Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 8:16



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
2.7 vervangen door 3.0 204pk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Jullie zullen wel gek worden van mijn vragen over ombouwen van een blok. Maar bij deze dan waarschijnlijk de laatste vraag hierover.

Eigenlijk was ik op zoek naar een 3.2 blok, maar vandaag ben ik tegen een hele interessante 3.0 204pk aangelopen.

Aangezien ik nu een 2.7 heb, is het ombouwen volgens mij heel erg makkelijk. Klopt het dat er helemaal niets hoeft te worden aangepast om de 3.0 204pk in de auto in te bouwen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.


23 maart 2009 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Dat gaat al veer eenvoudiger dan een 3.2 in een oude koets lepelen.

Nu heb je alleen nog als 'probleem' dat de ontsteking niet overeen komt en de bedrading in de 12-polige stekker moet worden gewijzigd omdat de plaats van sommige pootjes net iets anders is bij de 3.0 motor.
De ontsteking inclusief het draadboompje kun je van de 3.0 óf van de 2.7 gebruiken, combineren gaat niet.




.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


23 maart 2009 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hoi Renntech,

betekent dit dan dat ik dit huidige ontstekingn van mijn 2.7 gewoon in de 3.0 kan zetten?

Dit maakt het wel heel erg makkelijk.

Of bedoel je dit niet?


23 maart 2009 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Klopt, heb het ook laten doen...dat rijdt wel ff anders zo'n 3.0 motor...lekker... 8)
_________________________________________
Mooiste bloem? Het klaverblad


13 aug 2009 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911ST 3.0
Bericht Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Hoi.

Easy! Heb zelf een 3.0 204 pk in een 2.4 gebouwd. Een verademing.

:idea: Elektrische aanpassingen:
Als je elektrische schema's kunt lezen is ombouwen geen probleem. Heb een schema getekend voor dit project. De draadboom stekker vanaf het SC blok moest aangepast op 5 stekker punten op 2.4 kastje in compartiment. (Afhakelijk van de lengte van draden kun je de aanpasing doen in het aansluitkastje of op de draadboom stekker. Ik heb de SC kabelboom stekker orgineel gelaten.) Ontsteking HKZ 3 draads omwisselen voor 6 draads type. De SC HKZ past direct op 6 draads stekker motorblok. Maar let wel op juiste aansluiting 14 pins stekkerblok op aansluikast (paars/zwart) naar de tacho! U bent niet de eerste die hierdoor een hkz opblaast..

Dit zijn zo'n beetje de belanrijkste aandachtspunten voor kabel swap 2.4 naar 3.0
Failsafe op massaswitch voor benzinepomp / warmup regelaar.
Extra rode relais nodig voor benzinepomp sc (inclusief nw relais voet 5 aders).
Let op aansluiten draad zwart/paars naar tacho.
Externe spaningsregelaar is overbodig vanwege interne in dynamo sc
DF en +B verplaatsen op stekker

:drive: Essentiele mechanische aanpasingen:
Voorpoten verwisseld, turbopoten 79 met sc klauwen.
Groene bilsteins rondom
SC torsiestangen voor/achter
Alu achterophanging
Flex brandsofleiding aanvoer/retour met groter diameter
Langere bak 915/62
Front oliekoeler
Ben ik wat vergeten?

Suc6 met swap 2,7 naar 3,0

Eduard


21 aug 2009 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Eduard, heb je ook beeldmateriaal van jouw bolide?
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


21 aug 2009 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911ST 3.0
Bericht Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Bij deze.

http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30_204hp
http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30/

projecten: KILL CIS :cheers:

EFI/MSD: Afbeelding

PMO: http://www.youtube.com/watch?v=FT-f9ov5ypQ


Laatst bijgewerkt door icarus op 24 aug 2009 11:15, in totaal 3 keer bewerkt.



21 aug 2009 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Helaas Icarus maar zo zien we niets.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


21 aug 2009 16:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.