Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 okt 2011 0:05
En ik maar denken dat het de 2.5 was die wat minder goed in elkaar zat en dat de motoren van de 2.7 en 3.2 veel steviger waren...
21 okt 2011 0:22
Een beetje waar is het wel, mijn onbevangenheid is ietwat vermindert. Iets van de glans is weg. Wat blijft is het vertrouwen in mijn Boxster. Na 80K kilometers zonder problemen verdient hij dat wel. Maar dat neemt niet weg dat ik eerder mijn oren zal spitsen bij bepaalde mechanische geluiden. Ook de dipstick zal ik wat meer checken of er koelvloeistof bij de olie zit.
Wat ik denk te weten is:
Tav de IMS; de krachten op dat lager zullen minder heftig zijn als bij een 3.4 996.
Tav de RMS; afwachten.
Tav de cilinderwanden hoor je nooit dat daar stukken uitbreken bij de Boxster. Er is toch een verschil van 900 cc.
Maar om het, voor mij, af te sluiten, bedankt voor dit onderwerp en de commentaren. Ik heb er van geleerd. Het zal me helpen als ik (ooit) een andere P wil kopen.
Groeten
Richard
21 okt 2011 8:53
boxi schreef:Luchtgekoeld of watergekoeld, op een gegeven moment zal er een blok revisie plaats moeten vinden. Oorzaak verschilt tussen water en lucht. Kosten voor water en lucht revisie zijn ongeveer gelijk. Na revisie durf ik te zeggen dat je met lucht en water weer net zo lang voorruit kan.
Lijkt een redelijke redenatie maar belangrijk ding wordt genegeerd: bij een luchtgekoelde mag je een revisie verwachten, na zeker 200.000 km indien goed 'behandeld' - maar voor deze watergekoelden geldt dit niet, want meerdere al na enkele tienduizenden.
De laatste zin in quote klopt dus zeker niet.
21 okt 2011 8:58
Ik denk dat boxi bedoeld: na revisie én modificatie van een waterkoker.......Als je de modificaties niet doorvoerd ben je nog net zo ver van huis.....
21 okt 2011 10:42
Richard,
Rijd al jaaaaaren een luchtgekoelde, werkelijk een topper
Maar zal toch binnen een aantal jaren een verse moeten nemen
Probeer volgende week naar Lieshout te komen
21 okt 2011 11:00
sarsrich schreef:Een beetje waar is het wel, mijn onbevangenheid is ietwat vermindert. Iets van de glans is weg. Wat blijft is het vertrouwen in mijn Boxster. Na 80K kilometers zonder problemen verdient hij dat wel. Maar dat neemt niet weg dat ik eerder mijn oren zal spitsen bij bepaalde mechanische geluiden. Ook de dipstick zal ik wat meer checken of er koelvloeistof bij de olie zit.
Wat ik denk te weten is:
Tav de IMS; de krachten op dat lager zullen minder heftig zijn als bij een 3.4 996.
Tav de RMS; afwachten.
Tav de cilinderwanden hoor je nooit dat daar stukken uitbreken bij de Boxster. Er is toch een verschil van 900 cc.
Maar om het, voor mij, af te sluiten, bedankt voor dit onderwerp en de commentaren. Ik heb er van geleerd. Het zal me helpen als ik (ooit) een andere P wil kopen.
Groeten
Richard
Kijk dan gewoon voor een 3.6L 996, heb je meteen ook de mooiere koplampen....
21 okt 2011 11:15
M a r c schreef:kijk dan gewoon voor een 3.6L 996, heb je meteen ook de mooiere koplampen....
Nou zeker en dan een 4 S cabrio, helemaal top
21 okt 2011 12:07
Marc,
996-3L? Kan m niet vinden. Foto of link?
Hans,
Ik ben er.
PS: de 993 vindt ik de mooiste Porsche qua model. Kort, gedrongen en breed. Maar ik ben een cabrio nut en dan is ie net weer iets minder mooi. Ik hoop dat ik nou weer niet de hele 993 cabrio clan over me heen krijg. Om problemen te voorkomen hier alvast een "sorry"!
21 okt 2011 12:46
Zeg eens eerlijk, welk model cabrio vind jij dan wel de mooiste?
21 okt 2011 13:13
Ewout, ik trap er niet in.
Alleen al het feit dat je PB begint met "Zeg eens eerlijk..."
Dat is, of wordt, spitsroede lopen.
Groeten
Richard
21 okt 2011 16:06
Ik denk, ik start eens een discussie waar we nooit uitkomen, maar je was zo verstandig je op de vlakte te houden
21 okt 2011 16:21
vind zelf de 964 de mooiste 911 (samen met de echte klassiekers), maar vind het groot nadeel dat bij de pre-996 cabrio's het dak erop ligt, zoals bij de Kever (en de Mini

). Vind het veel mooier als het dak netjes wegzakt (zoals bijv bij mijn ex-volvo). Maar dan vind ik bijv een 996 cabrio nog niet mooier dan een 964 cabrio. Maar begrijp wel wat je bedoelt.
21 okt 2011 16:22
Paul II schreef:boxi schreef:Luchtgekoeld of watergekoeld, op een gegeven moment zal er een blok revisie plaats moeten vinden. Oorzaak verschilt tussen water en lucht. Kosten voor water en lucht revisie zijn ongeveer gelijk. Na revisie durf ik te zeggen dat je met lucht en water weer net zo lang voorruit kan.
Lijkt een redelijke redenatie maar belangrijk ding wordt genegeerd: bij een luchtgekoelde mag je een revisie verwachten, na zeker 200.000 km indien goed 'behandeld' - maar voor deze watergekoelden geldt dit niet, want meerdere al na enkele tienduizenden.
Bedoel je te zeggen "voor ongeveer 5% van deze watergekoelden geldt dit niet, want 95% van deze watergekoelden haalt makkelijk de 300.000km". Deze week nog een Boxster op het forum met eerste motor met 310.000km en er mankeert nog niks aan, die gaat door naar de 500.000
21 okt 2011 16:51
5%
21 okt 2011 18:04
Inderdaad
Zal best wel wat minder zijn...
21 okt 2011 18:07
Inderdaad 1 op de 20 en je zult hem maar hebben. Oude discussie en voor een merk als Porsche kan 5% niet.
Ja meneer u betaalt ca. € 150.000 en er is slechts een kans van 1 op de 20 (lage schatting) dat uw motor mayonaise maakt.
Rij nu zelf watergekoeld trouwens. Maar ga zeker geen 3,4 996 kopen.
Normaal win ik de loterij nooit en je zult zien dan wel.
21 okt 2011 18:53
De statistieken? ik vraag me af of die 5% wel klopt. Als die berekening 4 jaar geleden gemaakt is zijn er in de tusentijd natuurlijk weer een hoop motoren defect geraakt en het productie aantal 996en is natuurlijk niet meer veranderd.
Het lijkt er meer op dat het percentage veel hoger ligt.
Er gaan nog steeds veel motoren stuk, ook de porsche at motoren.
21 okt 2011 19:10
Resto, hoe is het met de witte 996? al gemaakt?
21 okt 2011 20:10
Nog niet klaar, de motor is gedemonteerd en de carterhelften liggen in Engeland voor een nieuwe cilinder en versteviging van de overigen cilinders.De rest van de motor is al klaar.Alle modificaties erop en eraan.
Ik ga de auto verder in originele staat houden, wielen etc.. Erg smaak gevoelig allemaal en ik wil hem verkopen dus de nieuwe eigenaar kan straks naar eigen smaak te werk gaan.
Nog 2 weken en dan is het zover
21 okt 2011 21:23
sarsrich schreef:PS: de 993 vindt ik de mooiste Porsche qua model. Kort, gedrongen en breed. Maar ik ben een cabrio nut en dan is ie net weer iets minder mooi. Ik hoop dat ik nou weer niet de hele 993 cabrio clan over me heen krijg. Om problemen te voorkomen hier alvast een "sorry"!
excuses aanvaard

vind het wel een valide punt heb 993 2S gehad maar miste het cabrio gevoel - eenmaal cabrio altijd cabrio - inderdaad minder mooi - maar zodra het dakje naar beneden gaat - helemaal top - word weer een weekend genieten
21 okt 2011 21:44
Ja
21 okt 2011 22:13
thomas993 schreef: eenmaal cabrio altijd cabrio - inderdaad minder mooi - maar zodra het dakje naar beneden gaat - helemaal top - word weer een weekend genieten
Wij hebben 2 jaar een cabrio gehad maar het voegt voor mij zelf niets toe.
21 okt 2011 23:24
eenmaal cabrio> altijd cabrio
22 okt 2011 0:05
erwin996 schreef:Bedoel je te zeggen "voor ongeveer 5% van deze watergekoelden geldt dit niet, want 95% van deze watergekoelden haalt makkelijk de 300.000km". Deze week nog een Boxster op het forum met eerste motor met 310.000km en er mankeert nog niks aan, die gaat door naar de 500.000

Er zijn uiteraard diverse die geen problemen hebben.
Maar voor betrokkenen is die ene belangrijk ...
hier proberen we weer eens een
vaag beeld te geven van de kans er op.
Lees wat resto schrijft, die 'zit er midden in'.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.