Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 apr 2007 12:38
Ik zie ook olie aan de achterkant van het blok. Verder heeft het blok de gedeelde olie terugvoer pijpjes. Als dit betekent dat het blok nog niet los is geweest is de kans groot dat alle pakkingen en keerringen na zoveel jaar (een beetje) lekken.
20 apr 2007 13:19
idd de deelbare pijpjes zijn vrij nieuw volgend mij.
de beschermkap (metaal) bij de krukas keering poelie zijde is erg vettig
nu zit er in de de stalen kap een ontwateringsgaatje wat verstopt zit en het
kan zijn dat er in de loop van tijd wat olie is gemorst wat hier uit druppelt
in het ergste geval is het de krukas keering
kost geloof ik 10 euro of iets dergelijks als de motor er uit is zit er binnen een half uurtje een nieuwe in.
was bij mijn porsche die ik nu aan het opbouwen was ook het geval. verdroogd door het lange stilstaan
bij de klepdeksels lekt het via de draadeinden en de moeren, bekend probleem.
zou de slang die je ziet en aangesloten in op de oliekoeler ook even goed afspuiten en kijken of daar niets mee aan de hand is, vind hem vrij bolstaan let wel bij de slang vervangen zoals
Renntech pas vertelden als ik mij niet vergis
zaag de moer van de slang in, anders de kans dat het draad eind van de koeler afbreekt
voor de rest een mooie auto
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.