Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 dec 2011 10:10
jmj schreef:Blijkt de katalysator ook kapot te zijn!
Garantie?
17 dec 2011 12:24
Meestal tussen 2000-2030 als er GTST opstaat
17 dec 2011 14:08
GTST!
hahahaha je moet dus vluchten, heb je geen vrouwenkamer? Hoop dat ie het nu weer goed doet! En die 997 die komt er wel een keer, toch?
17 dec 2011 21:34
redelijke inruil op de 4S? zoja, zou ik het doen....
17 dec 2011 21:36
Als het je laatste centen zijn? Ik zou het doen!
17 dec 2011 22:56
jmj schreef:Blijkt de katalysator ook kapot te zijn!
Hij heeft er 2 en hoe hebben ze dit geconstateerd dan? Zie de link met de waterpomp niet?
17 dec 2011 23:24
Beste JMJ,
Persoonlijk denk ik dat zoals eerder gemeld het "drama" met je auto wel meevalt.
Het kan liggen aan onzorgvuldig gebruik van de vorige eigenaar(en) of misschien iets te "enthousiast" eigen gebruik.
Emotie gekoppeld aan het nuchtere rationele denken kan een krachtige impuls geven, beoordeel niet te snel.
Onderstaande tekst die ik al eerder heb geplaatst geeft aan dat emotie en soms nuchtere rationele constatering bij ons geliefde merk horen, ongeacht het model.
Een kennis van me moest bij zijn 997-4S uit 2008 ook zijn motor laten vervangen bij 58000km.
Daarna nog een paar keer problemen met de 997 gehad en heeft de 997 inmiddels ingeruild voor een 997 turbo uit 2008.
Met deze 997 turbo trouwens ook stil langs de weg gestaan, dit na een grote klap in de bak en over was het met de pret.
Hij heeft sterk overwogen een punt te zetten achter het Porsche rijden door de technische problemen. Inmiddels rijdt hij weer (naar tevredenheid) nadat de problemen onder garantie zijn opgelost.
Ik heb het idee dat de problemen met de 997 minder kenbaar op het forum worden gemaakt dan de oudere modellijnen.
Het forum bereikt veel mensen maar het aantal mensen dat zich meldt of zichtbaar maakt is natuurlijk zeer relatief.
18 dec 2011 1:28
Drama is ook een te groot woord,
ben nog elke dag blij als ik hem zie staan. En ja, ik gebruik hem iets te enthousiast! Ga volgende week eerst een stuk rijden met de 997S en kijken of k een groot financieel offer moet brengen.
18 dec 2011 11:24
En straks nog misschien "PLOF"?
18 dec 2011 11:51
Plof de motor bedoel je?
18 dec 2011 11:57
Gebruik de zoekfunctie.
"Men" praat er niet graag over.
18 dec 2011 12:02
Ook met een 3.6?
18 dec 2011 12:05
Minder........geloof ik.
Ben geen specialist.
18 dec 2011 14:39
@JMJ aan de ene kant is het misschien juist mooi dat je al die kapotte dingen nu hebt gehad een grotendeels onder garantie zijn vervangen. Dus dan denk ik aan doorrijden.
Alleen zo'n kapotte waterpomp vind ik wel een eng ding en dan zou ik toch aan inruilen beginnen te denken.
18 dec 2011 14:52
leuke contradictie
Waarom is een kapotte waterpomp eng?
zit toch garantie op, doorrijden tot die afgelopen is en mocht je in de tussentijd forse onkosten krijgen maak je een deal met de dealer.
of alles oplossen ... of de scherpste inruilprijs van zijn leven
vervelende is natuurlijk.... als je een andere auto in je hoofd hebt

dan ben je er eigenlijk voor jezelf al uit maar moet je gewoon nog een aantal excuses vinden
18 dec 2011 15:51
Weet het ook niet. Alleen een gevoel dat wanneer zo'n pomp kapot gaat hij misschien daarvoor al niet prettig functioneerde?
Zo'n oude P is het ook weer niet toch?
18 dec 2011 22:55
jurriec schreef:vervelende is natuurlijk.... als je een andere auto in je hoofd hebt

dan ben je er eigenlijk voor jezelf al uit maar moet je gewoon nog een aantal excuses vinden

ik denk idd dat dit de echte reden is. tja dan is er geen redden meer aan
18 dec 2011 23:04
Dat het nu kapot gaat is pech, of net even gemist bij eerdere controle/onderhoud of
de onderdelen waren nog net niet aan vervanging toe.
Voor mooi geluidje: sportcat + muffler bypass:
http://www.youtube.com/watch?v=GMbm-y9bPxU
18 dec 2011 23:11
jmj schreef:Ook met een 3.6?
De 3.6 heeft er nauwelijks last van. Behalve de 996 3.4 heeft met name de eerste generatie Boxsters last van gevoelige IMS Lager motoren.
19 dec 2011 1:07
In verhouding tot 996, 3.4 hoor je maar weinig over cylinders scheuren bij 2.5 Boxsters.
Maar de discussie over "plofmotor" is op dit forum al uitgebreid gevoerd en ik zal me verder in deze discussie niet mengen.
Zoek maar op "plofmotor".
20 dec 2011 20:06
Hij rijdt,
weer met nieuwe waterpomp en katalysator!!
20 dec 2011 21:26
Mooi man
Ik ben blij voor jou.
En nu lekker rijden
20 dec 2011 21:56
Hoop dat hij blijft rijden! garantie loopt tot maart!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.