registreren, lijkt me een brug te ver. denk overigens ook dat je de 'macht' van een forum vooral niet moet overschatten. Porsche AG heeft echt schijt aan die paar mensen die in een tweede- of derdehands Porsche rijden en hier hun belevenissen neerpennen. :idea:

Re: JA HOOR! De sigaar!

24 mei 2014 8:23

Ik zou niet weten waarom een forum hiervoor niet gebruikt mag worden??? Porsche is toch geen sponsor? Overigens, afgezien dat je misschien een Porsche rijdt heb je ook nog andere relatie met Porsche Horn?

Jouw commentaar betreffende tweede en derde hand eigenaars kan ik me wel voorstellen omdat die vaak geen sluitende onderhoud historie hebben en ook geen service doen bij een erkende Porsche dealer. Ik denk dat een vaste klant bij een erkende dealer meer kans maakt en daar zijn ze wel denk ik gevoelig voor.

Re: JA HOOR! De sigaar!

24 mei 2014 10:06

Peter schreef:Wat een geklaag en gezeur hier weer zeg, lijkt de PVV wel, ga dan een ander merk rijden…..


Of n luftie :thumleft:
Plaats een reactie