Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 9:59

prachtige discussie weer! Zolang we ons hier druk over kunnen maken, gaat het best goed!

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 16:26

@jeroen914....geloof me nou maar, die herfstblaadjes kunnen een hoop elende veroorzaken.....dat is een feit!!!!

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 20:39

Heb zelf een 997 4s (eind 2006) en een 993 4s en neem bijna altijd de 997.
997 is veel sneller en zeer betrouwbaar en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 22:38

Probleem zit in het feit dat men steeds meer wil produceren tegen steeds meer lagere kosten. Aan dit kosten aspect gaat dan ook vaak de kwaliteit verloren. Dit is al het geval vanaf 996. Indien iemand moody's gelezen heeft vorige maand had hij kunnen lezen hoe de chinezen produceren, en gebouwen, bruggen bouwen allemaal levensduur van maximaal 25 jr. daarna vallen ze om of storten ze in. Dit is ook het geval bij Porsche en dat is ook niet erg vandaar dat ze meeste resultaat behalen per auto. Maar kwaliteit loopt daarmee wel achteruit.

Geval van keuzes maken in je bedrijfsvoering, en er op gokken dat de consument gek genoeg blijft om steeds weer het nieuwe model te kopen. En laten we eerlijk zijn, blijkbaar werkt het, want er wordt steeds meer verkocht door Porsche.

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 23:04

993turbopeter schreef:en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......


Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 23:20

Rad911 schreef:
Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...
+1

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 23:55

10.000 euro vind ik ook veel geld. :D
Ik denk dat het altijd tegenslag is als de motor stukloopt.(allen al de teleurstelling in je auto).
Mijn 997 mk 1 heeft al ruim 160000km gereden en nu net de 1e koppeling vervangen.
Aan de motor is verder nog niet gesleuteld.(behalve normaal onderhoud), en loopt nog als nieuw.
Dan kun je toch van superkwaliteit spreken bij een sportauto die zo goed presteert.
Een italiaan is al 100000 km eerder op.
Er zullen altijd uitzonderingen blijven , en die zullen altijd negatief posten.

Alle Porsches die mooi heel blijven en voor heel veel plezier zorgen, kunnen zich hier niet verdedigen.

Groeten Wim, :D

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 0:06

993turbopeter schreef: ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer.......


Hé dat komt niet lekker over :oops:
Heb in de 30 jaar dat ik 911 rijd dit bedrag nog nooit aan een motor besteed :!:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 1:10

Rad911 schreef:
993turbopeter schreef:en als de motor ploft ...... men neme 10 000euro en hij rijdt weer. Indien je boos wordt om 10 000 euro dan moet je geen porsche rijden. Dus stop met janken en koop dan een ......


Kijk, de ware patser aan het woord. Ik zal mijn Porsche maar verkopen, want ik vind 10.000 euro erg veel geld...


Nee joh, valt wel mee... Hij verdient ze gewoon makkelijk. :roll: :wink:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 3:06

... en ook eerlijk, denk je :?: :cheesy:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 7:32

jongens niet zo zeuren hier. wat is nou 10 mille.... wisselgeld. muntjes voor de parkeermeter. zakgeld voor je kinderen.







:bang: :bang: :bang: :?

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 8:02

10k voor een incident is misschien veel, maar...
- Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller
- De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller
- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 :shock: en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen

Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 8:21

Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 9:36

Rad911 schreef:Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.


Helemaal mee eens

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 9:43

Johannvb schreef:- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 :shock: en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen


Had het al eerder gehoord, onderdelen zijn kostbaar van de 356 :evil:
Stond een jaartje terug in dubio om een coupé aan te schaffen :oops:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 9:57

Johannvb schreef: Dus, welke kost meer...een 996 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:


een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager............. :wink:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 10:23

Rad911 schreef:Ik heb ook genoeg uitgegeven aan de auto's en ik ben de laatste om te zeggen dat het een goedkope hobby is. Maar de toon maakt de muziek. Ik baal van elke euro die ik onvoorzien uit moet geven.


Hier idem.
Als ik een onverwachte rekening krijg van 10K voor mijn Porsche gaat hij niet weg want ik heb die 10K wel, maar ik baal daar dan wel stevig van. Voor 10K kan ik ook een paar keer met mijn gezin op vakantie.
Het is hier nu ook weer niet zo dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik met mijn geld moet doen, helaas :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 10:42

arjan schreef:
een 996 raakt ook al aardig op leeftijd, verschil tussen laatste 993 en eerste 996 is te verwaarlozen. Zal bij die serie ook wel het eea naar boven komen, net zoals de oudere modellen. Dan blijft het niet alleen bij het risico op een gevoelige IMS Lager............. :wink:


Touché

Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ? :idea:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 11:19

Beste Johan, ik eindigde niet voor niets met een :wink:

het is naar mijn mening toch appels met peren vergelijken, je kan geluk hebben met een 996 en pech met een 993. Op een gegeven moment praat je niet meer over gewoon onderhoud maar moeten er delen worden vervangen die gezien hun leeftijd hun beste tijd hebben gehad. Ik geloof best dat normaal onderhoud aan een 993 toendertijd meer koste dan met een vergelijkbare 996, maar nogmaals gezien de leeftijd kan je niet meer praten over normaal onderhoud. De 996 zal ook deze kosten gaan krijgen....

heb zelf dit jaar mijn parafaan laten herstellen en ben nu bezig met de achter onderzijde aan het opknappen, wilde alleen maar een paar andere dempers monteren en kwam van het één in het ander. Bumpersteunen, hitte schilden, spanbanden katalysator enz....
Dit is voor mij een aardig "duur" jaar geweest wat betreft de porsche, alleen het onderhoud wat nodig was, een olie beurtje valt in het niets in vergelijking om hem netjes te houden :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 15:08

Johannvb schreef:Touché

Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ? :idea:


Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel :mrgreen: , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat :?:

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 15:52

Ik heb op 1 jaar tijd voor mn 2 996jes ongeveer 30K uitgegeven aan revisie,s velgen, nieuwe bak, en veel klein spul......Maar dat was voor een gedeelte mijn eigen schuld, ik heb de 4s met een kapotte motor en bak gekocht......Bij mn cabrio was het niet voorzien.....jammer maar helaas....dat van de cabrio vond ik pijn geld, dat voor de 4s wist ik gedeeltelijk van te voren waar ik aan begon....Maar ik verwacht nu ook geen grote uitgaven meer de komende tijd....

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 15:54

molen934 schreef:
Johannvb schreef:Touché

Zou we een keertje de onderhoudskosten van een 993 naast die van een vergelijkbare 996 liggen ? :idea:


Kheb de 993 S nu bijna 8 jaar, kosten nieveel :mrgreen: , enne ook niet onbelangrijk, afschrijven watisdat :?:


fijne n=1 opmerking. luchtkoelers hebben gewoon duur onderhoud nodig. als je er mee rijdt tenminste.

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 22:31

Johannvb schreef:10k voor een incident is misschien veel, maar...
- Ik heb in 2 jaar 10K uitgegeven aan mijn 964 voor "reguliere" onderhoud. Draagarmen vervangen, olieleidingen vervangen. Er was niets kapot, maar de onderdelen waren versleten en aan vervangen toe. Mijn auto had 140k op de teller
- De 968 has een rekening van 8K over 2,5 jaar. Koppelng, distributieriem, uitlaat....de auto had 100K op de teller
- Moes een keertje 4K neertellen voor nieuwe remtrommels op de 356 :shock: en 4K voor een revisie van de cilinderkoppen

Dus, welke kost meer...een 996/997 die bijna nooit kapot gaan of een oude Porsche waar daar altijd wat mee is? :popcorn:


4K voor cilinderkoppen van een 356?! Zo, dat was een duur bedrijf. Ahnendorp in Duitsland (net over de grens) is wat dat betreft een heeel stuk goedkoper.

http://www.ahnendorp.com/Porsche/Porsch ... oer-21/#21

Re: Opblazen motor 997

21 nov 2012 23:29

Wist ik dat maar 3 jaar geleden :bang:

Er was ook ander factoren, uitbouw, inbouw, keringen etc. maar dat kost geen 2,3k extra.

Re: Opblazen motor 997

12 jan 2013 1:15

Ben je gek, een paar euro bij de action.

Plaats een reactie