Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

08 feb 2011 22:27

als je pedaal op de bodem ligt, is de kabel gebroken
daarvoor hoef je dus niet je koppeling te vervangen...

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

08 feb 2011 22:38

@Maarten ,wij houden toch van oud :wink:

@Jeroen,kan er daardoor geen "extra "schade zijn onstaan? ,daarbij ,breekt die kabel uit slijtage of door een andere reden?

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

08 feb 2011 23:11

Mijn SC blok(en bak) gaan er ook op korte termijn onderuit, voor dezelfde actie(seals van olieslangen, thermostaat, etc)
Druklagertje is wat hoorbaar, dus ik neem ook gelijk de koppeling maar voor mijn rekening.
En misschien is een RS vliegwiel ook wel een optie :idea: voor mijn auto.

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

08 feb 2011 23:37

Denk dat de kabel gewoon is doorgesleten!

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

08 feb 2011 23:50

+1
als er iets anders aan de hand is, komt dat bij het vervangen van de kabel in principe vanzelf aan het licht

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

09 feb 2011 16:25

Zelf hanteer ik vaak de richtlijn: bij minder dan 50% versleten hergebruiken, anders nieuw.

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

09 feb 2011 16:34

Ik heb het pedaal ook wel eens op het tapijt gehad met een kabel die nog in orde was.....
Was binnenin de 'gaffel' die de koppeling bediend naar de gallemiezen.....

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:16

bij mij is het uiteindelijk het lager :salut:
nu drukgroep,lager en koppelingsplaat vervangen

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:19

Moet je eens opletten hoeveel fijner hij straks weer rijdt! :drive:

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:20

Henk, dat hoop ik wel en wat geruster naar italie

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:26

@Richard: eerst maar eens diagnose stellen, daarna plannetje maken...

Als de motor is uitgebouwd zou ik sowieso de complete koppeling vervangen als dit nog niet (recent) is gebeurd. Maar ja, ik ben dan ook van de preventie... :mrgreen:

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:27

Diagnose is dus vastgesteld :| ja natuurlijk gaat het om de complete koppeling vervangen,deze zat er al 26 jaar in .nog meer tips ?

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:36

Ja dat je koppeling straks lekker oppakt :mrgreen:
Henk schreef:Moet je eens opletten hoeveel fijner hij straks weer rijdt! :drive:

+2 :thumleft:

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:56

Richard schreef:bij mij is het uiteindelijk het lager :salut:
nu drukgroep,lager en koppelingsplaat vervangen


Gelijk het RS vliegwiel erin ???

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

10 feb 2011 21:59

nee, ik hou het bij het originele vliegwieltype

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:16

wat ben jij straks snel van de plek :mrgreen:

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:43

ja ,nu nog effe niet
Afbeelding

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:44

zorg dat je niet te veel schroefjes overhebt straks. 8)

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:45

wel makkelijk om iets te verfraaien ,waaronder ook de kleppendeksels
Afbeelding

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:47

probeer niet zo te trillen mien jong.

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 13:50

is de spanning of ie vanmiddag afkomt en de iphone :D
Afbeelding

Re: motor eruit, koppeling nu vervangen of niet?

11 feb 2011 14:43

waarom is dat in godesnaam rood? dat ik het op mijn racert heb (gedaan door de vorige eigenaar, een drugsrunner :mrgreen: ) is tot daaraan toe.. maar op een prachtige 3.2? :mrgreen: :wink: :mrgreen:





lekker heur :thumleft:
Plaats een reactie