Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 dec 2025 22:33

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Random afslaan 911 SC - 3.2 bj.1984 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Random afslaan 911 SC - 3.2 bj.1984
Goede suggestie van die brandstof. Na de restauratie van mijn auto bleek de ontluchtingsslang van de tank bekneld te zijn, met motoruitval tot gevolg. Je kunt dat eenvoudig controleren. Ga een stuk rijden, en doe dan snel de tankdop open. Als je een sissend geluid hoort, is de ontluchting geblokkeerd.

20 dec 2025 21:37
Profiel
PorscheForum Rookie
911 SC - 1984
Rotterdam
Bedankt voor de suggestie!

Dit item stond ook hoog op mijn "verlanglijstje", doch gezien ik een paar weken geleden zowel zaterdag als een zondag probleemloos heb gereden, heb ik deze mogelijkheid helaas moeten schrappen.
Er zit, behalve bij een warme motor en een relatieve lage snelheid (50 - 70 km.) geen enkele regelmaat of patroon in storing.
Voor alle zekerheid heb ik ook nieuwe contact sleutels laten maken.
Het is ook niet dat de motor inhoud of sputtert, maar "out of the blue" valt de motor helemaal dood.
Start daarna direct weer en rijd soms weer een paar minuten, doch de intervallen worden steeds korter en het starten gaat moeilijker. Dat laatste kan komen door het vele starten?
Gelukkig gebeurde het bij van Gugten ook een keer of 20 bij het testrijden. Het zou beter zijn als bij er helemaal mee stopt, dan is het mijn inziens iets minder lastig zoeken.

Maar goed, breng de auto in januari weer naar van Gugten en gaan weer verder zoeken of een andere motorbekabeling monteren.

Kreeg nog een tip om voor een test om een directe plus op de bobine te zetten, zodoende zou een groot deel van het elektra systeem worden "omzeilt".
Ga ik nog proberen in overleg met van Gugten.

23 dec 2025 14:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Je zou een donorauto moeten hebben om onderdelen mee te wisselen zoals verdeler, verdelerkap, rotor, computer, bobine, dme-relais, brandstofpomp, drukregelaar etc.
Als de pomp pompt maar de drukregelaar de druk laat wegvallen spuit hij niet meer in.
Echt lastig man.
Cas911 schreef:
starten gaat moeilijker. Dat laatste kan komen door het vele starten?
Op zich niet lijkt me. Starten moet altijd werken.
Welk alarm zit er op?

23 dec 2025 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Het wisselen van onderdelen zal uiteindelijk wel het probleem oplossen.

Wellicht is het een idee om te gaan meten.
Op kritische punten (brandstofpomp, bobine etc.) een kabeltje aansluiten, en middels een Ledje zichtbaar maken voor een bijrijder. Proefrit maken en observeren welke spanningen wegvallen tijdens de storing.

Ipv ledjes kan ook een meerkanaals oscilloscope gebruikt worden.

Het probleem komt regelmatig voor zodat je na een paar proefritjes wel weet in welke richting je moet zoeken.

Wil je hierbij wel helpen. Heb kabeltjes en Ledjes voldoende :wink: . Ik woon omgeving Enschede

Hans

24 dec 2025 0:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2