Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 2:37



Antwoord op onderwerp  [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
modificatie koelsysteem 996 en 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Met alle respect, ik vind het een beetje vaag verhaal. Bijvullen bij 3000 rpm, toerental vast houden, dan afsluiten want anders loopt het er weer uit? Dus als je een keer de dop opent bij stilstand en een koude motor loopt de zaak eruit. Lijkt me niet wenselijk, zeker niet bij een Boxster waar je meteen de bagageruimte vol tankt. Daarnaast, gebeurt volgens mij ook niet.


18 mei 2014 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
resto schreef:
Het is jammer dat het reservoir niet laat zien of er genoeg in zit. Dit komt doordat er ergens een luchtbel blijft hangen.
Soms gaan auto's stuk na een reparatie aan het koelsysteem. Men denkt goed ontlucht te hebben maar stiekem zit er nog een luchtbel en dan gaat het wel eens fout.
Er kan natuurlijk ook lucht in het systeem komen door een kleine lekkage.


Natuurlijk kan er na een reparatie ergens een luchtbel ontstaan. Echter indien je dan een blokje rijdt en dan nogmaals kijkt, zal de lucht naar het hoogste punt gegaan zijn, het tankje. Vul je dan nog een keer bij, dan ben je toch klaar?

Althans zo ging het bij mijn audi na vevanging van de waterpomp. Na eerste rit lager, daarna bijgevuld, nooit meer naar een lager niveau. Bij mijn 996 blijft het ook op het juiste niveau.

Daarnaast zou er dan ook geen "min" en ""max" op het tankje moeten staan.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


18 mei 2014 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Ik was altijd in de veronderstelling dat " het niveau streepje " leidend was.
Ga nu eens checken bij 3000pm en dan afsluiten als deze max is in het reservoir. Dit is de juiste procedure bij koude motor?
Hoe herken ik de huidige koelvloeistof met welke ik ga bijvullen ?
Welk merk raden jullie aan ?
_________________________________________
Dromen zijn om waar te maken!


18 mei 2014 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
De procedure die ik heb uitgelegd is heel bekend maar schijnbaar nog niet bij iedereen.
Vullen op toeren en dan dus de dop erop. Na werkzaamheden herhaaldelijk doen.
Ik zal er later wel uitgebreider op terugkomen.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


18 mei 2014 17:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Welk merk raad je aan?
Kom snel eens buurten als ik naar klant ben in de regio. Koelaanpassing gaat me wel aanstaan.
_________________________________________
Dromen zijn om waar te maken!


18 mei 2014 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Als je het systeem met vacuüm vult kunnende toch geen luchtbellen ontstaan?
De werkplaats documentatie zegt vlgs mij met vacuüm vullen en later goed warm rijden en aansluitend enkele gasstoten geven met geopend ontlucht ventiel naast de vuldop.
Tevens de juiste hoeveelheid 22 liter ( afhankelijk type) vullen, indien dan op peil dan is het toch goed.

Mark


18 mei 2014 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Zo heb ik het ook altijd begrepen.


19 mei 2014 8:02
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Vacumeren kun je thuis op de stoep niet doen. Natuurlijk zit je goed als je het systeem helemaal leeg krijgt en er 22 ltr in doet.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


19 mei 2014 19:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Mijn Porsche 996 4s loopt sinds mijn aankoop in november vorig jaar prima.
Oliedrukmeter goed, water temperatuur ook goed na een lange rit.
Bijvoorbeeld gisteren van Arnhem naar Den Helder: na bijna 150 km bij circa 23-24 graden even stoppen en de motorfan slaat niet aan.
Maar ik ben blij dat de auto het (nog) prima doet, ondanks het verhaal en het probleem van de gevoelige IMS Lager. Inderdaad geldt dit niet voor alle 996 auto maar je weet maar nooit.
Het verhaal van Michel van Resto vind ik echt realistisch.
Dus ook ik een afspraak gemaakt met Michel, volgende maandag is de P aan de beurt.
Dat zal zeker een stuk prettiger rijden denk ik.

Wel natuurlijk eerst even laten controleren of er schade aan de cilinders is, hopen van niet!


19 mei 2014 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Vandaag de auto opgehaald bij Michel, modificatie laten doen en nog wat "kleine dingen"
Leuke zaak, keurige uitleg gehad. Stond een aardige verzameling porsches daar.
Klaar voor de rit naar Zuid-Frankrijk over 3 weken.


23 mei 2014 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4s (2004)
Arnhem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
@944{asd}
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met je 4s de komende tijd !


23 mei 2014 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
En welke koelvloeistof( merk/type) kun je nou het beste gebruiken? Gr


24 mei 2014 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Wat erin gedaan is natuurlijk. Even informeren bij de garage waar je auto in onderhoud is.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


26 mei 2014 22:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Nog niet zoveel gereden sinds de modificatie, merk wel dat de temp. meter iets lager staat, 80 graden, liep wel op naar helemaal verticaal na een uur 140 km/u en daarna een half uur file, oliedruk iets hoger na een half uur gewoon rijden ( was 2 nu 2,5) na de rit van een uur 140 en de file zakte de oliedruk naar 2 bij stationair..


01 jun 2014 7:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
ver boven de 200 schreef:

Natuurlijk kan er na een reparatie ergens een luchtbel ontstaan. Echter indien je dan een blokje rijdt en dan nogmaals kijkt, zal de lucht naar het hoogste punt gegaan zijn, het tankje. Vul je dan nog een keer bij, dan ben je toch klaar?
.


Gaat niet altijd op. Als er ergens in de motor lokaal een hoogste punt zit (omgekeerde zwanenhals) dan kan daar lokaal een lichtbel blijven zitten. Heb zoiets in mn CV gehad thuis, waardoor op 1 plek geen water kwam.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 jun 2014 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Heb gisteren een langere rit gemaakt met mijn door Resto gemodificeerde 996 4s waar ook de koeling van is aangepakt.
Heb een half uur lang bijna constant 200+ gereden. Watertemperatuur continu ietsjes over de 80 graden. Bij de afrit bij de stoplichten was mijn oliedruk op mijn meterje 2. voorheen toen ik nog niet de koelmodificatie had laten doen was de oliedruk na zo een rit net 1. Hieraan kun je afleiden dat ook de olie veel beter gekoeld wordt en dus de kans op schade aan je blok aanzienlijk kleiner wordt.
Ben echt zeer gelukkig met mijn 4sje, ik rijd nu niet meer met de billetjes bij elkaar geknepen omdat ik nu het volste vertrouwen heb in mn Porsche. Ik kan dan ook iedereen aanraden om je 996 of 997 michel's koelmodificatie toe te laten passen. Mijn mening is dat die modificatie een hele hoop problemen kan voorkomen. En voorkomen is beter ( en goedkoper ) dan genezen...

Heb geen aandelen, zie het maar als een tip. wat je er mee doet is aan je zelf..


03 jun 2014 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Dat de OLIEDRUK na zware belasting een stuk hoger blijft door aanpassingen aan de WATERKOELING is wel heel bizar, hiermee dus een flnke impact op de thermische huishouding... Hoop oprecht dat de gevoelige IMS Lager hiermee uit de wereld gaan, dan wordt de 996 weer een gewild exemplaar in t rijtje....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


03 jun 2014 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Vind ik ook nogal straf, zeker als het verschil meer dan 1 bar is!


04 jun 2014 6:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Ben er heilig van overtuigd dat als porsche zijn koeling van de 996 en de 997 meteen zo had ontworpen als michel zn modificatie dat er dan 99 % minder problemen zouden voorkomen met de waterkoelers...door de slechte koeling wordt de olie gewoon veel te heet. Met alle gevolgen van dien.


04 jun 2014 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Nu zou een modificatie uit Zuffenhausen een soort erkenning van ontwerpfout kunnen inhouden, dat alleen al is reden om t misschien niet te doen ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 jun 2014 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Dank voor de positieve kritiek Hartwiek.

Lees dat er verwarring is over oliedruk mbt de modificatie.
Na modificatie blijft de olietemperatuur ongeveer hetzelfde echter blijft deze bij lage belasting wel wat lager hetgeen effect heeft op de oliedruk
De modificatie heeft als doel ciilinder 4 5 &6 veel beter te koelen en de temperatuur minder te laten schommelen.
Auto's waarvan het koelsysteem voor de modificatie moeite had de motor voldoende te koelen laten na modificatie het grootste resultaat zien en dit zie je dan dus ook terug in de oliedruk.
Inmiddels rijden er meer dan 40 auto's met de modificatie .
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


05 jun 2014 23:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Ik zou er maar patent op vragen Resto. En dan eens met een 996 naar de Porsche Fabriek en laten zien dat je het probleem zo kunt verhelpen. Heb bij de Boxster S geen idee wat de oliedruk is want geen meterje voor, zoals in mijn oude 964. Is het 3,2 S blok ook geschikt voor zo'n modificatie? En ervaring met gevoelige IMS Lager etc. met dit blok Resto?
_________________________________________
Last Rat standing


06 jun 2014 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Heb wat interesants gevonden op youtube... de engine watchdog 2. Kan misschien veel problemen tijdig opmerken.
Weet niet hoe ik een linkje moet posten...mss dat iemand anders dat ff kan doen??


06 jun 2014 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Mooi verhaal van dat meisje :smurfin: :mrgreen:

:salut:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


06 jun 2014 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: modificatie koelsysteem 996 3.4
Afgelopen vrijdag nog even teruggeweest bij Resto, sensor bijgeplaatst, temperatuur loopt nu niet meer op in de file.
Prima service gehad van Michel en zijn crew, het was even rijden maar hij is nu klaar voor de vakantie naar Zuid-Frankrijk. :thumleft:


09 jun 2014 20:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 354 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.