Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
26 nov 2007 14:31
Dus ja, de een vindt het normaal en de ander niet. Aan jou de keus.
28 nov 2007 1:46
Normaal heeft 2 betekenissen:
- het hoort zo -> geldt niet voor olie lekken
- het komt vaak voor -> dat wel ja .....
28 nov 2007 12:02
Normaal = valt binnen de normen.
28 nov 2007 15:42
Ik heb de keuze gemaakt er maar van af te zien en ook mn geld niet weg te gooien met een AKK.
Dus gewoon verder zoeken
28 nov 2007 21:13
Heel verstandig Lucien
28 nov 2007 22:02
Mijn 3.2'tje lekte ooit, maar dat laat je dan repareren. En dan lekt 'tie niet meer. Het lijkt hier wel alsof een 3.2'tje hoort te lekken. Onzin!
29 nov 2007 15:04
Nicolò schreef:Het lijkt hier wel alsof een 3.2'tje hoort te lekken.
Volgens mij zegt niemand dat. Alleen wordt aangegeven dat je het vaak ziet. Zeker als we het over zweten hebben (en zeker als het de kleppendeksels betreft) is het niet ongebruikelijk dat een 3.2 niet kurkdroog is.
Dat het wel de bedoeling is, spreekt voor zich. Maar zweten op de kleppendeksels zegt niet dat je een slechte auto hebt of tegen een dure reparatie aan zit te hikken.
29 nov 2007 20:58
We zijn eruit dus?
3.2's lekken soms
Dat hoort op zich niet
Kan vrij onschuldige oorzaak hebben
Die vrij gemakkelijk opgelost kan worden
Maar niet altijd..........
29 nov 2007 21:00
op slot dit geneuzel.
29 nov 2007 21:58
Devils son schreef:Nicolò schreef:Het lijkt hier wel alsof een 3.2'tje hoort te lekken.
Volgens mij zegt niemand dat. Alleen wordt aangegeven dat je het vaak ziet. Zeker als we het over zweten hebben (en zeker als het de kleppendeksels betreft) is het niet ongebruikelijk dat een 3.2 niet kurkdroog is.
Dat het wel de bedoeling is, spreekt voor zich. Maar zweten op de kleppendeksels zegt niet dat je een slechte auto hebt of tegen een dure reparatie aan zit te hikken.
Daarom horen er bij kleppenstellen nieuwe pakkingen en nylstop moeren op! + een zorgvuldige monteur.
01 dec 2007 21:21
Ik zeg niks

twijfel niet aan je kennis, maar weet wel dat er veel verschil zit in het lekken / zweten van gereviseerde motoren.
Waaraan en hoe het komt weet ik ook niet, hebben dit voorjaar een 2.7 gedaan en zweet er weer behoorlijk op los, terwijl we altijd opdezelde manier te werk gaan, dus.
Laten we het er op houden dat het net als bij de mensen is, de een heeft ook vlugger last van een lekke koppakking (lees zweet) als de ander.
01 dec 2007 21:25
pvanwiggen schreef:Daarom horen er bij kleppenstellen nieuwe pakkingen en nylstop moeren op! + een zorgvuldige monteur.
Zit gewoon bij een complete, orginele onderhoudsset met alle benodigde onderdelen
Heb een 3.2 onderhouden en die was DROOG, ook nog bij 150.000 +
(gekocht met 75.000).
Het kan i.i.g. wel
Uitzondering
Laatst bijgewerkt door
Paul II op 01 dec 2007 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.
01 dec 2007 21:34
Paul van Engelen schreef:pvanwiggen schreef:Daarom horen er bij kleppenstellen nieuwe pakkingen en nylstop moeren op! + een zorgvuldige monteur.
Heb een 3.2 onderhouden en die was DROOG, ook nog bij 150.000 +
(gekocht met 75.000).
Het kan i.i.g. wel
Uitzondering

Heb ivm. de enorme importantie van dit topic

net ff die van mij gecheckt.
3.2, 190K kms, bij 160K is ie uit elkaar geweest, 1000 km geleden kleppen gesteld. Ook droog.
Het kan dus zekers wel!
01 dec 2007 21:38
Het WC papier is niet bruin iig.
01 dec 2007 21:46
N drupje, bij stilstand van 2 a 3 weken , wel bijna 270.000 km op teller zonder revisie!En volgens Erwin(van Renntech) gaan ze allemaal wel n keer lekken.
01 dec 2007 21:49
Paul van Engelen schreef:Het kan i.i.g. wel
Uitzondering

Kweet niet, maar mijne met nu 259000 en revisie gekregen op 230000 is ook nog droog.
01 dec 2007 22:36
alvin01 schreef:.... gaan ze allemaal wel n keer lekken.

Pakkingen en andere afdichtingen hebben inderdaad niet het eeuwige leven
cabrio wim schreef:... met nu 259000 en revisie gekregen op 230000 is ook nog droog.
... da's pas 29.000 Km
01 dec 2007 23:04
Er zijn maar weinig auto's die nooit lekken/zweten. Het is vrij normaal dat ook Porsches kunnen gaan lekken. De pakkingen en keerringen van Porsche hebben echt geen uniek anti-lek-patent. Ik denk dat de meesten hier gewoon hopen dat die van hun niet al te erg lekken. De pakkingen staan bloot aan druk, koude en hitte, worden oud en poreus, en moeten zo nu en dan worden vervangen.
Een goed voorbeeld zijn de klepdeksel-pakkingen van de 993. Door het hydrolische "klepstelmechanisme" hoeft de pakking in principe niet meer vervangen te worden omdat het deksel er niet af hoeft, maar door ouderdom en uitdrogen zijn er vandaag de dag best veel 993 klepdekseltjes die lekken/zweten. En eigenlijk geldt dit voor alle afdichtingen. Ik ben bang dat dit verschijnsel als normaal moet worden beschouwd.
02 dec 2007 0:32
Mijn (ex) 3.2 had 217000 op de teller en was kurkdroog, mijn 993 is ook kurkdroog maar heeft ook pas 66000 op de teller.
02 dec 2007 10:47
Olaf schreef:... da's pas 29.000 Km

Klopt, maar wel al in nov.2003 revisie gekregen, en dan lees ik hier soms andere verhalen.
02 dec 2007 18:47
Elven schreef:Mijn auto wordt gebruikt als een gewone auto ...
De mijne ook
- en lekt en zweet niet -
.. maar zoals gezegd

'n beetje vettigheid op het blok kan zeker geen kwaad
02 dec 2007 23:29
De meningen varieren dus nog al betreffende het al dan niet lekken zweten. Ik kan me ook best voorstellen dat na 20 jaar de pakkingen ongeacht of er nu veel of weinig mee gereden is versleten zijn.
Wellicht dat de kans groter is als de auto op korte termijn zwaar belast wordt dat het lekken erger is. door de drukdie opgebouwd wordt binnen de motor en eh ja een pakking is nu eenmaal van zachter materiaal gemaakt dan het blok zelf.
Ik denk dat ik uit de reacties mag concluderen dat een p blok soms lekt.
02 dec 2007 23:31
Nee
Zweten mss ... maar lekken is IMO 'n NO-GO
02 dec 2007 23:45
Maar je bedoelt met lekken dat er een plas onder de auto staat na een nacht. Of dat er een druppel aan het blok hangt?
03 dec 2007 0:35
Pfff. geen enkel blok hoort te lekken, dat betekend simpelweg dat er iets niet in orde is. Lees "niet in orde"en vraagt dus voor aandacht. zweten ok. een blok dat lekt is voor mij een doorn in het oog. zelfs een enkel druppeltje vind ik al minder, maar valt mee te leven.
Ben het dan ook niet eens met de stelling dat lekken/zweten bij een boxer hoort. Dit hoort bij geen enkel blok, van wat voor een merk of type dan ook.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.