Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

23 dec 2008 19:45

Als ie voor de rest goed is kun je er inderdaad wel een revisie tegenaan gooien tenminste, als je er een tijd in wilt blijven rijden.

Mijn buurman heeft een rode '91er tiptronic te koop staan. Heeft ruim twee ton gelopen maar wel een gereviseerde motor. Krijg je ook voor het door jouw genoemde bedrag mee.

23 dec 2008 20:07

Dat is een koopje. Je ziet ze meestal voor 20 of meer.

23 dec 2008 20:10

Moet voor het mooie gespoten worden.

23 dec 2008 20:12

Echte koopjes bestaan niet in Porscheland.
Wie zei dat ook al weer ? :wink:

23 dec 2008 20:13

Geen idee. :D

Maar ik weet nog wel een écht koopje :!:

23 dec 2008 21:01

Is het wit ?

23 dec 2008 21:48

... eerder blauw en dakloos :mrgreen:

24 dec 2008 1:52

15000


inpakken of revisie erbij
draag armpjes(rubbers)
schokbrekers
rem klauw revisie
versnellingsbak olie, sper olieen

zitten we weer rond de 25,

robert

24 dec 2008 10:26

Misschien ietsje minder maar dit is wel ongeveer het plaatje ja. Dus een koopje? Op het eerste gezicht niet!

24 dec 2008 15:35

Voor een paar duizend meer dan die 15000€ koop je best wel een leuke 964 ( Van Roy Cars bv) Krijg provisie bij hem vandaar :wink:

Zonder gekheid. Ik zou iets meer uigeven voor een goed onderhoude auto, lekker een tijd rijden, en dan eventueel besluiten om te revisieren of verkopen.

Kosten krijg je altijd wel, al is het achterstallig onderhoud. Ik zou eerst willen rijden.

Als je er een voor 10.000 € weet uit te halen met kappote motor zou ik daar eerder voor kiezen dan 15.000€ met wellicht al een slechte motor.

24 dec 2008 15:45

in amerika staat er een 964, blauw 9000$ moet wel een nieuwe koppeling
en een voor 12000$ met ik dacht 170000 miles.


robert

24 dec 2008 15:50

Kijk dat bedoel ik, zou dan eerder mijn voorkeur hebben.

24 dec 2008 16:01

Had ik al op koopjes etc. gezet. Deze dus

24 dec 2008 17:09

Wat zou zo'n auto nu kosten om naar Nederland te halen en hier op kenteken te zetten Maarten?

Vind het wel een mooie bak.

24 dec 2008 17:12

ja idd die ik zie dat de prijs 9500,- is.


het is dat ik het geld niet kan missen anders zou het misschien wel wat zijn,
denk dat je in onder delen het al "gemakkelijk" moet kunnen krijgen.

(en ik denk dat als ik het geld wel weer kon missen dat ik de moeite niet ging nemen, alhoewel om een wat cash binnen te halen voor een project.)
Afbeelding

3,6 964 motor met twee turbo's en eventueel water gekoeld ipv een grote inter koeler, dan is geen turbo spoiler nodig. :twisted:

robert

24 dec 2008 17:33

Jos Targa schreef:Wat zou zo'n auto nu kosten om naar Nederland te halen en hier op kenteken te zetten Maarten?


Ik denk voor 15k in NL en op kenteken. En dan dus nog de koppeling... Ik vind die kleur wel erg mooi!

Berekening:
Aanschaf + transport is ca. 11k USD/7900E o.b.v. E/$=1.40
10% invoer is dus 790E
BTW hierover is ca. 1650E
BPM 3000E
Garage 1000E (aanpassingen lichten etc)
RDW 1200E

24 dec 2008 17:38

Hmmm, RDW keuren heb je volgens mij een nulletje te veel :wink:

Al met al er vanuitgaande dat hij buiten de koppeling verder goed is geen verkeerde prijs.

24 dec 2008 17:49

Nee hoor. Geen COA is individuele keuring en dus duur!

01 jan 2009 18:04

Het verhaal over die agent doet me een beetje denken aan het broodje aap verhaal van 15(?) jaar geleden over een goedkope 911 waar twee lijken in gezeten hadden en waar de lucht niet uit te krijgen was.

Valt ook onder de categorie; "hij is van onze werkplaatschef geweest" en "scheidingsgeval, moest er vanaf" etc.

Een auto moet je puur technisch bekijken en niet naar de verhalen. Zeker niet dat een probleem wordt opgelost met een keer goed doortrappen. Het zal niet de eerste auto zijn die afbrandt door lekkende olie op hete uitlaatonderdelen!
Plaats een reactie