Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 jan 2018 22:05
Allereerst, bij mijn weten is X51 geen (996) turbo optie maar een optie voor beperkte vermogenstoename op de Carrera modellen waarbij meer technische aanpassingen komen kijken dan alleen aanpassing van het motormanagement. Maar kan ernaast zitten.
Op de turbo modellen (in ieder geval 993 en 996) biedt Porsche zelf ook tuningsopties, op de 993 WLS1 en WLS2. Ook daar is Porsche erg behoudend en kiezen ze er bij de WLS2 die 450pk tov 408PK levert al voor grotere turbo’s en meer koeling. Terwijl iedere chipboer jouw 993 best zo zal willen programmeren naar een kleine 500PK. Iets dat ik zelf nooit zou doen. 996 turbo is een iets ander verhaal omdat uit die motor makkelijker en zonder hele grote betrouwbaarheidsrisicos (lees warmte) grotere vermogens te halen zijn. Maar ook daar zou ik voorzichtig zijn met alleen chiptuning bij een universeel bedrijf zonder specifieke Porsche kennis.
24 jan 2018 22:22
Ik schat in dat onze TS al is afgehaakt en ik ook.
24 jan 2018 22:28
Was ook een reactie op vraag van Toeterboy.
Topicstarter is bestanden ah downloaden denk ik.
24 jan 2018 23:23
Bedankt voor de reply. Ik ga ff googlen voor het antwoord, ik open dan tzt wel een topic indien nodig.
TS, Succes met tunen! Laat je even weten of het gelukt is?
25 jan 2018 1:17
X51 bij de normale 996 is powerpack met andere inlaatnokken, andere kop, zuigers en drijfstangen, ander uitlaatspruitstuk etc.
Even knippen plakken:
new intake manifold with modified cross-section (material: sand cast aluminum );
- new intake pipe supports adapted to the form of the intake manifold;
- new exhaust manifolds with larger cross-section and optimized flow behavior;
- new cylinder heads with optimized, CNC-milled inlet ducts;
- new camshafts with larger valve stroke on the inlet side and modified inlet and outlet timing;
- inlet valve springs adapted to the enlarged valve stroke;
- modified partition box in the oil pan;
- modified maps for the DME control module.
Voor de turbo is x51 toch gewoon de aanduiding voor de Turbo S? Zal dus ook motorisch bijna zeker andere onderdelen zoals intercoolers etc hebben.
Knippen en plakken:
The X50 powerkit was a 996 Turbo option. X51 was the powerkit for the 40th Anniversary 911 and an option on 2004 models.
25 jan 2018 9:03
ruud janssen schreef:de eerste tweede of beide regels?
Eerste uiteraard.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.