Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 18:15

De bougiekabel geven allen een oneindige weerstand. Alleen de bobinekabels zijn op de normale manier meetbaar (of ik doe iets fout?).

Hoe kan ik zeker weten dat het de bobine is. Kan ik dat alleen zeker weten door omwisselen?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 18:22

Denk niet dat je het doorslaan van je bougiekabels zo kan meten met een ohmmeter :roll: '

klik hiero

Zal wel meggeren worden :wink:


Meggers worden in de praktijk meestal gebruikt voor het meten van isolatieweerstanden of lekweerstanden

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 18:33

Joh dat wist ik niet, bedankt voor de info :thumleft:

Doen de Posche specialisten dat ook en wat voor waarde is dan normaal?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 19:43

Bij bijvoorbeeld een 3.2 Carrera is de waarde op de kabel 1 kOhm, de bougiekop 3 kOhm, som van beide is 4 kOhm.
Je kunt dus wel meten :mrgreen: , maar niet dat een kabel doorslaat door scheuren of beschadiging. Als de weerstand, Ohm waarde, te hoog is, zit je met een slechte kabel. :wink:

Het is al een hulp.
De bobijn omwisselen kun je doen.

:salut:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 20:15

Morgen gaan we de bobines omwisselen met die van een 964 van een vriend van me. Hoop dat we er nu aindelijk uitkomen :)

Zijn de bougiekabels van een 3.2 vergelijkbaar met die van een 3.6, qua doormeten?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

27 nov 2009 20:30

doormeten zelfde waardes als 3.2.
3 kOhm voor de koppen, 1 kOhm kabel.

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

28 nov 2009 12:29

Is dit enkel bij het rijden of ook bij stilstand als je plankgas geeft?
iets meer gedetaileerd kan nuttig zijn.
Niet makkelijk dat weet ik maar probeer toch maar
Grts

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

28 nov 2009 12:31

ruik je veel benzine bij het gevoelige IMS Lager?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

28 nov 2009 21:10

Alleen bij het rijden, dus als er vermogen wordt gevraagt. Ruik niet specifiek benzine.

Vandaag de bobines omgewisseld, dit maakte geen verschil. Dus blijft denk ik alleen nog de bougiekabels over. Wel balen want volgens mij moet de uitlaat hiervoor eraf. Ben bang dat er bouten af kunnen breken in de kop. Iemand nog tips?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

29 nov 2009 18:16

Je moet enkel de 2 dempers en de katalysator verwijderen.
Wie heeft gezegd dat je collectors eraf moeten?? :roll:

Bij het verwijderen van de katalysator kan het zijn dat de bouten te slecht zijn en dat je ze moet afzagen of afslijpen.
Bij de dichtingkit van Porsche voor de kleppendeksels zit een uitlaatpakking en een boutensetje voor de katalysator standaard in de kit.

Wanneer zijn je kleppen geregeld en wanneer zijn de bougies vervangen?

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

29 nov 2009 21:23

Ik snap niet waarom je gewoon niet even langs een Porsche-specialist rijdt. Scheelt je een boel ergernis en een hoop onnodige kosten.

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

29 nov 2009 22:46

Oh da's mooi nieuws, heb nog niet echt goed gekeken hoe de uitlaat eraf moet. De bougies vervang ik ook gelijk allemaal. Kleppen stellen wacht ik nog even mee. Om de hoeveel km moet dat?

@Franz: omdat dit leuker is :)

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

29 nov 2009 23:10

20 000 km

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

30 nov 2009 11:47

inderdaad...
8)

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

30 nov 2009 13:03

Als je kijkt in het donker kan je toch zien als de kabels overslaan?
kijk het darmpje na die naar je verdeler gaat. en controleer het membraam door er met een darmpje eens in te blazen. je moet het horen verspringen binnen je verdelerkap.

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

30 nov 2009 19:52

klefroid schreef:
kijk het darmpje na die naar je verdeler gaat. en controleer het membraam door er met een darmpje eens in te blazen. je moet het horen verspringen binnen je verdelerkap.


964 heeft geen membraam... :mrgreen:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

30 nov 2009 21:53

Indedaad, een carrera 4 niet, de oudere turbo wel ... sorry stom van mij!

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

30 nov 2009 22:19

ook niet zeker?
Ik ben vertrouwd met de oudere modellen.
1 ding weet ik wel zeker, hoe meer electronica hoe meer
kans op problemen. geef mij maar het ''simpele'' :bang:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

05 dec 2009 14:29

Alle onderdelen zijn binnen :)

Volgende week zaterdag gaan we de bougies vervangen, alle bougiekabels vervangen en toch ook kleppen stellen.

Iemand nog tips voor het kleppen stellen?


Edit: in het werkplaatshandboek staat geschreven dat het afstellen gewoon met een bout en contramoer gaat. Dacht gehoord te hebben dat afstellen dmv van plaatjes ging? Zo te lezen geen speciaal gereedschap nodig verder :)

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

06 dec 2009 6:12

Best originele bougiekabels gebruiken heb ik zelf al ondervonden... :bang:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

06 dec 2009 14:54

Kleppen regelen van een 911 is "eenvoudig" en toch weer niet... :shock:
Is niet met plaatjes maar met zoals je zegt een regeling.
0.10 mm is de speling, maar bij de regeling geraken is niet zo makkelijk. Ook moeten je kleppen allemaal perfect geregeld staan. Als het je 1e keer is, dan valt dat tegen om te doen.

:salut:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

06 dec 2009 15:23

964 kleppen stellen :scratch:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

06 dec 2009 15:36

Hydraulische klepstoters zijn pas vanaf 993... De 964 heeft nog klepjes die moeten gesteld worden... :salut:

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

13 dec 2009 12:32

Update: gisteren zijn we de hele dag bezig geweest. Kleppen zijn gesteld. Bougies en bougiekabels vervangen. Verrassend hoe goed alles eruit ziet, het blok is echt kurkdroog :)

Dinsdag de boel verder dichtbouwen, alleen nog stuurbekrechtigingspomp terugplaatsen en catalisator bevestigen :)

Re: Motor 964 houd in bij vragen vermogen

15 dec 2009 13:01

Is het probleem daar nu mee verholpen?
Plaats een reactie