Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

22 okt 2011 15:08

5% is echt al een belachelijk getal voor zo'n merk. Ze komen er blijkbaar goed mee weg. Audi/VW heeft een zelfde soort verhaal met de 2.5tdi motoren. Die dingen gaan ook veel te snel stuk.

Resto, klopt het wel dat de meeste 3.4 probleemgevallen een handbak hebben? Heb dat ooit van een specialist gehoord, vraag me af of jij dat beeld herkent.

PS op je homepage even een BoxSter aan passen ;-)

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

22 okt 2011 15:11

Kijk eens wat voor een 996 resto rijdt...... :D

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

22 okt 2011 15:31

helder idd. :)

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

22 okt 2011 16:31

Voor frits:
tip of handbak, het maakt niet uit. De reden waardoor een motor in een handgeschakelde evt eerder stuk gaat is het rijgedrag van de bestuurder, terugschakelen naar een te lage versnelling bijvoorbeeld.
Verder zou ik 5% failure best netjes vinden voor een sportauto die ook als daily driver goed dienst kan doen. Echter ligt het percentage naar mijn idee wel hoger...

Heel persoonlijk mischien maar ik vind de 996 zo lekker rijden dat ik ondanks de hoge pech kans de auto niet zou verkopen zeker gezien het feit dat alle auto's een keer aan een motorrevisie toe zijn...ook de lufti's.

Morgen maar weer een lekker een dagje :drive: :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

22 okt 2011 17:59

resto, hoe is de verhouding 3.4 / 3.6 / 997?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 okt 2011 13:28

Bij mijn buurman (ook Boxster eigenaar) plofte de moter bij het rustig optrekken bij een stoplicht. Je hoeft dus geen rare fratsen uit te halen... en ja, Boxsters gevoelige IMS Lager ook (in dit geval een 987). Het is dat ik in dit geval het verhaal van dichtbij heb meegemaakt, heb ik daarnaast geen andere verhalen met een Boxster gehoord.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 okt 2011 14:09

Richard schreef:eenmaal cabrio> altijd cabrio :ba:


Naar aanleiding van deze opmerking een nieuw onderwerp gestart http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=33289

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 okt 2011 19:14

@Jip rustig optrekken is toch niet normaal. Daar zijn ze niet voor gemaakt hoor. :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 okt 2011 19:44

Die van mijn pa knalde uit elkaar aan 130 op de snelweg :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

20 jan 2012 20:55

Ook scheur in cilinder 996:

De motor in mijn 2003 C4S (H6) plofte na 70.800 km, nadat ik vanuit 4 terugschakelde naar 2. Dit met een gedoseerde hoeveelheid tussengas.. Niet erg slim, gezien de olie/motor na 1 kilometer nog niet op temperatuur is.

Verder had ik de auto elke dag, het is m'n enige auto, flink in de toeren gejaagd. (destijds mooie woon-werk rit) In al die andere gevallen wel netjes 10 minuten warm gereden. Tegenwoordig rijd ik 10km warm <3000rpm, dit ivm stoplicht/langzaam rijden-tijd. Ja, toen dacht ik er nog niet over na dat je jongensdroom ook kapot kon. In mijn hoofd was een Porsche 911 (de overwinnaar aller sportauto's) alleen kapot te krijgen door zoiets als Chuck Norris.

Aldus, dit was het resultaat van het even niet verstandig omgaan met je auto:
- Alle kleppen kapot geslagen door out of sync gelopen zijn van de motor.
- Scheur in de 6e cilinderwand. (heb andere berichten hierover gelezen)

Advies: beter een nieuwe motor.

Conclusie: geen garantie meer --> schuiven me da geld!
Toen niet eraan gedacht om Porsche AG/Pon aan te klagen voor het harteloos verwoesten van mijn droom over über-6 cilinders. (Lees: voelde me schuldig over onverstandig gebruik auto en gewoon op de blaren gaan zitten.)

Therapie: ruilmotor, nieuwe koppelingsset (advies), nieuwe aircopomp (liep iets aan, maar niet oorzaak overlijden motor).

Kosten: een goede rib uit m'n lijf. Achja, een kleinigheidje hou je toch.

Resultaat: Goed lopende motor, sportief (verantwoord, veel bijgeleerd!) rijplezier.

Verandering in rij-attidude: mensen die ik nu met pech staan uitlachen (met tussengas!) en doen alsof ik zoiets nooit heb meegemaakt.. :lol:

Oja, ben net nieuw op dit forum! (..en dacht even iets te delen met de community)
Laatst bijgewerkt door Goldielocks op 20 jan 2012 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

20 jan 2012 21:00

Cynisch, maar niet bitter.
Veel plezier verder :thumleft:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

20 jan 2012 22:20

erwin996 schreef:resto, hoe is de verhouding 3.4 / 3.6 / 997?


Moeilijk te zeggen maar de 3.4 zie ik het meeste....zijn er ook erg veel van.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 jan 2012 23:15

Nou Nou..... Van zo'n 3.4 verhaal word je ook niet echt geruster. Ik heb op 09 januari j.l. een 996 cabrio carrera4 uit 2003 gekocht. Die schijnen, al van verschillende Porsche monteurs gehoord, ook wel problemen te kennen. De krukas keerringen gaan lekken. Kan bij 20.000, kan bij 80.000km maar het gaat gebeuren.... zegt men.
Zijn toch dingen die je niet direct verwacht van een merk als Porsche.

Zijn er mensen met 996 Carrera4 uit 2003 met een kmstand van +/- 70.000km die de bevindingen van hun auto willen neerpennen?
Ben toch wel erg nieuwsgierig wat ik (misschien) kan verwachten.


Gr. Léon

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 jan 2012 23:45

Zoek maar op " plof".
Daar wordt je niet vrolijk van.
Iedere paar weken begint het opnieuw.

Soms krijg je de neiging van " niet weer hè" :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 14:38

Precies, het is vrijdagmiddag, laten we het over wat anders hebben.
95 vs 98 benzine? Koop jij je banden bij de specialist of via de internetwinkel?
Het nut van winterbanden? Doorrijden in de winter of niet?
Water vs luchtgekoeld?
Zeg het maar :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 14:52

Ik zat meer te denken aan: wel of geen AKK ;-) ?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 15:12

of: 993 vs 997 ? :-)

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 16:22

Die discussies hebben we toch ook allemaal gehad :shock:
Volgens mij hebben ze allemaal een eigen lopend onderwerp.
Ik ben te lui om ze op te zoeken, dat mogen jullie zelf doen :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 17:19

Ewout schreef:Precies, het is vrijdagmiddag, laten we het over wat anders hebben.
95 vs 98 benzine? Koop jij je banden bij de specialist of via de internetwinkel?
Het nut van winterbanden? Doorrijden in de winter of niet?
Water vs luchtgekoeld?
Zeg het maar :mrgreen:

DIY klusjes lijkt me voor jou ook een goede :ass: :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 19:20

Ewout schreef:Precies, het is vrijdagmiddag, laten we het over wat anders hebben.
95 vs 98 benzine? Koop jij je banden bij de specialist of via de internetwinkel?
Het nut van winterbanden? Doorrijden in de winter of niet?
Water vs luchtgekoeld?
Zeg het maar :mrgreen:



Wel of geen N-codering vind ik ook ieder jaar wel een interessant onderwerp... :clown:


Maar we gaan off-topic mensen. :wink:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 jan 2012 19:40

Joh laat je niet gek maken door die verhalen over plofs.
Ja ze zijn er en ja je hoort alleen wanneer het niet goed gaat maar er rijden er genoeg rond die dit probleem niet hebben en ook niet zullen krijgen
Plaats een reactie