Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

kwaliteit 996

05 feb 2008 0:30

ik gebruik de turbo gewoon voor iedere dag als vertegenwoordigers auto. en gaat heerlijk met de automaat in de D.

af en toe even vlot wegtrekken, maar vooral genieten van rustig rijden en de bose sound, hard rijden hoeft niet want men weet en ziet toch wel dat je de snelste bent.

05 feb 2008 1:06

911C2 is tegenwoordig toch meer een vlotte GT dan echte sportwagen, zijn er zat sneller hoor..... wel diep onder de indruk van die km-stand, dat zie je niet vaak 8)

kwaliteit 996

05 feb 2008 1:37

he maar ik heb het niet over mijn c2 cabrio. lees maar, ik bedoel dat mensen wel weten en zien dat mijn turbo s tiptr. toch sneller is dan hun.

c2 is inderdaad niet zo snel mijn bmw is 7 v12 trek sneller en vlotter naar de 250.

turbo s is toch wel een auto die bij de grotere der aarde een beetje kan mee doen.

05 feb 2008 11:12

Correct me if I´m wrong, maar ik denk dat er wat onjuistheden zitten in het verhaal van 996 c2 cabrio i.

Op Marktplaats staat een advertentie voor een 996 Cabrio uit 1999 met de volgende tekst:

Werkelijk perfecte 996 3.4 c2 cabrio uit '99. Auto is helemaal dealer onderhouden en alle stempeltjes staan in het boekje. Auto is zo als alle porsches dat eigenlijk wel zijn gewoon perfect. Zit ook niet 1 krasje of deukje op.

Motor is in eind 2003 vervangen door porsche, dus er zit nu het goede 3.4 blok in, want er is niks slechter dan de eerste serie 3.4 tot 2001 want die gaan gewoon bijna allemaal rond de 100dzkm kapot.

Velgen GT3, zonder 1 stoeprand krasje of slijtage plek (net vorig jaar nog laten stralen en spuiten).

Kleur is Grijs met diep donkerblauw leder inter.

Navigatie.

geen handel auto, ik woon gewoon in het buitenland en ik gebruik de auto iedere dag.

Onlangs nog in NL sportuitlaten laten monteren (echt mega sound) en de auto laten chiptunen bij MH Porsche in Peize, nu 330pk en 380nm voelt echt een stuk beter dan standaard.

De prijs van de auto is ex BPM en de BPM is € 3100,-

De prijs is echt helemaal vast en kan geen cent van af. Maar ja, €29.000,- is dan ook gewoon een eerlijke prijs.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/1450 ... nd=21&fs=1

Ik weet ondertussen dat dit de auto van 996 c2 cabrio i is.

Bovenstaande advertentie is in strijd met de volgende dingen die hij op ons forum heeft beweerd:

Op 16 november 2007 schrijft 996 c2 cabrio i:
ik heb een 996 c2 cabrio 3.4 die dus nog nooit heeft stil gestaan en waar ik dit jaar nog 4 ton bij op de teller ga zetten.


Op 17 november 2007 schrijft 996 c2 cabrio i:

natuurlijk niet 4 ton in 1 jaar.

in 6 jaar. maar het blijft 4ton


Op 18 november 2007 schrijft 996 c2 cabrio i:
de slechste 996'en die je kunt kopen zijn die van serie 1 met lage km standen. garantie is weg en ze gaan gewoon plof. De meeste gaan tussen de 20dzkm en de 120dzkm.


Op 22 november 2007 schrijft 996 c2 cabrio i:
met nooit stil staan bedoel ik dat is dus nog nooit stuk is geweest en dus nog nooit heeft stil gestaan. doet het altijd het kreng.

en die km zijn gewoon in 6 jaar.


Op 4 februari 2008 schrijft 996 c2 cabrio i:
ik gebruik de turbo gewoon voor iedere dag als vertegenwoordigers auto


RESUMEREND:
1. er is eind 2003 een nieuwe motor ingegaan.
Waarom heeft hij dit niet vermeld in het topic.
2. in 6 jaar heeft 996 c2 cabrio i er 400.000 km mee gereden.
Dan zouden we nu eind 2009 zitten
3. de TELLERstand is ca 400.000
Ja, de tellerstand wel, maar de motorstand dus niet (6 jaar, 400.000)
4. 996 c2 cabrio i heeft ook nog een 996 turbo S waarmee hij dagelijks rijdt
Tja.......

Enige uitleg waarom er geen melding is gemaakt van de nieuwe motor in 2003 en hoe het kan dat er in 6 jaar (dus van eind 2001 tot en met eind 2007) 400.000 km op de motor kan komen te staan lijkt me op zijn plaats.

05 feb 2008 11:31

c2 is inderdaad niet zo snel mijn bmw is 7 v12 trek sneller en vlotter naar de 250.


Marcel je bent er nog één vergeten 8).

En ik die dacht dat het een rustige chauffeur was? :?

05 feb 2008 11:31

Marcel R. De Vries :shock: :mrgreen: :wink:

05 feb 2008 11:38

996 c2 cabrio i mogen we ook weten in welke sector je werkt? Zelf zie ik het ook wel zitten om met zo'n "vertegenwoordigersauto" rond te crossen.
:D

05 feb 2008 12:09

drknauf schreef:Marcel R. De Vries :shock: :mrgreen: :wink:


geweldig... :lol: :lol: :lol:

05 feb 2008 13:18

dus er zit nu het goede 3.4 blok in, want er is niks slechter dan de eerste serie 3.4 tot 2001


:shock: Bestaan er 2 verschillende 3.4 blokken :roll: Da's nieuw voor mij.

05 feb 2008 14:10

In zekere zin wel. Er is het orginele 3.4 blok, en het verbeterde 3.4 blok, wat er bij mijn (ex.) 996 ook in is gezet begin 2007. Dat heeft 7 modificaties tov het orgineel, heb ik mij door het PC laten vertellen.

05 feb 2008 15:41

cvvreacing schreef:
996 c2 cabrio i mogen we ook weten in welke sector je werkt? Zelf zie ik het ook wel zitten om met zo'n "vertegenwoordigersauto" rond te crossen.


tuinhuisjes :lol:

05 feb 2008 16:40

LeOH schreef: :shock: Bestaan er 2 verschillende 3.4 blokken :roll: Da's nieuw voor mij.

Voor mij ook!

Harley schreef:Er is het orginele 3.4 blok, en het verbeterde 3.4 blok, wat er bij mijn (ex.) 996 ook in is gezet begin 2007. Dat heeft 7 modificaties tov het orgineel, heb ik mij door het PC laten vertellen.

Ik denk dat het hier eerder gaat om een "verbeterd" blok, omdat er inderdaad wat modificaties zijn verricht aan onderdelen aan het blok (zoals de welbekende krukas en/of tussenkeering :wink:).
Het blok zelf, de cilinderwanden, zuigers etc zullen toch niet veranderd/aangepast zijn :?, daar is toch in 2001 gewoon de 3.6 voor in de plaats gekomen! :idea:

Dat er bij dealers/PC af en toe ook gewoon gekletst wordt is mij allang duidelijk, want in mijn contacten met PON werd ook glashard gezegd dat men nog nooit had gehoord van gevoelige IMS Lager motoren :shock: :wink:

05 feb 2008 16:50

Rob Herfst schreef:Ik denk dat het hier eerder gaat om een "verbeterd" blok()

Dat zeg ik toch ook, mr. page 30 centerfold. :cheesy:

05 feb 2008 17:13

Moet jij niet even een rondje gaan rijden, met je GT3 blok? :twisted: :wink:

05 feb 2008 17:19

Rob Herfst schreef:Moet jij niet even een rondje gaan rijden, met je GT3 blok? :twisted: :wink:

Nee, want het regent. Kwaliteit van de 996 is niet zo best. Je weet tog. :cheesy:

05 feb 2008 17:45

Leuk......kibbelende meisjes :mrgreen:

05 feb 2008 18:08

Alexander lijkt dan toch wel gelijk te hebben......... :mrgreen: :wink:

05 feb 2008 18:10

Slimme man die alex :) heeft zeker een skoda erbij :D

05 feb 2008 18:14

Rob Herfst schreef:Alexander lijkt dan toch wel gelijk te hebben......... :mrgreen: :wink:

Idd.

Niet de Boxster is de vrouwenauto, maar de 911 :mrgreen:
Boxster is voor kappers

05 feb 2008 19:41

Maar waar moet een vrouwelijke kapper dan in rijden




In de 996 dan natuurlijk :mrgreen: :wink:

05 feb 2008 19:48

Harley schreef:In zekere zin wel. Er is het orginele 3.4 blok, en het verbeterde 3.4 blok, wat er bij mijn (ex.) 996 ook in is gezet begin 2007. Dat heeft 7 modificaties tov het orgineel, heb ik mij door het PC laten vertellen.


Ja dat is bekend, maar dat zijn allemaal modificaties bedoeld om de kans op olielekkage te verkleinen, o.a de keerringen, en een hoop vernieuwde boutjes.... In het blok zelf is echt niets gewijzigd ( tot de 3.6 )

05 feb 2008 20:11

Dat heb ik toch ook al gezegd, mr. page 30 centerfold. :cheesy:

05 feb 2008 20:22

Jampie schreef:
Eindelijk eens goed nieuws !!!
Mag ook gezegd worden; meestal hoor je enkel de negatieve ervaringen.


Ja Jampie, volgens mij word je toch nog teleurgesteld :cry:

05 feb 2008 20:32

Afbeelding Mr B, zelfde hoed, alleen iets aangekomen ? :shock: :mrgreen: :wink:

05 feb 2008 20:35

Afbeelding

Wel een grote mond......
Plaats een reactie