Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 dec 2016 11:47
Porschenovice schreef:Dank voor de antwoorden. Mijn 996 (ruim 3 jaar gehad) heeft dit nooit gehad. Ik kijk het even aan, en heb het gemeld bij PCLeusden waar hij is gekocht. Vind het toch een wat "armoedige" ervaring, je auto te starten en dan de straat vol blauwe rook. Zie ik dat bij een ander, heb ik daar ook zo "mijn mening over"

Een 997 type II verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij geen van de probleemvlakken heeft zoals de motoren tussen modeljaar '98 en '08. Dus om die reden zal hij niet roken. Soms is het niets, als het echt alleen bij het starten is. Kan ook te maken hebben, hoe je hem uitzet, misschien de motor na parkeren nog even een seconde of 10-15 stationair laten draaien.
Maar zekerheid krijg je bij Porsche Centrum Leusden!
03 dec 2016 13:07
ver boven de 200 schreef:Een 997 type II verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij geen van de probleemvlakken heeft zoals de motoren tussen modeljaar '98 en '08.
Oh? Dat zou ik maar niet te hard roepen hoor....
03 dec 2016 21:23
Gewoon ieder jaar een nieuwe motor ophalen, ten minste zolang hij in de garantie zit
Porsche, das war einmal...
03 dec 2016 21:29
MarcoB schreef:Oh? Dat zou ik maar niet te hard roepen hoor....

Ik ben benieuwd? Zijn er ook over die serie regelmatig voorkomende problemen bekend?
03 dec 2016 22:14
We zullen zien ... Eens de auto's ouder worden, met meer kilometers, goedkoper en sneller van eigenaar gaan wisselen. Dan zullen de problemen als die er zijn beter bekend zijn.
En zeg nu zelf, ik denk dat elk merk wel zijn probleempjes heeft.
In ieder geval lijkt het er op dat er toch veel minder stuk gaan als bij de eerste watergekoelde.
03 dec 2016 22:38
Als het zou gaan zoals jij zegt Kheldar, dat het vaker voor zou komen maar onder garantie vervangen zou worden zou best kunnen maar toch geloof ik dat niet helemaal. Dan hadden we echt al wel meer mensen gehoord die dit hebben gehad, ook al is het onder garantie opgelost.
Van hen kan ik me dan ook de reactie voorstellen zoals CSV zegt maar die reacties heb ik nog niet veel voorbij zien komen behalve van mensen die dit ene verhaal kennen en het nog niet eens zelf hebben ondervonden en niet eens een 997.2 bezitten...
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit lezen en erop reageren als zij deze slechte ervaring ook hebben (gehad). Dan is er wellicht sprake van een probleem ipv een exces. Ik kan nl, net zoals jullie wrs, van ieder merk en type wel een voorbeeld uit mijn omgeving noemen waarbij er moterproblemen zijn geweest en er een nieuwe moter in moest. Porsche is dus geen uitzondering. Of komt het vaker voor dan gemiddeld?
03 dec 2016 23:02
Ben ik met je eens. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Er zullen altijd wel motoren zijn die stuk gaan. En voor een sportwagen zal het misschien wat vaker gebeuren dan een andere. Denk dat de grootste oorzaak ligt hij de bestuurder die te snel plankgas gaat zonder goed warmrijden.
04 dec 2016 9:03
Net andersom toch ... Denk dat porsche zich in vag in gekocht heeft.
04 dec 2016 9:34
Ken je klassiekers. Porsche heeft geprobeerd VW over te nemen, maar dat liep net even iets anders ...
04 dec 2016 11:42
Idd ken je klassiekers: Porsche Automobil Holding SE is grootaandeelhouder en heeft meer dan 50% (50,76 om exact te zijn) van Volkswagen AG in handen. Aandelen Porsche zijn sinds 2013 weer in handen van familie Piech en Porsche
04 dec 2016 12:46
The owners of Porsche (the Porsche and Piech families) created a separate company (Porsche SE) for the sole purpose of managing Porsche AG (the car manufacturing division). And so, Porsche SE owned 100% of Porsche AG which is responsible for actually building the sports cars we all love. Porsche SE sold about 50% of Porsche AG to VW, but at the same time, Porsche SE (again, controlled by the Porsche and Piech families) bought a little over 50% of the entire VW Group. Years later, Porsche SE sold the remaining 50% to the VW Group but by that time, the Porsches and Pieches had already gotten a comfortable 50% majority of the entire VW Group. So basically, the owners of Porsche bought (the controlling majority) of th VW Group and later just allowed VW to take control of the Porsche brand which will be controlled by them any way. So I guess in terms of companies, if we consider the fact that Porsche SE doesn't really build cars and is not the "Porsche" we usually refer to, you could say VW owns Porsche, BUT in terms of stockholders, Porsche definitely owns VW.
Snap je het nog?
On Topic: ik ben nog weinig problemen op het internet tegengekomen betreffende de DFI boxer motoren. En dan moet je natuurlijk niet hier in Nederland kijken (sorry Porscheforum) met dat handjevol Porsches die hier worden verkocht. Duitsland en natuurlijk de USA is dan een beter graadmeter.
04 dec 2016 12:47
Porsche Automobil Holding SE is idd niet hetzelfde als de autobouwer Porsche. Porsche is sinds een aantal jaar onderdeel van het Volkswagen concern. Dus in die zin is Porsche (ook) gewoon VAG.
04 dec 2016 16:12
Preciez, stelt in kikkerland niks voor, ... Vooral de USA fora zijn aan te bevelen. Erg veel expertise daar.
Ook veel koudere wintertemperaturen in sommige staten. Blijkt killing te zijn voor de eerste generatie watergekoelde boxer motoren.
04 dec 2016 19:15
Even on-topic, na wat spookverhalen op dit draadje, schrok ik ook behoorlijk toen ik mijn P 997.2 zaterdagmorgen startte. Witte pluimen. Ik dacht zal toch niet........echter was het -3 graden. Auto vanochtend gestart in de verwarmde garage, geen enkel pluimpje.
Dus mocht je wat witte pluimen hebben, eerst even naar de temperatuur buiten kijken
04 dec 2016 19:33
Kheldar schreef: ... Vooral de USA fora zijn aan te bevelen. Erg veel expertise daar. Ook veel koudere wintertemperaturen in sommige staten. Blijkt killing te zijn voor de eerste generatie watergekoelde boxer motoren.
houd rekening dat in de sunny states vele autos rondrijden zonder anti-vries. de tweede eigenaar die wel koude winters ervaart is zich hiervan niet bewust ... typisch VS verhaal, niets exclusief voor eerste generatie watergekoelde boxers.
05 dec 2016 12:42
Ik ben wel aan de 3e motor bezig maar de 2e gereviseerde motor.
Ze zijn inderdaad onder de fabrieksgarantie vervangen,maar wel gereviseerd bij de porschedealer zelf.
Er zijn geen wijzigingen aan de motor aangebracht i.v.m. het gevoelige IMS Lager.
07 dec 2016 17:08
ook al eens gedacht om met een DFI motor zwavelarme brandstof te tanken ? !
16 feb 2017 1:49
mbembe schreef:Als het zou gaan zoals jij zegt Kheldar, dat het vaker voor zou komen maar onder garantie vervangen zou worden zou best kunnen maar toch geloof ik dat niet helemaal. ...

Voila ... Hartech en Flatsix Innovations gaan samen 997.2 problemen onderzoeken.
http://rennlist.com/forums/997-forum/97 ... lease.htmlDe tendens is is dat het erg meevalt maar er wel paar zwakheden zitten in de cilinders, qua aantal thermische cycli en bore scoring.
16 feb 2017 13:58
Ze hebben er toch al 48 te pakken met serieuze problemen...
16 feb 2017 14:09
Vooral in de US.
Niet vergeten dat daar regio's zijn waar het weer ook meer extreem is. Warne zomers en in de winter strenge vorst doodnormaal. Vooral dat laatste heeft een effect op de kwetsbaarheid van de coatings die porsche gebruikt voor de cilinderwanden.
16 feb 2017 14:28
Die dingen staan s'winters gewoon in de garage.
16 feb 2017 15:07
Ja ... Thuis ... Maar er zijn er best veel die in de winter ook rijden. Als je dan de auto ergens buitenhuis een uurtje parkeert ... Bij deze temperaturen komt de motor ook nooit echt helemaal op temperatuur tenzij je een hele lange trip maakt.
Geen idee verder hoor. Flatsix zelf refereert naar het koudere klimaat als een van de hoofdoorzaken voor bore scoring in de 996 en 997.1 motoren.
22 feb 2017 21:29
Mariooos schreef:Ik ben wel aan de 3e motor bezig maar de 2e gereviseerde motor.
Ze zijn inderdaad onder de fabrieksgarantie vervangen,maar wel gereviseerd bij de porschedealer zelf.
Er zijn geen wijzigingen aan de motor aangebracht i.v.m. het gevoelige IMS Lager.
Hebben ze de injectoren vervangen? Door vervuiling van de injector word het mengsel in de cilinder te arm. Door de hierdoor hogere verbrandingstemperaturen word de zuiger te warm en zet teveel uit. De zuiger trekt hierbij de nodige vreters.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.