Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 nov 2009 18:15
De bougiekabel geven allen een oneindige weerstand. Alleen de bobinekabels zijn op de normale manier meetbaar (of ik doe iets fout?).
Hoe kan ik zeker weten dat het de bobine is. Kan ik dat alleen zeker weten door omwisselen?
27 nov 2009 18:22
Denk niet dat je het doorslaan van je bougiekabels zo kan meten met een ohmmeter

'
klik hieroZal wel meggeren worden
Meggers worden in de praktijk meestal gebruikt voor het meten van isolatieweerstanden of lekweerstanden
27 nov 2009 18:33
Joh dat wist ik niet, bedankt voor de info
Doen de Posche specialisten dat ook en wat voor waarde is dan normaal?
27 nov 2009 19:43
Bij bijvoorbeeld een 3.2 Carrera is de waarde op de kabel 1 kOhm, de bougiekop 3 kOhm, som van beide is 4 kOhm.
Je kunt dus wel meten

, maar niet dat een kabel doorslaat door scheuren of beschadiging. Als de weerstand, Ohm waarde, te hoog is, zit je met een slechte kabel.
Het is al een hulp.
De bobijn omwisselen kun je doen.
27 nov 2009 20:15
Morgen gaan we de bobines omwisselen met die van een 964 van een vriend van me. Hoop dat we er nu aindelijk uitkomen

Zijn de bougiekabels van een 3.2 vergelijkbaar met die van een 3.6, qua doormeten?
27 nov 2009 20:30
doormeten zelfde waardes als 3.2.
3 kOhm voor de koppen, 1 kOhm kabel.
28 nov 2009 12:29
Is dit enkel bij het rijden of ook bij stilstand als je plankgas geeft?
iets meer gedetaileerd kan nuttig zijn.
Niet makkelijk dat weet ik maar probeer toch maar
Grts
28 nov 2009 12:31
ruik je veel benzine bij het gevoelige IMS Lager?
28 nov 2009 21:10
Alleen bij het rijden, dus als er vermogen wordt gevraagt. Ruik niet specifiek benzine.
Vandaag de bobines omgewisseld, dit maakte geen verschil. Dus blijft denk ik alleen nog de bougiekabels over. Wel balen want volgens mij moet de uitlaat hiervoor eraf. Ben bang dat er bouten af kunnen breken in de kop. Iemand nog tips?
29 nov 2009 18:16
Je moet enkel de 2 dempers en de katalysator verwijderen.
Wie heeft gezegd dat je collectors eraf moeten??
Bij het verwijderen van de katalysator kan het zijn dat de bouten te slecht zijn en dat je ze moet afzagen of afslijpen.
Bij de dichtingkit van Porsche voor de kleppendeksels zit een uitlaatpakking en een boutensetje voor de katalysator standaard in de kit.
Wanneer zijn je kleppen geregeld en wanneer zijn de bougies vervangen?
29 nov 2009 21:23
Ik snap niet waarom je gewoon niet even langs een Porsche-specialist rijdt. Scheelt je een boel ergernis en een hoop onnodige kosten.
29 nov 2009 22:46
Oh da's mooi nieuws, heb nog niet echt goed gekeken hoe de uitlaat eraf moet. De bougies vervang ik ook gelijk allemaal. Kleppen stellen wacht ik nog even mee. Om de hoeveel km moet dat?
@Franz: omdat dit leuker is
29 nov 2009 23:10
20 000 km
30 nov 2009 11:47
inderdaad...
30 nov 2009 13:03
Als je kijkt in het donker kan je toch zien als de kabels overslaan?
kijk het darmpje na die naar je verdeler gaat. en controleer het membraam door er met een darmpje eens in te blazen. je moet het horen verspringen binnen je verdelerkap.
30 nov 2009 19:52
klefroid schreef:
kijk het darmpje na die naar je verdeler gaat. en controleer het membraam door er met een darmpje eens in te blazen. je moet het horen verspringen binnen je verdelerkap.
964 heeft geen membraam...
30 nov 2009 21:53
Indedaad, een carrera 4 niet, de oudere turbo wel ... sorry stom van mij!
30 nov 2009 22:19
ook niet zeker?
Ik ben vertrouwd met de oudere modellen.
1 ding weet ik wel zeker, hoe meer electronica hoe meer
kans op problemen. geef mij maar het ''simpele''
05 dec 2009 14:29
Alle onderdelen zijn binnen

Volgende week zaterdag gaan we de bougies vervangen, alle bougiekabels vervangen en toch ook kleppen stellen.
Iemand nog tips voor het kleppen stellen?
Edit: in het werkplaatshandboek staat geschreven dat het afstellen gewoon met een bout en contramoer gaat. Dacht gehoord te hebben dat afstellen dmv van plaatjes ging? Zo te lezen geen speciaal gereedschap nodig verder
06 dec 2009 6:12
Best originele bougiekabels gebruiken heb ik zelf al ondervonden...
06 dec 2009 14:54
Kleppen regelen van een 911 is "eenvoudig" en toch weer niet...
Is niet met plaatjes maar met zoals je zegt een regeling.
0.10 mm is de speling, maar bij de regeling geraken is niet zo makkelijk. Ook moeten je kleppen allemaal perfect geregeld staan. Als het je 1e keer is, dan valt dat tegen om te doen.
06 dec 2009 15:23
964 kleppen stellen
06 dec 2009 15:36
Hydraulische klepstoters zijn pas vanaf 993... De 964 heeft nog klepjes die moeten gesteld worden...
13 dec 2009 12:32
Update: gisteren zijn we de hele dag bezig geweest. Kleppen zijn gesteld. Bougies en bougiekabels vervangen. Verrassend hoe goed alles eruit ziet, het blok is echt kurkdroog

Dinsdag de boel verder dichtbouwen, alleen nog stuurbekrechtigingspomp terugplaatsen en catalisator bevestigen
15 dec 2009 13:01
Is het probleem daar nu mee verholpen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.