Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

30 dec 2008 22:41

Ja, ben ook zeer zeker 33n 911 fanaat. Een 968 heeft bij mij een zwakke plek. Een witte CS is voor mij nummer 1 voor nu. En deze die ik nu gekocht heb is zeker nog niet naar mijn maatstaf maar dat is juist de uitdaging. Een auto die helemaal af is, mist voor mij de uitdaging. Deze 968 gaat zeer zeker een blijver worden. Het rijdt echt SUPER!!!
ben er mega blij mee...... heb em nog niet eens.... vrijdag ga ik deze ophalen!

30 dec 2008 23:14

kan mijn foto's niet uploaden.... zijn te groot. wat nu?
kan ik dat ergens mee verkleinen in Windows Vista

30 dec 2008 23:31

Afbeelding

:salut: :salut: :salut:

31 dec 2008 2:17

Jaap911 schreef:kan mijn foto's niet uploaden.... zijn te groot. wat nu?
kan ik dat ergens mee verkleinen in Windows Vista


Gewoon met de Windows Powertoys "Picture Resizer" verkleinen naar 1024x768. Werkt perfect. Dan kun je ze wel in je album prikken. Lukt het niet met Vista? Dan 'gewoon' terug overstappen naar XP, SP3.
The Best There Is.

Suc6!

31 dec 2008 14:47

Prachtige 968. Dikke proficiat.

31 dec 2008 17:24

Check je e-mail voor jouw optielijst Jaap. :wink:

01 jan 2009 18:50

rufie schreef:Je kan op 95 rijden, je systeem (katalysator, vraag me nu niet wat juist, maar ik weet dat het in de handleiding staat) zal zich daar automatisch aan aanpassen, maar de beste prestaties bereik je met 98 octaan.

Ik wil dan ook alleen maar het beste voor mijn beestje.

Het is niet beter voor de motor, 98 octaan, maar de prestaties zijn dat duidelijk wel.

Ga er van uit dat - zoals Rufie schrijft - er op een 968 ook een pingel-/klopsensor zit en die past de ontsteking(svervroeging) aan op de 'kwaliteit' van de benzine.
RON 95 kan dan ook, maar minder vermogen :idea: 8)

01 jan 2009 21:57

Aha dat is duidelijk. Moet maximaal vermogen hebben dus gaan we voor de 98 versie. Denk dat ik maar ga beginnen met BP Ultimate.
Morgen de grote dag!!!!!!!!!!!

02 jan 2009 15:52

Om heel eerlijk te zijn...ik denk dat je al een specialist moet zijn om het verschil te voelen. Je 968 gaat heus niet 2 seconden sneller optrekken.

02 jan 2009 20:21

gefeliciteerd, 968je in Friesland erbij.

onder voorbehoud (heb de hele lijst wel ergens)

220 lim sperdifferentieel
030 sportpakket (grotere voorremmen en geperforeerde schijven, mogelijk andere stabilisatoren, andere schokbrekers (deels instelbaar) coil over veren achter (ipv alleen torsie)

vlgs mij zit bij de 030 altijd ook de 220

als dat erop zit heb je de best rijdende 968 (mooiste als hij ook nog de recaro kuipstoelen heeft)

Ik rij altijd (voor zover mogelijk) bp ultimate 98 (optimale betere prestaties en de meerprijs tov 95 verdien je hierdoor terug, meer km per liter)

overigens heb ik mijn nokkeassen en kettinkje dit jaar gecontroleerd bij 135000 km. Allemaal weinig schokkend zag er goed uit. misschien binnenkort maar een kettinkje en geleiders vervangen. (nokkenassen preventief vervangen vind ik wel erg vergaan)

02 jan 2009 21:09

WAUW de 968 staat in de garage. Wat een prachtkar, rijdt SUPER!
Ga er vanavond maar in slapen denk ik. Nu gaat het feest echt beginnen.
Volgende week gaat een kennis die een spuiterij heeft er mee van start.
Morgen plan de campagne maken bij hem.
Daarna de zoektocht naar allemaal kleine onderdelen, zoals rubbertjes, dopjes, afdekplaatje enz....

03 jan 2009 22:28

Jaap,

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb zelf een 968 cabrio gehad (zie mijn album) en dat ding liep als de brandweer!

Sneller dan menig 911 en Boxster (ook mijn eigen, ha ha!).

Ach, had ik hem maar nooit ingeruild... :oops:

04 jan 2009 8:19

Retep,
Met welke club heb je op de foto een meeting?
Ziet er wel gezelig uit!

Jaap

06 jan 2009 20:49

Retep968: Sneller dan menig 911 en Boxster (ook mijn eigen, ha ha!).


Tja ooit eens in een ander tipic genoemd dat een 968 snel is. maar ja dat zagen de heren met een 911 toch anders. Maar zo zie je maar hier weer een eerlijke mening van iemand met de ervaring van zo'n super karretje!.

Jaap heb je een M030 onderstel, dus met de standaard instelbare Koni elementen en dikke geperforeerde en geventileerde schijven? En erg weiig bodemvrijheid. Spreek uit ervaring met mijn eigen 968 die daarvan voorzien is.

07 jan 2009 11:59

heb geen M030 optie, alle andere opties zo ongeveer wel. Auto ligt wel platter op de weg dan de 986 coupe zag ik.... Maar de wegligging is super. De chip geeft 12 Pk extra volgens de gegevens. Door de weinig geluidsdemping en sportieve uitlaat (?) geeft de auto ook een lekkere brul als de toeren omhoog gaan.....

25 feb 2009 22:32

Jaap911 schreef:Retep,
Met welke club heb je op de foto een meeting?
Ziet er wel gezelig uit!

Jaap


Jaap dat is de 'Flevorit 2006' georganiseerd door dit forum.

25 feb 2009 22:58

De foto's die ik zie van de uitjes die hier al geweest zijn, zien er super goed uit. Hoop dat het deze zomer voor ons ook gaat lukken....

25 feb 2009 23:01

Zeker doen!!

Onderhoud(en)....

15 apr 2010 21:04

Inmiddels een dik jaar verder en veel geleerd van het forum en uit de praktijk. Ben nog steeds helemaal happy met de 968. Interieur is helemaal tiptop nu. Klokje vervangen, grondig gereinigd, dashboardkast lampje vervangen, schroefjes/dopjes/rubbertjes vervangen, etc, etc. Zijn nu aangeland bij het nokkenas hoofdstuk. Auto vandaag bij Renntech geparkeerd voor nader onderzoek. Zowieso de ketting en glijplaatjes vervangen.

Kan wel beamen dat het (juiste) onderhoud en het tiptop maken van een 968 (elke Porsche) een dure, maar hele fijne hobby is!! :wink:

Re: Porsche 968 brandstof

15 apr 2010 22:09

idd. een heerlijke auto

Re: Onderhoud(en)....

15 apr 2010 22:17

Jaap911 schreef:Kan wel beamen dat het (juiste) onderhoud en het tiptop maken van een 968 (elke Porsche) een dure, maar hele fijne hobby is!! :wink:


+1

Ik ben meer geld kwijt aan mijn 968 tip top maken dan ik zelf willen weten. Maar ik doe hem nooit meer weg.

Re: Porsche 968 brandstof

16 apr 2010 12:21

Het heeft mij ook een lieve duit gekost maar elke kilometer is op het moment een feest. Motor loopt fantastisch (helaas vermogen niet kunnen testen tijdens laatste 968 KZ) en de versnellingsbak voelt na de revisie en wat kilometers echt als nieuw. Ik overweeg zelfs om later dit jaar, als het contract op mijn leasebak afloopt, er eens een tijd dagelijks in te gaan rijden. Ik rij ong. 25-30k per jaar, iemand die me gek verklaard?

Re: Porsche 968 brandstof

16 apr 2010 14:50

Ik niet, ik vind het een briljant idee :!: Ga ik ook mischien doen. Ik rij mijn 968 op dit moment zo'n 2 maal per week tussen Utrecht en Apeldoorn. Velen malen leuker dan hetzelfde traject in de lease auto :drive:
Plaats een reactie