Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 18:36

klefroid schreef:Maar ooit worden de 996 misschien de duurste ooit, over 40 jaar zeggen ze dan ''De 996 is speciaal omdat dit de enige 911 was zonder ronde/ovale koplampen :res:


Inderdaad, de 996 is zo lelijk, die moet je hebben! :cheers:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 19:04

Wie een 996 lelijk vindt moet dringend een brilletje 8)

Afbeelding

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 19:09

Idd. Toegeven ronde koplampen zijn mooier ( daarom altijd met licht aan rijden 996ers!). Maar de achterkant vind ik echt super!

55412

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 19:17

In het echt vind ik een 996 altijd mooi, maar op fotos komt ze niet tot hun recht, alsof ze niet fotogeniek zijn :scratch:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 19:25

Absoluut.

Afbeelding]

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 20:13

Valt eigenlijk nog goed mee :mrgreen:

Afbeelding

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 20:16

Zijn de vreemde koplampen van de 996 MKII een verbetering t.o.v. de spiegeleieren van de 996 MKI en Boxster 986? Lijkt helemaal nergens meer op wanneer ik de originele bovenstaande foto zie. :roll:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 20:48

Ik vind van niet. 996 was een compleet nieuw ontwerp dat op onderdelen fraai teruggreep op de eerste 911, onder andere met de slanke achterkant. Maar ook met andere koplampen dan het grote publiek mooi vond. Porsche is daar zo van geschrokken dat men in Mk II snel de Turbo lampen monteerde, en voor de 997 teruggreep op retro-993 look. Ongetwijfeld goed voor de verkoop, maar vanuit een design optiek twijfelachtig.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 20:59

Ik vind de 996 MKII / Turbo koplampen fraaier dan de koplampen van de MKI / boxster. Kelly / look à like koplampen vind ik 3 x niks!

Re: Waterkokers, hoe en waarom

24 feb 2013 20:59

Hou het origineel!

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 18:29

klefroid schreef:Valt eigenlijk nog goed mee :mrgreen:

Afbeelding


Zo hattie van het begin af aan moeten zijn :shock:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 18:41

En dan luchtgekoeld uiteraard :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 19:38

En roestig, want dat hoort bij een echte lufti :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 20:04

Patina Johann :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 20:32

996 toch niks mis mee :wink: ieder zijn smaak... heb destijds er genoten van mijn boxster en vind eigelijk alle P's wel mooi... uiteraard heb ik ook wel voorkeuren voor bepaalde type's/modellen.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 21:42

Tilt! schreef:Wie een 996 lelijk vindt moet dringend een roze brilletje 8)


Afbeelding

:res:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 21:45

Wat een leuke topic :lol: :thumleft:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 21:54

Johannvb schreef:En roestig, want dat hoort bij een echte lufti :popcorn:


Liever roest dan plof :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 22:05

Tilt, moet jouw 996 niet eens naar de chirurg om wat vet te laten wegzuigen ? :mrgreen: :mrgreen: :ba:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 22:17

Is er een P te bedenken waarin beide 'partijen' zich kunnen vinden?

VB: 996 RS > een watergekoelde P maar dan met de specs van een 964 RS. Dus kaler dan kaal, sportonderstel, sportuitlaat iets meer vermogen en gaan met de banaan! Geen Gt RS maar gewoon een ultieme rijders P?

Andere ideeën voor de ideale combi tussen lufties en waterkokers?

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 22:22

996 met een Porsche L319. O wacht, die hadden we al in de vorm van een KJN. :cheesy:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 22:27

Cazzo Super Veloce schreef:
klefroid schreef:Valt eigenlijk nog goed mee :mrgreen:

Afbeelding


Zo hattie van het begin af aan moeten zijn :shock:


Dan hadden we geen 997 gehad.....

Re: Waterkokers, hoe en waarom

25 feb 2013 23:53

heerlijk humor topic :mrgreen: Beetje prikken want. ?

Wat kies je: merk x anders dan porsche of een 996. 1 antwoord mogelijk.

En... Waterkoelers hebben warm water dat gekoeld wordt via een radiateur. En die koelt dan dat water middels... ?.. Juist ja :thumleft: waarom via een omweg. ?.. Wat goed is moet je afblijven! Lucht is om te koelen, water om te koken.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

26 feb 2013 0:02

Misschien moeten wij het niet meer hebben over lucht- of waterkoeling maar gewoon over dé boxermotor. Dat is toch wat ons bindt.

57073

Re: Waterkokers, hoe en waarom

26 feb 2013 2:21

Afbeelding
8) :mrgreen: :cheers:

Cazzo Super Veloce schreef:Liever roest dan plof :popcorn:

Liever een gevoelige IMS Lager van 7000 Euro dan om 15000 Euro roestproblemen :thumleft:
Daarbij: 215.000 km, still going strong :mrgreen:

rufie schreef:Tilt, moet jouw 996 niet eens naar de chirurg om wat vet te laten wegzuigen ? :mrgreen: :mrgreen: :ba:

Als je die foto ziet Rufie, kan je toch niet anders dan spijt hebben? :mrgreen: :res:
Daarbij... Vet? Welk vet? Ik zie alleen een strakke kont... 8)

Afbeelding

Evert Jan v H schreef:Wat goed is moet je afblijven! Lucht is om te koelen, water om te koken.

Beginpost van deze thread nog eens lezen :thumleft: Lucht is om te ademen, water is om te koelen :salut:
Plaats een reactie