Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Sludge op oliedop

23 feb 2013 10:13

ronbeo schreef: (3.2/964/997)

Zijn toch wel heel verschillende Porsche's .. en een 964 heb je al gehad ... zou als ik in jouw schoenen stond voor een Carrera 3.2 gaan ... en over een paar jaar (sparen) een 997 voor erbij kopen :wink:

23 feb 2013 10:16

Bij een 3.2 of 964 is het sowieso condens, immers luchtgekoeld en dus geen koelvloeistof. Bij een 997 komt het geregeld voor dat er wat mayo bij de vulbuis zit. Niks om je zorgen om te maken hoewel het wel iets zegt over het gebruik (veelal korte stukken mee gereden en dus niet goed warm gelopen).

Moet zeggen dat ik de hoeveelheid Mayo wel veel vind op die foto. Schoonmaken en eens een flink stuk mee gaan rijden lijkt me geen kwaad kunnen, Dan nogmaals controleren. En in dit geval zeker een AKK laten doen.

23 feb 2013 12:17

Helemaal met je eens Delnoy. Ik vind het ook vrij veel sludge op de foto. En alhoewel het niks ernstigs betekend geeft het wel aan hoe er met de auto is omgegaan. Veel korte ritjes.

23 feb 2013 12:34

ronbeo schreef:Gisteren een 997 bekeken en vond dit in de vulbuis.
Dit hoeft dus niets ernstigs te betekenen?

Afbeelding

Zoals ik het kan zien is het alleen het laatste stukje van de olievulbuis.
Dat is ook echt het koudste deel van het deel van het blok waar de olie lucht kan komen.
Olievulbuis ligt ook nog eens op het koude luchtfulterhuis, dus dat duurt wel even voor alles is opgewarmd.
Dat is dus ook het deel waar de condens ontstaat.

Dus net als in een woning met dubbel glas en veel mensen binnen, het vocht slaat neer op de koudste plaatsen....de ramen.

Gewoon zoals Juriec al aangaf. Gewoon even met een doekje even afpoetsen als je het ziet.
Maar zorgen dat je alles goed warm rijdt zodat het niet ontstaat is natuurlijk beter.

23 feb 2013 18:15

Olaf schreef:
ronbeo schreef: (3.2/964/997)

Zijn toch wel heel verschillende Porsche's .. en een 964 heb je al gehad ... zou als ik in jouw schoenen stond voor een Carrera 3.2 gaan ... en over een paar jaar (sparen) een 997 voor erbij kopen :wink:

997 zou nu dd worden, een 3.2 targa nu naast m'n dd.
Ik zal even een nieuw topic openen! :wink:

26 feb 2013 13:31

Ik heb ook wel eens wat sludge in de olievuldop gevonden bij de turbo in een periode dat ik de auto vooral voor korte ritjes gebruikt had.

Geen reden tot zorg. Ik heb het weggehaald met een doekje en nimmer meer gezien.
Plaats een reactie