Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

18 jun 2008 22:44

Neuh, klachten over oliepompen die iets minder druk leveren door hun leeftijd en zodoende de druk in de spanners afneemt, lijkt mij wat ver gezocht.

Tip:
Als men meer druk wil in het gehele oliesysteem (dus ook krukaslagers, hydraulische spanners, nokkenaslagers, etc. etc.) dan zou men ook de olietoevoer banjobouten die aan weerszijden op de nokkenhashuizen geschroefd zitten (alle types luchtgekoeld spul TOT de 964 motoren...) kunnen updaten met de exemplaren van een Turbo (onderdeelnummer 901.105.361.01 "camshaft housing oil pressure restrictors"). Had ik ook op 1 van mijn SC's: super ! Deze zorgen voor een toenemende oliedruk, vooral in de hydraulische kettingspanners (let wel de 3.2 type spanners met externe olietoevoer leidingen !! ) en verminderen bovendien schuimvorming.

Tot zover.

Dick

28 jun 2008 12:57

Ik heb de mechanische kettingspanners zelf gereviseerd, met een revisie setje.
Ik was totaal 45euro kwijt. :D
Stelt niks voor, :lol:

Moet inderdaad wel even naar de 2 kettingen kijken.
Die kosten 36 euro per stuk.
Alleen het monteren dan nog.

09 jul 2008 13:30

Als de oude kettingspanners het 25 jaar hebben volgehouden, dan gewoon reviseren voor de volgende 25 jaar.

09 jul 2008 15:17

Anne 2.7 schreef:Als de oude kettingspanners het 25 jaar hebben volgehouden, dan gewoon reviseren voor de volgende 25 jaar.


Geloof jij nog in sprookjes :?:

09 jul 2008 16:00

Nee --- maar wel in wat Anne 2.7 zegt :wink:

09 jul 2008 16:29

Olaf schreef:Nee --- maar wel in wat Anne 2.7 zegt :wink:


Droom maar lekker door :oops:

11 jul 2008 15:53

Auto is terug van Robert Visser en ik moet zeggen dat het motorgeluid weer lekker betrouwbaar klinkt, geen getik en geratel meer. Qua rijgevoel merk ik geen verschil, ze reed al super en dat doet ze nog steeds.
Naar mijn idee toch een goede keuze geweest om die 1250,- uit te geven aan nieuwe kettingen en hydraulische spanners. Alhoewel hier verschillende meningen zijn over de spanners is het toch een modificatie waar naar gekeken wordt bij verkoop van de auto en zich wellicht terugverdient.

Kettingspanners 911 1970

15 okt 2008 23:03

Had op een gegeven moment het idee dat de motor uit elkaar plofte zo'n geratel. Gewerkt vanuit een put, uitlaat er onder uit, deksels eraf en geen schade waargenomen. Bakje eronder houden voor klein beetje olie wat er uit kan lopen. Bij het eruitpakken van de spanner, zorgen dat desbetreffende nokkenas vergrendeld is zodat ie onder invloed van de klepveren zich niet kan verplaatsen. Verder kan er weinig gebeuren.

Dus zelf de kettingspanners gereviseerd (kosten inderdaad rond 40 euro en avond werk). De klus op zich stelde niet zo veel voor. Ik rijd er al weer een paar maanden mee zonder enige bijgeluiden.

Porscherutger
Plaats een reactie