Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
07 dec 2011 10:20
Hoe staat het met de remmen en de achterschokbrekers?
Ik heb een 912 met een 2.4T motor gehad die toch wel wat beter zou mogen remmen.
Ook bleef de auto lang doorschommelen bij hobbels terwijl de schokbrekers prima waren.....
07 dec 2011 11:04
Alles is verder hetzelfde gebleven. Uiteraard is de achterzijde wat gezakt, maar niet dramatisch. De hoogte alleen aan de voorzijde bijstellen en klaar.
Remmen doet ie goed, alleen doordat hij aan de achterzijde wat zwaarder is is ie wat stugger geworden.
07 dec 2011 14:16
Hoe heb je het geregeld met je papieren / RDW ?
Als je dat laat zitten heb je echt een issue met je WA dekking, en dat wil je echt niet hoor ...
08 dec 2011 1:27
Is gewoon teruggegaan naar de RDW voor een herkeurinkje en klaar.
Overigens is de remmerij al aangepast op de 911. Alles is hetzelfde behalve het blok.
Overigens heb ik het niet zelf gedaan maar Wim van garage Gmund.
08 dec 2011 1:40
http://www2.deklassieke912.nl/forum/sho ... ike/page20.
Lukt even niet met foto's plaatsen, dus dan maar even zo
08 dec 2011 1:49
... I'm impressed ... erg mooi.
08 dec 2011 2:00
Thanx, alleen is geel niet mijn kleur.
08 dec 2011 2:44
Prachtkleur op die auto
08 dec 2011 10:58
neun zwolf schreef:Thanx, alleen is geel niet mijn kleur.
Begrijp wat je bedoelt
Verder wel mooie auto overigens.
Heb je dan nu ook nieuwe papieren enzo gekregen? Begreep dat je bij herkeuring alles nieuw krijgt. Dit is de reden dat ik mijn origineel NL geleverde italiaan niet heb laten herkeuren (aanpassing is ook niet zo extreem als van 4 naar 6 cilinders).
08 dec 2011 11:16
Ja idd je krijgt nieuwe papieren. Wat bedoel je precies dat je je Italiaan niet heb laten keuren ? Is wel nodig voor een nieuw kenteken natuurlijk.
Jij ook van 4 naar 6 gegaan dan?
08 dec 2011 11:17
ha thanx Arenarood
08 dec 2011 13:22
Mooie kleur geel heb je ! ( hoe heet die kleur?)
Toen ik mijn signaalgele voor het eerst zag staan bij de vorige eigenaar ( 16 jaar geleden

) dacht ik eerst OH jee wat een kleur. Maar hij zei toen al, wacht maar dat went wel!
Hij heeft gelijk gekregen

het went heel snel.
08 dec 2011 13:50
Mooi kleurtje hoor....
Nette auto ook...
08 dec 2011 14:12
Mike, misschien een 911 torsiestang achter plaatsen om dat duiken tegen te gaan, weet nog iemand die het heeft liggen.
08 dec 2011 14:25
neun zwolf schreef:Remmen doet ie goed, alleen doordat hij aan de achterzijde wat zwaarder is is ie wat stugger geworden.
Is tie stugger geworden of zit hij aan het eind van z'n "werkslag"..??
08 dec 2011 20:26
neun zwolf schreef:Ja idd je krijgt nieuwe papieren. Wat bedoel je precies dat je je Italiaan niet heb laten keuren ? Is wel nodig voor een nieuw kenteken natuurlijk.
Jij ook van 4 naar 6 gegaan dan?
Nee, van 1300 4 cil naar 2000 4 cil. Had al kenteken is origineel NL. Als je gaat ben je ook dat origineel vergeelde ding kwijt, eeuwig zonde. Hij valt ook nog binnen de 40% vermogenswinst en je ziet het niet.
10 dec 2011 15:54
Phoe ik weet echt niet welke kleur het is. Orgineel moet het bahamayellow zijn, maar dat is deze zeker niet meer.
ja ok...het went wel, maar tis geen favoriet.
Of ie aan zn eind van zn slag zit... Zou zomaar eens kunnen. Is een heel stuk stuggerder geworden nu dit blok er in ligt. Met de 4 cilinder was het wel lekker comfortabel.
10 dec 2011 15:55
Ok Niels ik snap um. Nee dan zou ik het zeker niet laten herkeuren en is ook nergens voor nodig om dat te doen toch.
10 dec 2011 15:57
Felix..Helpt dit ook tegen het stugge dan?
En ja je heb mij gevonden hier. Het andere forum gaat teveel over niet Porsche.
10 dec 2011 16:55
Waar blijven de nieuwe foto's neun zwolf?......
11 dec 2011 3:53
haha ik wil het graag plaatsen, maar ik weet even niet meer hoe het moet.....een paar linkies naar boven en daar verwijs ik door naar de 912 site. Daar staan de nieuwere foto's op.
11 dec 2011 21:18
Hoi Mike, leuk de 912 bastard ook hier te bewonderen. Ik heb ook wel eens aan een wissel gedacht.
Wat voor 911 heb je nu precies ook weer , aardig wat pk's toch?
Gr. Joost
12 dec 2011 2:39
Een wissel niet doen als je motor nog goed is. Ik vind nog steeds een 912 heel erg orgineel en bijzonder.
Ik heb het gedaan, omdat mijn motor niet meer orgineel matching numbers was en teveel problemen had. Anders had ik nog steeds met de 4 cilinder gereden.
Moet wel zeggen dat dit...................................heel goed rijdt en zeker geen spijt heb.
Er ligt nu een 2.4 met een 2.6 opbouw in. Naar mijn weten een 170 pk en dat voel je best.
Is opgebouwd door Wim van garage Gmund.
laat ik het zo zeggen. Niemand anders mag meer aan de Targa sleutelen als Wim.
06 jun 2014 9:42
We zijn nu enige jaren verder en...... subliem en nog immer geen spijt van gehad.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.