Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 10:06

Lambiek schreef:Ik ken Wolfgang nu ongeveer 7 jaar. Hij is een zeer rustige en serieuze man van 65 jaar , die een grenzeloze liefde voor Porsche heeft.
Gaat zeer zuinig met zijn spullen om en is een zeer ervaren en uitstekende rijder.
Zorgt absoluut voor een 100% warmgereden motor , voordat hij sneller gaat rijden.
Ik denk dat het een materiaalfout is en dus " Domme Pech" :bang:


Ook mannen van 65 kunnen een 911 Turbo slopen, misschien is hij wel de beruchte wolf in schaapskleren :mrgreen:

Maar ik maak uit zijn verhaal ook op dat hij de auto pas heeft aangeschaft, dus gaat het hier misschien wel meer om de vorige eigenaar. Hoe heeft hij deze auto gebruikt/misbruikt?

Een drijfstang breekt niet zomaar, dat is een gevolg van iets anders.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 11:30

Covered een all-risk verzekering eigenlijk zo'n schade?

Sinds begin 2010 levert Porsche de Turbo S met 3.8 liter motor.
30pk en 50Nm meer dan de "gewone" Turbo. Dit komt neer op 530pk en 700Nm koppel.
De Turbo S heeft standaard onder andere PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) en PDK.


PTV
dynamische motorsteunen
PCM
PDK
Sport Chrono
Bose
mech-sper achter
19" centerlock wielen
dynamische bochtenverlichting
cruise control
adaptive seats+memory
2-tone leather interior (als je dat wil)
sport design stuurwiel met flippers
6-cd wisselaar (who still uses that!?)
en een soort van sport uitlaat (dit wist ik overigens niet maar kwam ik achter bij het proefrijden in sport/sport+ modus vs normaal...) al is het verschil niet super groot

dat is ongeveer het verschil tussen turbo en turbo s :salut:
Laatst bijgewerkt door caelin op 31 jul 2014 12:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 11:33

Buiten de garantie die ze geven mag je van deze moter verwachten dat deze langer meegaat. Ik snap daarom ook niet waarom mensen een extra verzekering afsluiten op bijv een wasmachine. Ja wellicht zit er maar 2 jaar fabrieksgarantie op maar als deze na 4 jaar kapot gaat dan is er geen enkele rechter die vindt dat je van zo'n product niet mag verwachten dat het langer meegaat, sterker nog 8 jaar wordt hiervoor aangehouden. Ik zou dit dus altijd aanvechten want de kans dat je in het gelijk wordt gesteld is zeer zeer groot. Je krijgt uiteraard niet het gehele bedrag vergoed ivm 'vruchtgebruik', je hebt er tenslotte ook al een aantal jaar van kunnen genieten. Nou dat geldt zeker voor een Porsche lijkt me van deze leeftijd en deze kilometers. Dat hoef je nooit helemaal te betalen. Ik heb het zelf eens gehad met een waterpomp van een auto die 4 jaar oud was met 70.000km. Ik mag ervan uit gaan dat deze langer meegaat en ben dus niet akkoord gegaan met de reparatiekosten van 750 euro (geheel voor mijn rekening). Uiteindelijk bonden ze in en hoefde ik maar 350 euro te betalen. Ik weet zeker dat ik er nog wel meer uit had kunnen halen bij een rechter en dat wisten zij ook, maar ik vond het prima zo. Wij laten ons zulke zaken te makkelijk gebeuren, we staan sterker in ons recht dan dat we vaak denken.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 11:44

caelin schreef:Covered een all-risk verzekering eigenlijk zo'n schade?

Nee helaas niet.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 11:46

Elferhenkie2 schreef:
Lambiek schreef:Ik ken Wolfgang nu ongeveer 7 jaar. Hij is een zeer rustige en serieuze man van 65 jaar , die een grenzeloze liefde voor Porsche heeft.
Gaat zeer zuinig met zijn spullen om en is een zeer ervaren en uitstekende rijder.
Zorgt absoluut voor een 100% warmgereden motor , voordat hij sneller gaat rijden.
Ik denk dat het een materiaalfout is en dus " Domme Pech" :bang:


Ook mannen van 65 kunnen een 911 Turbo slopen, misschien is hij wel de beruchte wolf in schaapskleren :mrgreen:

Maar ik maak uit zijn verhaal ook op dat hij de auto pas heeft aangeschaft, dus gaat het hier misschien wel meer om de vorige eigenaar. Hoe heeft hij deze auto gebruikt/misbruikt?

Een drijfstang breekt niet zomaar, dat is een gevolg van iets anders.


Te weinig olie kan de oorzaak zijn, dan is het te verwijten aan de eigenaar, en makkelijk te achter halen, want dan hebben de andere kruktappen/lagerschalen ook schade.
Verder kan ik nix verzinnen behalve een materiaal/constructiefout, tenzij de auto alle kilometers op het circuit heeft afgelegd, maar dat is onwaarschijnlijk voor een Turbo S.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 11:51

Elferhenkie2 schreef:Een drijfstang breekt niet zomaar, dat is een gevolg van iets anders.

En dan is inderdaad de vraag of dat 'iets anders' verwijtbaar is.

Cazzo Super Veloce schreef:Te weinig olie kan de oorzaak zijn, dan is het te verwijten aan de eigenaar, en makkelijk te achter halen, want dan hebben de andere kruktappen/lagerschalen ook schade.

Dat was wat CED Bergweg concludeerde bij mijn mini. Of er schade geconstateerd is bij andere kruktappen/lagerschalen weet ik niet (kreng is volledig uitgebrand), maar wat ik later op een amerikaans miniforum las is dat de olieplug spontaan onderuit het blok zou kunnen schieten, waardoor je hele motor in no time droog zou staan. Aan de andere kant, dan had ik een redelijk oliespoor moeten achterlaten op de A2 destijds. En de auto had net een grote beurt gehad...

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 12:05

Maar ze wilden jou toch laten bewijzen dat er voldoende olie in zat (of iets in die categorie)?

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 12:27

Zelf ook zoiets gehad met een tussen-leaser, een Mitsu Galant.
Was dat ding lekker aan het aftrappen, en terwijl ik vol in de remmen ging voor een drempel, liep de motor compleet vast :?
Wel ff samen met de afsleper gechecked dat er voldoende olie in zat...

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 16:21

ff zonder gekheid... Als die meneer geen coulance zou krijgen, dan zou ik toch eventjes contact opnemen met Resto...Denk zelf dat ie dan een stuk gunstiger uit is.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 17:41

resto gaat een uit elkaar gespat turbo 2 blok ook niet fixen...

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 18:00

Echt wel......

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 18:10

Hartwiek schreef:Echt wel......

Nieuwe Carter erom heen.....en de rest overzetten

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 18:57

Kit en pur..... :lol:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 18:58

Je kon vroeger (ja ik weet het :oops: ) een draaiend gedeelte kopen van een motor, kan dat nu niet meer :?:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 19:06

Moderator bij PFF......kan factor van betekenis zijn voor de vraag in hoeverre Porsche AG hem tegemoet wil komen.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 19:56

molen934 schreef:Je kon vroeger (ja ik weet het :oops: ) een draaiend gedeelte kopen van een motor, kan dat nu niet meer :?:


Bij Bulterman zeker, op de Graaf Florisstraat :cheers:


On topic; ik hoop op een goede coulance voor deze mijnheer...

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

31 jul 2014 20:11

Dat hoop ik ook, maar dat verwacht ik niet, kijk naar Rob Herfst story.... :evil:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

01 aug 2014 17:15

Cazzo Super Veloce schreef:Zelf ook zoiets gehad met een tussen-leaser, een Mitsu Galant.
Was dat ding lekker aan het aftrappen, en terwijl ik vol in de remmen ging voor een drempel, liep de motor compleet vast :?
..


Stoer hoor! :ass:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

01 aug 2014 18:28

Inderdaad heel stoer. Koopt een 65 jarige een auto van je die na 3 manden ploft. Gaan ze op een forum zeuren waarom de fabrikant geen coulance geeft. :bang: :flush:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

01 aug 2014 19:47

de911gek schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Zelf ook zoiets gehad met een tussen-leaser, een Mitsu Galant.
Was dat ding lekker aan het aftrappen, en terwijl ik vol in de remmen ging voor een drempel, liep de motor compleet vast :?
..


Stoer hoor! :ass:


Onbeschaafde reactie.
Zelf nooit jong geweest zeker?

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

01 aug 2014 21:39

Wel jong maar niet zo onbeschaafd als jij... Ik deed gewoon normaal met mijn lease autos
Laatst bijgewerkt door de911gek op 01 aug 2014 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

01 aug 2014 21:41

Zo. Lekker puh..... :mrgreen:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

02 aug 2014 9:06

Blijkbaar neemt met de jaren bij sommigen het beschavingsniveau toe en bij anderen af.

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

02 aug 2014 15:50

Stemming stijgt en niveau daalt...... :flush:

Re: Horror bij motor 997 FL Turbo S

03 aug 2014 20:39

Ff on topic. Ik begrijp het gezeur niet zo. Is dat 997 blok eindelijk luchtgekoeld, is het weer niet goed... :^:

Maarreh. Ieder blok kan kapot. Volgens mij is het grootste probleem bij porsche, maar ook bij andere merken, dat veel eerste eigenaren eigenlijk helemaal niet van die liefhebbers zijn. En dus de auto behoorlijk op zn donder geven. Daar wordt dan later de rekening voor betaald...
Plaats een reactie