Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Waar baseer je dat op? Tis 2017 he, je kunt alles meten aan een motor. Inlaat temp, uitlaattemp, olie temp, koelluchttemp etc. Als 1 van de gemeten waarden een vooraf ingestelde waarde overschreid, regel je het vermogen terug. Volgens mij is de 9M motor met 450 PK een 2-klepper. Om 500PK te halen zal je inderdaad wel naar 4 kleppen moeten. Dat zg ik ook niet, ik beweer alleen dat de warmteontwikkelng in een 800pk turbomotor groter is dan in een 500pk NA motor. Volgens mij heeft 9M toch wel zn sporen verdiend in de Porsche wereld. Over jouw Cup kan ik niet oordelen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 aug 2017 10:41 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Haha had het ni gezien
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 aug 2017 11:26 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Vandaag helderheid door Vierenzestig: In basis een 964 blok met vier kleppen en het nodige titanium. https://www.vierenzestig.nl/28180/samen ... tje-voort/
|
12 aug 2017 13:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Rob Dickinson, oprichter van Singer Vehicle Design: “Helping our clients realize their unique vision for a reimagined Porsche 911 with the help of automotive royalty is very much a privilege. Singer is delighted to be working with Williams Advanced Engineering and Hans Mezger to offer our clients a “next level” of restoration and modification services for their Porsche 911s. With careful and dedicated development, this iconic air-cooled engine has much to give both its existing devotees and a generation of new enthusiasts.”
Blablabla
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
12 aug 2017 13:56 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hij weet het iig zo te brengen dat hij leuke auto's verkoopt.....anders wordt met het wel heel erg saai.....
Net als het weer vandaag, grijs en nat......daarom blijft mijn spul binnen.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 aug 2017 14:47 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
13 aug 2017 13:52 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
| | | | Cazzo Super Veloce schreef: Waar baseer je dat op? Tis 2017 he, je kunt alles meten aan een motor. Inlaat temp, uitlaattemp, olie temp, koelluchttemp etc. Als 1 van de gemeten waarden een vooraf ingestelde waarde overschreid, regel je het vermogen terug. Volgens mij is de 9M motor met 450 PK een 2-klepper. Om 500PK te halen zal je inderdaad wel naar 4 kleppen moeten. Dat zg ik ook niet, ik beweer alleen dat de warmteontwikkelng in een 800pk turbomotor groter is dan in een 500pk NA motor. Volgens mij heeft 9M toch wel zn sporen verdiend in de Porsche wereld. Over jouw Cup kan ik niet oordelen | | | | |
Ik zie dat je je popcorn er al hebt bijgenomen, maar ik moet je teleurstellen. Hier eindeloos over doordrammen heeft geen nut. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. En daar heb ik alle respect voor.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
13 aug 2017 14:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Top, idem hier
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 aug 2017 15:26 |
|
|
mayonaise
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Zal wel gewoon water koeling op de koppen hebben hoor.. Het zijn duidelijk water gekoelde koppen die ze op die Singer hebben zitten.
|
16 aug 2017 12:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Denk zelfde ontwerp, maar geen vloeistofkoeling. Is ook niet ingewikkeld hoor. Pak een luchtgekoelde 2-klepper, leg die naast een vloeistofgekoelde 4 klepper en een beetje engineer tekent in een paar dagen een een luchtgekoelde 4-klepper
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 aug 2017 13:33 |
|
|
mayonaise
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
het is zo eenvoudig, dat niemand het al ooit heeft gedaan..Zelfs Singer-Williams kan enkel maar een cad cam tekeningetje tonen en heeft geen enkele foto van een echte kop om te tonen. Meer nog, hun cad cam rendering toont niet alles, ik denk gewoon bewust om de 'het zijn water gekoelde koppen' discussie niet te moeten aangaan en hun PR 'SINGER heeft een nieuwe luchtgekoelde motor van 500 pk" keihard te laten werken.
Als je het toch doet, en je doet die moeite, is het gewoon achterlijk om luchtgekoelde koppen te nemen voor zoeen project. Singer kan veel, maar ze gaan Porsche echt niet kloppen als het komt op design en performantie van de luchtgekoelde motor.. Porsche heeft lang genoeg in de racerij gezeten en geprobeerd om die betrouwbare pk's te vinden. Dan zal Singer/Williams het niet op een cad cam design gaan doen zonder jarenlange ervarding en ondervinding. Zeg niet Metzger, die man is in de 90. Hij is al 23 jaar op pensioen.
Neen, ik geloof dat niet, en Je weet al op voorhand dat als je 500 pk wil pushen uit 4 Liter, zonder turbo dat het ding zwaar thermisch belast zal zijn.
En 4 kleppen per cyllinder kunnen wel iets helpen om te ademen. Maar het doet niets voor de koeling. In tegendeel je hebt gewoon meer en grotere uitlaat poorten En dus heb je nog meer koeling nodig net waar er geen lucht bij kan komen.
En die dial a yield die ik hierboven al vermeld zag (meten en effetjes pk's terug schroeven als ie warm loopt) is helemaal niet realistisch op een motor zonder turbo.
Waterkoeling op de koppen dus. I'll take that bet.
|
16 aug 2017 14:03 |
|
|
mayonaise
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Duidelijk te zien op de foto dat het een DOHC dus 4 kleppen per cyllinder is. En wat mij betreft ook duidelijk watergekoelde kop. multikleppen techniek, dat hebben ze allemaal 2 of 4 , is multi Het zijn geen 2 tact motoren. Ik heb die term eigenlijk nog nooit elders gehoord, multikleppen techniek. variocam, dat wel, en dat zal deze waarschijnlijk ook wel hebben.. Want ik gok dat ze gewoon een GT3RS kop of iets in die aard zullen aanpassen voor gebruik op deze motor
|
16 aug 2017 14:20 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus jij wilt hem niet begrijp ik?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 aug 2017 16:33 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hij gaat een nog betere maken.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
16 aug 2017 16:40 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
[quote="mayonaise"] Zeg niet Metzger, die man is in de 90. Hij is al 23 jaar op pensioen.
quote]
Nee, zeg dat zeker niet, het is Mezger
|
16 aug 2017 16:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Denk ik ook, alleen dan wel een "eigen " 4 kleps-kop met luchtkoeling. Deze motor hoeft geen 24 uurs races te rijden. 3x op de Dyno 501 PK en iedereen blij. Thermische belasting is dus minder een probleem dan bij een echte racemotor. Voor de rest is het geen rocketscience.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 aug 2017 17:07 |
|
|
mayonaise
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Veel te lastig en de moeite niet waard. Wie zoveel pk ambieeert en gezond verstand heeft gebruikt gewoon water jackets rond de koppen. Deed Porsche ook. Waarom het wiel heruitvinden. Er is geen toegevoegde waarde om koste wat kost lucht te willen op de koppen van die motor. Er is zelfs geen toegevoegde waarde om de potten met lucht te willen koelen. Water koelt beter dan lucht: feit. Watermoleculen vs luchtmoleculen is gewoon een verschil in massa en capaciteit om warmte te vervoeren.
En open kelkjes zie ik toch ook niet op die Singer motor. Het is puur om het Gimmick te doen. Om te kunnen zeggen dat ze iets cools doen en zogezegd de pure 911 leveren ipv de verwaterde 911 van Porsche. In ruil voor beaucoup dineros.
Singer is grotendeels marketing en hype voor een doelgroep die teveel geld heeft en "special" wil zijn. Alsof het ze ook maar een ruk kan schelen dat die luchtkoeling enkel de potten koelt en er water in de koppen zit.
Hype dus. Daarom zie je ook geen foto's van de onderkant van het Cad Cam ding. Omdat je daar duidelijk zou zien dat er geen koelvinnen op de kop zitten. En je zal het ook nooit op PET kunnen zien En de enkele eigenaar met zoeen motor zal je ook nooit op een forum zien "ben mijn motor effetjes aan het demonteren, kijk eens wat ik hier nu vond!"
Nu kunnen ze een tijdje de boel opkloppen en doen alsof ze 500 pk uit een puur luchtgekoelde auto zullen aanleveren. En met nagenoeg niks van racerij ervaring, en wat externe consultants, en die oude man, met Metzger naam plots iets doen wat Porsche jaren lang niet kon.
Hype.
|
16 aug 2017 19:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus jij denkt dat ze stiekem waterkoeling gaan toepassen? Apart...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 aug 2017 21:21 |
|
|
mayonaise
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
niet echt stiekem, ze gewoon een achteloos detail waar ze geen nadruk op leggen. Volgens de letter van de wet is het een luchtgekoelde motor
Het kan de eigenaar geen reet schelen, hij kan netjes pochen met zijn te duur betaalde ding. Waar ie weinig mee zal rijden, en dat niemand op een brug zal zien.. En van buiten ziet het er arti farti uit met die boeing 747 achtige lucht kap rond de fan. Dyno rapportje van 500 pk en iedereen happy.
by the by, heb je die uitlaat lijn al eens bekeken? Waar zullen ze de olie tank monteren denk je?
Dry sump tank in de neus van de Singer lijkt me een beetje idioot complex En dry sump tank op de achterbank lijkt me pertinent onveilig.
Of gaan ze voor een water/olie warmte wisselaar op de plek van de normale luchtgekoelde koeler op de motor gekoppeld aan kleinere olie tank, onder/voor de versnellingsbak? Een beetje zoals het integrated dry sump systeem die ze op de huidige water koelers hebben?
|
17 aug 2017 21:41 |
|
|
giulia
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
|
08 nov 2017 13:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
FB Singer voorraad
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 nov 2017 13:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Dus toch waterkoeling
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 nov 2017 13:43 |
|
|
giulia
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
In de UK altijd waterkoeling..
Jankt wel lekker door dat hok...
|
08 nov 2017 14:30 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Singer+WilliamsF1=EnginePorn
Hopen op mooie verkoopcijfers, komt singer aankloppen met een zakje geld voor een harde 964.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 nov 2017 14:32 |
|
|