24 okt 2008 11:31
PentAr schreef:Zit er veel verschil in prijs en kwaliteit tussen de officiële Porsche Centers en de niet officiële sleutelaars ...
24 okt 2008 11:38
Olaf schreef:PentAr schreef:Zit er veel verschil in prijs en kwaliteit tussen de officiële Porsche Centers en de niet officiële sleutelaars ...
Niet officiele sleutelaars![]()
'n gerenomeerd Porsche-Specialist kan wel eens meer kennis en ervaring in huis hebben dan de P-dealer![]()
AKK van 250 Euro![]()
.... 'n aantal specialisten doet dat standaard, als er 'n P voor 'n (grote) onderhoudsbeurt komt - maar brengt dat NIET in rekening
![]()
20.000 Km beurt stelt bij 'n 993 niet zo veel voor - de grote beurt komt pas bij 40.000 Km![]()
24 okt 2008 11:40
24 okt 2008 11:44
24 okt 2008 11:45
Nicolò schreef:Wat een geldklopperij!
Zelf ben ik klant bij een ander PC. Daar heb je eerst een direct aanname waarbij wordt gekeken welk extra onderhoud er al op het eerste gezicht is te zien.
Als er aan de auto wordt gewerkt, dan wordt ik in de loop van de dag gebeld wat er in het geheel aan extra onderhoud nodig is, waar ik dan met hen overleg over heb en zelf de knoop doorhak wat ik wel en wat ik niet laat uitvoeren.
Nicolò schreef:Enne, of je die kosten van die AKK krijgt verrekend, zul je aan A'dam zelf moeten vragen (lijkt mij overigens niet meer dan normaal dat het wordt verrekend als je het werk laat uitvoeren). Zelf zou ik als ik verplicht een AKK krijg aangesmeerd naar een ander PC op zoek gaan.
24 okt 2008 14:33
24 okt 2008 16:17
PentAr schreef:Maar goed, is er nou veel verschil in prijs en kwaliteit tussen de officiële Porsche Centers en de Porsche Specialisten?
24 okt 2008 16:29
Peter 993 schreef:PentAr schreef:Maar goed, is er nou veel verschil in prijs en kwaliteit tussen de officiële Porsche Centers en de Porsche Specialisten?
Wel een heel algemene vraag. De ene dealer zal de andere niet zijn en dat zelfde geldt voor specialisten. Ik kom niet vaak bij een P dealer maar stond laatst een tijdje in de garage van Pon Leusden en het viel me op dat er evenveel nieuwe P's (Cayenne, 997) als oude (3.2, 993'en) op de brug stonden. Er zullen dus genoeg mensen zijn die hun oudere P laten onderhouden door een dealer.
Je moet gewoon naar een dealer/specialist gaan waar je een goed gevoel krijgt en waar ze naar jouw mening het onderhoud goed doen.
24 okt 2008 16:57
24 okt 2008 20:44
24 okt 2008 22:25
24 okt 2008 23:13
horn schreef:de (goede) monteurs die in de tijd dat jouw 993 nieuw verkocht werd bij de dealers werken zijn inmiddels met pensioen of voor zichzelf begonnen...
25 okt 2008 1:17
PentAr schreef:Ik zal ff kijken of ik het blok er morgen uitkrijg
25 okt 2008 9:47
25 okt 2008 16:00
18 nov 2008 17:45
horn schreef:Hebben nu geen enorme overhead, pand aan de snelweg of marmeren showroom terug te verdienen, dus kunnen een ander prijsnivo koppelen aan een dosis ervaring.
18 nov 2008 20:44
18 nov 2008 21:04
22 dec 2008 19:22
22 dec 2008 19:34
22 dec 2008 19:38
22 dec 2008 19:43
22 dec 2008 19:47
22 dec 2008 22:31
22 dec 2008 23:30