Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW

27 apr 2011 21:45

We zijn er bijna
We zijn er bijna
:res:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

28 apr 2011 9:08

:thumleft:

hoeveel was nu de totale kost (som van alle bedragen uit je 1ste post) & het geschatte aantal uren dat er ingekropen is?

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

28 apr 2011 13:45

Hebben ze deze dingen voor uitgevonden:
Afbeelding

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

28 apr 2011 17:03

Alles bij elkaar was ik ongeveer €5500,- kwijt , dat is voor :
revisie startmotor
revisie dynamo
revisie motorblok
revisie versnellingsbak
alle losse motor / bak delen poedercoaten / verzinken
nieuwe koppeling .

Aan uren zal het toch zeker richting de 400 uur gaan , bedenk wel dat er erg veel werk zit in het reinigen en polijsten . Een normale revisie neemt veel minder uren in beslag , omdat dan alles in de wasmachine gaat en thats it. Het daarwerkelijk uit elkaar en in elkaar zetten valt best wel mee aan tijd.

Mochten er nog interessenten zijn kan je altijd contact opnemen met revisiebedrijf (zie www hieronder) Hij heeft bijv. ook de rallyblokken van Henk vossen onder handen gehad en een zeer zeldzame bugatti 1500 desmodromo.
Laatst bijgewerkt door Danny op 29 apr 2011 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

28 apr 2011 17:40

Doe de P maar nooit meer weg :idea: :thumleft:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW

28 apr 2011 20:23

Paul II, eerder in dit draadje schreef:Herken de 3 electrische aansluitingen nog onder de electrische ventilator: 1 witte en 2 zwarte (temp. voeler en 2 sensoren op vliegwiel).
Neem aan de temp. voeler al de 'nieuwe' uitvoering heeft met 2 aders, dwz ook massa :?: :)

Toevallig, in verband met de vragen over juist aangesloten :!: :wink:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

28 apr 2011 21:20

juist aangesloten waren ze wel , alleen niet afgesteld :bang:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

29 apr 2011 9:14

diep respect, petje af!!! :res:

Nu zeker de eerst paar duizend km rustig rijden en daarna op nieuwe afstellen denk ik zo!?

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

29 apr 2011 17:56

Echt veel bewondering hiervoor - Fantastisch :!: Ik kan helaas alleen maar heel goed rijden en poetsen :mrgreen:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

29 apr 2011 17:58

:shock: wat een werk en je krijgt van mij een dikke duim :thumleft: .... ik zou het zelf niet aandurven zo'n klus bij mijn P (of ieder ander willekeurig merk ;) )

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW

02 mei 2011 22:27

porschenot schreef:ik zou dat blok lekker in de huiskamer zetten :thumleft:


was al aan het trainen maar lees dat er al inzit

mooi werk :thumleft:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

02 mei 2011 22:42

Zondag het blok bewonderd in Dinslaken; prachtig werk, alles ziet er nieuw uit :res: wel jammer dat we op de heen weg niet harder dan 100 mochten omdat het blok nog ingereden moest worden :mrgreen: :lol:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

25 jul 2011 10:27

Gaandeweg het inrijden begon hij een beetje olie te lekken tussen de koppen en het nokkenashuis , waarbij hij rechts op de warmtewisselaars druppelde met hevige rookvorming alsgevolg . Nu heb ik afgelopen zaterdag na 1500KM de olie en oliefilter vervangen. De kleppendeksels aan de uitlaatzijde er maar af geaald en de moeren waarmee het nokkenashuis vast zit nog eens nagelopen . Hoewel deze bij de montage op volgorde en op moment zijn aangetrokken , kon ik ze allemaal nog een halve slag aandraaien. Ik hoop dat het lekken nu voorbij is . Zondag naar de bloemenriviera , met uitstapjes naar frankrijk . Ik wil de col de turrini eens gaan rijden . Als we terug zijn zal hij wel goed ingereden zijn .

In de winter gaat alles er weer uit voor een laatste check en nastellen van de kleppen .

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

26 nov 2011 23:16

Afgelopen dinsdag heb ik het blok er weer uit gehaald om de olie lekkage op te speuren . Dit kwam er na onderzoek langs de tuimelaar assen uit . Ze bleken niet helemaal op de juiste plek te zitten (verkeerd gelezen in het werkplaats handboek ) . Ik heb ze maar gelijk alle 12 opnieuw gemonteerd ,en de klepspeling nagesteld . Ik hoop dat het lekken nu over is . Mocht het niet zo zijn moet ik op zoek naar de afdichtingen die bij de RSR op de tuimelaar assen zijn toegepast .

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

13 apr 2012 12:40

Heren,

Ik heb zelf een 3.2 carrera die nu bij mijn monteur uit elkaar ligt. Ook die bouten (lange staven) en moeren moeten vervangen worden omdat er nu de kracht af is en ze kunnen gaan breken indien je ze niet vervangd en de motor in elkaar gaat zetten.

Echter, mijn monteur heeft informatie opgevraagd omtrent de prijs van met name die lange staven. De prijs heeft hij opgevraagd bij Porsche Zuid en die blijken voor 24 stuks 1000 euro te bedragen. hebben we het dan over dezelfde bouten of vergis ik me. Graag ZSM reactie.....

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

13 apr 2012 12:56

Ik zou niet voor Divilar gaan, maar gewoon staal en even prijzen vergelijken bij de bekende adressen in NL (Kessel, Erpa, Alpo) of in Duitsland bij MHTeile. Dan kom je zeker niet uit op 1000 Euro.

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

13 apr 2012 14:14

De Waal schreef: Graag ZSM reactie.....

Tuurlijk. Nog andere dingen die we voor je kunnen doen?

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

13 apr 2012 19:15

De Waal schreef:Heren,

Ik heb zelf een 3.2 carrera die nu bij mijn monteur uit elkaar ligt. Ook die bouten (lange staven) en moeren moeten vervangen worden omdat er nu de kracht af is en ze kunnen gaan breken indien je ze niet vervangd en de motor in elkaar gaat zetten.

Echter, mijn monteur heeft informatie opgevraagd omtrent de prijs van met name die lange staven. De prijs heeft hij opgevraagd bij Porsche Zuid en die blijken voor 24 stuks 1000 euro te bedragen. hebben we het dan over dezelfde bouten of vergis ik me. Graag ZSM reactie.....



Welke lange staven bedoel je , de tapeinden waar de cilinders overheen zitten , of de bouten waar de carterhelften mee aan elkaar geschroefd zijn .
De eerste kan je gewoon stalen voor nemen en kan niet meer dan €425,- per 24 kosten (incl moeren en ringen
de tweede zijn tevens de bouten voor de krukaslagering en kosten ca 620,- voor de bouten , ringen , O ringen en moeren :salut:

Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR

14 apr 2012 11:50

Heinz schreef:Ik zou niet voor Divilar gaan, maar gewoon staal en even prijzen vergelijken bij de bekende adressen in NL (Kessel, Erpa, Alpo) of in Duitsland bij MHTeile. Dan kom je zeker niet uit op 1000 Euro.


Bij een drietwee zou ik onder delivar gebruiken en boven staal, de motor naar een paar jaar weer uit elkaar pakken kost meer dan 1000 euro :twisted:

Maarten schreef:
De Waal schreef: Graag ZSM reactie.....

Tuurlijk. Nog andere dingen die we voor je kunnen doen?


:mrgreen: :mrgreen: :cheers:
Plaats een reactie