Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

26 sep 2006 12:50

Lees ik even één avond niet op het forum zie ik dat Yohan weer rijdende is. Geweldig man.
En Erwin natuurlijk blij dat ie eindelijk weer plek in zijn werkplaats heeft :wink:

26 sep 2006 12:58

mhoeneveld schreef:En Erwin natuurlijk blij dat ie eindelijk weer plek in zijn werkplaats heeft :wink:


Denk zomaar dat de 911 van YohanV het veld heeft mogen ruimen voor andere 911jes :wink:

26 sep 2006 13:18

yohanv schreef:Niet helemaal nada noppes....

De startmotor hoorde je nog wel, maar verder gebeurde er weinig. Heeft geen kick gegeven op dat moment. Het was al laat in de nacht.. en heb het een stuk of 10 keer geprobeerd en heb toen maar de auto van mijn zus gepakt.. :cry:

Maar zoals gezegd , volgende morgen geen probleem.

Nu herinner ik me ook dat de motor 1 keer tijdens stationair op 1500 touren bleef draaien toen ik voor een kruising stond te wachten. Dus het kan ook met de 'choke' (Weet niet of dit goed geschreven is) te maken hebben zit ik me nu te bedenken.


Vapor lock ;) luchtbellen binnen in het brandstof systeem, leidingen van de brandstof verdeler naar de injectoren toe. Eventjes goed door starten werkt altijd wel, niet langer als 30 seconden door starten ivm de startmotor die anders te heet wordt.

ALs je motor 1500 toeren stationair draait sluit je AAV (air auxillery valve) niet helemaal goed. Deze wordt dan niet echt aangestuurd vanaf het relais (wordt verwarmd door de temperatuur van de motor + elec (bi-metaal). Wanneer het brandstof relais weinig - tot geen contact maakt dan kan het zijn dat de klep langzaam sluit (AAV), heb zelf ook dat probleem bij mijn 924, eerste 10 min stationair toerental van 1500 rpm.

26 sep 2006 18:47

911-lover schreef:Na een uurtje afkoeling is het weer alsof er niets aan de hand is.


Het vreemde was. De wagen had al een tijdje stilgestaan. Schatting tussen de 4.5 en 5 uurtjes. In die tijd zou de wagen al genoeg afgekoeld moeten zijn.

Ik begin mijn twijvels een beetje te krijgen over mijn stelling dat de motor zelf niet ronddraaide. ??? :oops: :oops: Ik zit me nu te bedenken dat het wel een zwaar geluid is voor alleen de startmotor. (Ik weet het, ik ben ook maar een leek die zo meer kennis probeerd te verkrijgen) 1 ding is wel zeker. Hij heeft niet 1 keer een kick gegeven wat betreft een ontsteking. :!: :!:

mhoeneveld schreef:Lees ik even één avond niet op het forum zie ik dat Yohan weer rijdende is. Geweldig man.
En Erwin natuurlijk blij dat ie eindelijk weer plek in zijn werkplaats heeft :wink:


Ik heb er al weer wat blije en tevreden kilometertjes op zitten ja. Ik heb even geen tijd kunnen maken in mijn verlof om nog achter een PC te gaan zitten: 15-16 per dag met de woning bezig geweest om de buitenkant af te maken voor verkoop van de woning. Dus vandaar dat het je ontgaan is. !!! En dat plaatsje bij Erwin zal hoogstwaarschijnlijk wel zijn overgenomen door een ander Elfje.

Meneer aard schreef:Vapor lock ;) luchtbellen binnen in het brandstof systeem, leidingen van de brandstof verdeler naar de injectoren toe. Eventjes goed door starten werkt altijd wel, niet langer als 30 seconden door starten ivm de startmotor die anders te heet wordt.

ALs je motor 1500 toeren stationair draait sluit je AAV (air auxillery valve) niet helemaal goed. Deze wordt dan niet echt aangestuurd vanaf het relais (wordt verwarmd door de temperatuur van de motor + elec (bi-metaal). Wanneer het brandstof relais weinig - tot geen contact maakt dan kan het zijn dat de klep langzaam sluit (AAV), heb zelf ook dat probleem bij mijn 924, eerste 10 min stationair toerental van 1500 rpm.


Vapor Lock is ook door mijn hoofd geschoten. Dit ook alleen maar omdat ik dit ooit uit een boek heb gehaald. :wink: Ik had toen een lekkende benzine leiding en heb toen alle info uit een boek willen halen. (De auto is toen toch maar (voor de eerste keer) naar Erwin gegaan. Maar tijdens het starten gaat het toerental eerst een tijdje op en neer en na een tijdje (40 sec.) dan loopt ie tussen 800-900 rpm. Ik heb het alleen dus gehad toen ik voor een kruising stond te wachten en het toerental stationair op 1500 bleef hangen. Na wegrijden nogmaal koppeling ingedrukt, en daarna wel 800-900 rpm.

26 sep 2006 19:03

yohanv schreef:
911-lover schreef:Na een uurtje afkoeling is het weer alsof er niets aan de hand is.


Het vreemde was. De wagen had al een tijdje stilgestaan. Schatting tussen de 4.5 en 5 uurtjes. In die tijd zou de wagen al genoeg afgekoeld moeten zijn.

Ik begin mijn twijvels een beetje te krijgen over mijn stelling dat de motor zelf niet ronddraaide. ??? :oops: :oops: Ik zit me nu te bedenken dat het wel een zwaar geluid is voor alleen de startmotor. (Ik weet het, ik ben ook maar een leek die zo meer kennis probeerd te verkrijgen) 1 ding is wel zeker. Hij heeft niet 1 keer een kick gegeven wat betreft een ontsteking. :!: :!:

mhoeneveld schreef:Lees ik even één avond niet op het forum zie ik dat Yohan weer rijdende is. Geweldig man.
En Erwin natuurlijk blij dat ie eindelijk weer plek in zijn werkplaats heeft :wink:


Ik heb er al weer wat blije en tevreden kilometertjes op zitten ja. Ik heb even geen tijd kunnen maken in mijn verlof om nog achter een PC te gaan zitten: 15-16 per dag met de woning bezig geweest om de buitenkant af te maken voor verkoop van de woning. Dus vandaar dat het je ontgaan is. !!! En dat plaatsje bij Erwin zal hoogstwaarschijnlijk wel zijn overgenomen door een ander Elfje.

Meneer aard schreef:Vapor lock ;) luchtbellen binnen in het brandstof systeem, leidingen van de brandstof verdeler naar de injectoren toe. Eventjes goed door starten werkt altijd wel, niet langer als 30 seconden door starten ivm de startmotor die anders te heet wordt.

ALs je motor 1500 toeren stationair draait sluit je AAV (air auxillery valve) niet helemaal goed. Deze wordt dan niet echt aangestuurd vanaf het relais (wordt verwarmd door de temperatuur van de motor + elec (bi-metaal). Wanneer het brandstof relais weinig - tot geen contact maakt dan kan het zijn dat de klep langzaam sluit (AAV), heb zelf ook dat probleem bij mijn 924, eerste 10 min stationair toerental van 1500 rpm.


Vapor Lock is ook door mijn hoofd geschoten. Dit ook alleen maar omdat ik dit ooit uit een boek heb gehaald. :wink: Ik had toen een lekkende benzine leiding en heb toen alle info uit een boek willen halen. (De auto is toen toch maar (voor de eerste keer) naar Erwin gegaan. Maar tijdens het starten gaat het toerental eerst een tijdje op en neer en na een tijdje (40 sec.) dan loopt ie tussen 800-900 rpm. Ik heb het alleen dus gehad toen ik voor een kruising stond te wachten en het toerental stationair op 1500 bleef hangen. Na wegrijden nogmaal koppeling ingedrukt, en daarna wel 800-900 rpm.


Bij mijn is het soms ook raar, maar verder werkt het perfect. Mocht je intresse hebben ik heb een Boek over k-jetronic (incl storingen etc) van Bosch, op pdf file formaat. Wel 180 mb, mocht je intresse hebben kan ik evt of online zetten of FTP openen.

26 sep 2006 19:09

Meneer aard schreef:Bij mijn is het soms ook raar, maar verder werkt het perfect. Mocht je intresse hebben ik heb een Boek over k-jetronic (incl storingen etc) van Bosch, op pdf file formaat. Wel 180 mb, mocht je intresse hebben kan ik evt of online zetten of FTP openen.


TOP aangeboden! :thumleft: Maar ik denk dat ik de rest aan boord (Offshore) niet zo blij maak met het downloaden van 180MB over een satelliet verbinding :oops: :wink:
Plaats een reactie