Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Gesloten onderwerp

Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!

24 apr 2009 12:32

Even om af te maken. Waarom zit er een aarde draad aan de versnellingsbak naar de carrosserie? Omdat de motor (En startmotor) in het rubber hangt en nooit genoeg massa maakt. Dus als deze aarde strip niet goed vast zit, zal de aarde ook echt niet naar de andere aarde draden lopen. Dit zi simpelweg niet gelinkt.

Tevens hangen de klokken in rubber en daarom geen aarde met de carrosserie. Dat is de reden dat dan die sluiting alleen weg kan via de aarde draden met als gevolg hete draden.

Lessons learned zullen we maar zeggen. Check je bedrading voor je spanning op je auto zet als je niet eerder gereden hebt... Koste mij gelukkig alleen maar een uurtje zoeken en nieuw bedraden.

Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!

24 apr 2009 16:30

Ik blijf er bij dat de conclusie van Lindemans mogelijk is en niet zomaar verworpen mag worden voorbeeld:
Van de plus van de accu met de normale (dikke) draad naar de startmotor en de min van de accu op het normale massa punt van het frame van de auto, we vergeten de massakabel van de motor en versnellingsbak naar het frame. (zoals Lindemans stelt)
Zoals al eerder is geschreven hangt de motor in rubber en heeft in dit geval dus geen directe massa.
Aan de motor zitten diverse sensors zoals motortemperatuur, olietemperatuur etc. deze lopen met dunne draden naar de klokken maar het zijn er wel veel, van de klokken loopt een (1) dunne min/massa naar een massapunt op het frame.
Als je probeert te starten gaat de startmotor misschien rond, de dunne draden naar de klokken worden warm en de ene dunne draad van de klokken naar de massa wordt heet.
Inderdaad gaat de startmotor niet of niet op volle snelheid rond en voor de klokken is dit ook niet erg goed.

Met vriendelijke groet,
Pepijn.

Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!

24 apr 2009 22:16

Dus door het onderbreken van een massa komt er ineens iets in serie te staan met de start motor. Dit component heeft dan ook nog een zodanig lage weerstand dat het massa draadje daavan te dun is voor de hoge stroom. jaja
Heren je kan tal van scenario's bedenken met componenten op de motor met een dun massa draadje enzo, maar dit kan niet. Elektrotechnici begrijpen dit wel.

Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!

24 apr 2009 23:26

Precies, beetje kennis van electro/electronica en de natuurkundige wetten en de theorie van lindemans wordt helaas onderuit gehaald. Ik snap wel dat men zo redeneert maar het is absoluut onmogelijk.

Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!

25 apr 2009 21:10

Hier blijkbaar verder :|.
Gesloten onderwerp