Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 apr 2012 8:05
Ferdi's Porsche schreef:Van Koot en Bie geleerd dat je bj een vrouw het roompotje peilt, niet de olie. Zit je toch verkeerd.
Olaf schreef:Ik moet die van mij regelmatig bijvullen
Euh.........
19 apr 2012 8:18
Raymond911 schreef:Gelukkig moet ik m'n vrouw vaker peilen dan de Porsche
Als het andersom gaat zijn, begin ik me zorgen te maken

Dat komt vanzelf Raymond
19 apr 2012 10:29
Waar zo'n topic van 7 jaar geleden al niet goed voor is.
19 apr 2012 10:43
Zag het ook, mooi hé
19 apr 2012 11:40
Mijn ervaring met oliepeilen van een 911 is dat het best lastig is, zeker bij de oudere auto's.
Het oliepeil hangt er ook nog eens vanaf wat je ervoor gedaan hebt. Heb je net geplankt of stationair warm gedraaid.
Hoe goed je drukgedeelte van je oliepomp is, hoe goed het scavange gedeelte van je oliepomp is.
Maar wat als een paal boven water staat is dat je niet zomaar er een liter bij moet gooien..!!
Als je de indruk hebt dat er te weinig olie in zit, oliepeilen en slechts een beetje bijvullen e.g. 1/4 liter om te zien wat het effect is.
De motor moet eerst die olie in het systeem verwerken en een nieuwe "balans" opzoeken qua peil.....
Deze procedure nog een paar keer herhalen indien nodig tot een goed peil af te lzen is op peilstok en meter.....
20 apr 2012 9:02
Wel grappig. Dit is een onderwerp, dat telkenmale terugkomt. Bij de verkoop van mijn 993 targa heb ik de koper (die geen porschekenner was) met grote nadruk gewezen op de toch wat merkwaardige procedure van het oliepeil checken en bijvullen......teneinde te voorkomen, dat de olie uit alle gaten en spleten te voorschijn zou komen.