Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 930 turbo motor

29 nov 2010 15:45

Coussee schreef:@ Jos Targa

Dat kraken in 3de versnelling zou komen door een kogelgewrichtje in het schakel mechanisme, kleine kost van ongeveer 20€ + plaatsen.

@Bully
Het gaat trouwens om deze wagen:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 5&sbs=Home



ik zou dat van die versnellingsbak ook pas vervangen na verkoop :roll:
net als de airco vullen kost niet de wereld vind het altijd zo zuur ne meneer deze auto van 30K is prima,
je moet aleen zelf 20 euro uitgeven voor de bak en 150 voor de airco maar dan is hij echt als nieuw,
doe dat dan voor verkoop :bang:

Re: 930 turbo motor

29 nov 2010 15:48

Dan is de Turbo die klik hier staat een beter alternatief, zelfs met invoerrechten en transportkosten is die wagen nog goedkoper.

Alvast veel wijsheid gewenst met jouw beslissing :wink:

Re: 930 turbo motor

29 nov 2010 16:31

Voor dat geld zou ik toch echt gaan praten met Wolbert over deze:

http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp?Porsche9113.3Turbo=&id=109113302

Met een beetje afdingen kom je in de buurt van de € 32K en dan heb je waarschijnlijk een veel betere auto, boekjes, lage km, boekjes, fuchsen etc. en een betrouwbaar adres waar je naar terug kan.

Ik zou het wel weten...

Re: 930 turbo motor

30 nov 2010 11:32

Jeroen C3.0 schreef:Voor dat geld zou ik toch echt gaan praten met Wolbert over deze:

http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp?Porsche9113.3Turbo=&id=109113302

Met een beetje afdingen kom je in de buurt van de € 32K en dan heb je waarschijnlijk een veel betere auto, boekjes, lage km, boekjes, fuchsen etc. en een betrouwbaar adres waar je naar terug kan.

Ik zou het wel weten...


+1 :wink:

Re: 930 turbo motor

02 dec 2010 21:16

@ Jos Targa
Jij leest enkel wat je wilt lezen...een forumer :D

Koop gaat zoiezo niet door. Gezien hij niets van zen prijs wil afdoen.
Zoektocht loopt verder...

Re: 930 turbo motor

02 dec 2010 21:23

Ik zou je willen uitnodigen je eigen teksten te lezen. Ik lees wat jij schrijft :roll: :scratch:

Re: 930 turbo motor

02 dec 2010 21:25

Coussee schreef:Zoektocht loopt verder...

Je moet wel op de oranjeletters klikken coussee, staan een aantal mooie tussen. :wink:

Re: 930 turbo motor

03 dec 2010 11:48

De koop gaat niet door.
Niet primair vanwege de zorgen tav de techniek, maar omdat er niets van de prijs af gaat.

Toch een Ollander ?

Re: 930 turbo motor

18 dec 2010 12:16

Toch even een vraagje.... waarom zou jij een 930 kopen de motor er uit halen en hem dan in een Niet turbo chasis leggen? dan hou je toch gewoon die turbo denk ik dan?
en jah olielekken, valt te zien van waar ze komen natuurlijk, zijn ze makkelijk op te lossen, dan is dat niet zo een probleem. als ik mijn 930 kocht zat ie vol onder de olie, dus in veronderstelling een volledige revisie te doen, maar toen bleek dat het om een ton kleine dingen ging staat ie nu kurkdroog voor minder dan 300€ aan onderdelen... :|

Re: 930 turbo motor

20 dec 2010 11:51

Coussee, vorig jaar heb ik een 930 gekocht via een veiling. Auto zag er perfect uit, alleen de motor lekte wat olie (wat ik pas merkte toen hij bij de porsche specialist stond, want hij startte niet). De motor is uiteindelijk compleet gereviseerd, kosten 12.000 euro. Ik heb er nu 1300 km mee gereden en hij lekt geen druppel. Versnelling kraakt ook niet. Ik zou maar snel verder kijken als ik jou was (en als het weer wat mooier weer is, kun je eens komen 'voelen' hoe het is om in een goede ouderwetse turbo te rijden;-))

Re: 930 turbo motor

20 dec 2010 14:01

Ik heb een turbo gehad.
Airco moest bijgevuld: 45 pond. Compressor + condenser kapot aangezien gerund zonder vulling. 450 pond inclusief of ombouwen naar 134 ipv 12 mileuvriendelijke koelvloeistof.

Versnellingsbak kraakt in tweede en derde? Ja: inderdaad: swepco erin, nieuwe busjes in versnellingspook en de koppeling achterin. SWepco is 65 euro + BTW + 2x7 euro voor de busjes + BTW en uurtje werk (wat, 65 euro +BTW) dus reken maar netjes 160. Kraken was dus toch wel omdat een fool te hard effe heeft doorgetrokken en 'em in zijn twee en nadien in zijn drie had geramt. Dogteeth (hundezahnen op zijn Duits) van de synchro's wellicht afgereten en enige rectificatie: revisie van de versnellingsbak.
AfbeeldingAfbeelding
Fotootje illustreert verschil tussen nieuw en wat erin zat, en 2000 euro revisie kosten.

Dorpel: reken 1500 euro per zijde, nieuwe panelen van porsche en niet Dansk want die hebben niet de Stepped into the sill uitsparing EN als je de dorpel eraf neemt, reken dan ook maar de kidney bowl en jacking point.
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://3srzdg.bay.livefilestore.com/y1pTpnfpbK_rORaKFrsL4PBf7uTLJUtrTtDRYDIyJ1rzYT05eayOC7uf81R-PFC_vkhF_hqOmvi-A_MpZdmljFRRKdR1xvnzIRC/P1010648.jpg
[/img]Afbeelding

Goede porsches lekken misschien een MINISKUUL drupje, maar geen garage vol met 10ml elke week.

Dat klinkt op zich als een 18500 euro turbo + opleg voor "terug in goede staat brengen".

Groeten en bonne chance,

bert

Re: 930 turbo motor

20 dec 2010 14:38

Goh, herkenbare foto's van die dorpel....been there, done that, got the T-shirt... :? :wink:

Re: 930 turbo motor

20 dec 2010 20:40

Is die mooie turbo verkocht bert? Zag m een aantal keer in de engelse Total 911 magazine staan bij de ad 's , was een echte :thumleft:

Re: 930 turbo motor

20 dec 2010 22:09

$TEEF schreef:Is die mooie turbo verkocht bert?


Yup, toch al een tijdje. Verkocht aan een Britse diplomaat, gestationeert in Rome op het ogenblik. Pendelt maandelijks tussen London en Rome.... prachtig dit. Daar is een turbo dus voor gemaakt!

Bert
Plaats een reactie