Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

14 jul 2006 7:07

Volgens mij heeft Frans van A ook eens een vastloper onderhanden gehad, dat was door de foutieve montage van de koelplaatjes oid, die waren verdwenen of los gaan zitten dat heeft Volksrepair dus niet kunnen constateren men zoekt onmiddellijk de oorzaak bij het rijgedrag van de gebruiker. beetje...............

14 jul 2006 7:12

Ik wist niet dat Volksrepairs zelf VW motoren bouwde voor de consument, volgens mij worden die rechtstreeks geimporteerd van onder de sombrero. of laten ze komen vanaf een andere hofleverancier, toch??
Er zijn maar weining bedrijven die echt motoren samenstellen en bouwen en waar je in de keuken mag kijken.

14 jul 2006 7:14

Marco, je mag altijd contact met me opnemen als je technisch advies wilt.

Ik heb zekers 75 kever motoren gebouwd of gereviseerd voordat ik met Porsche's ging werken. Van 1200 cc tot 2700 cc. Van 34 pk tot 200 pk. Misschien kan ik jou wel adviseren wat te doen of jouw motor reviseren en dan alleen vervangen wat nodig is in plaats van een duurdere ruilmotor.
Ook heb ik nog diverse onderdelen uit die tijd.

Erwin.

14 jul 2006 7:22

Je hebt de motor nu 2jaar rijden, en slechts 6000 km.

Heb je in die tijd, al eens de combinatie gans dagje touren en extreme warmte gehad?

Ik kan me best voorstellen dat je deze combinatie hier in onze contreien op die 6000 km nog niet hebt gehad.

14 jul 2006 7:23

Sorry ik kan niet ophouden Marco, maar ik zou de motor eruit halen en een foto rapportage maken van alles wat je doet en constateerd, lijkt me goed voor de gerechtelijkeprocedure en leerzaam voor de forumleden op alle linies, met andere woorden, houd ons op de hoogte, want stel dat jij gelijk hebt? dan moeten er een aantal mensen met de billen bloot, dan ook maar op dit forum. Nog één ding de consumentenbond, is dat nog wat, die hebben een maandblad die zijn tuk op dit soort verhalen

14 jul 2006 7:24

Als ze het oliefilter niet vervangen hebben zou daar voldoende monster in moeten zitten (ik weet alleen niet of dat bij jouw blok mogelijk is)

14 jul 2006 7:34

hansstaal schreef:Sorry ik kan niet ophouden Marco,


Ik heb hetzelfde gevoel.

Enkel als de motor voor lange tijd overbelast wordt zou hij mogen overhitten. En ze kunnen heus wel wat hebben, af en toe de rode zone opzoeken mag zelfs geen probleem zijn, ze hebben vroeger ook de 24h gereden.

Maar zelfs dat is niet gebeurt als ik alles hier zo lees, ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat ze iets te snel een conclusie trekken in hun voordeel. Ik ben de laatste om te zeggen dat alles maar garantie moet zijn, of vervangen te worden in coulance, maar de weigering van verantwoordlijkheid bij zulke schade, moet mijn inziens goed onderbouwd zijn, en daarbij maken enkele foto's op Zandvoort geen enkele indruk op mij.

14 jul 2006 7:39

Het is toch vreemd dat jouw leverancier Volksrepairs, waarmee je op zo'n goede voet dacht te staan niet voor jou de moeite neemt om de oorzaak te achterhalen, en of een echt voorstel te doen om je weer op de weg te helpen. zo is het toch??? of hebben ze dat wel gedaan? ik dacht het niet

14 jul 2006 7:51

zo vreemd vind ik dat niet.
klantvriendelijk tot het geld kost - zie je overal. helaas.

14 jul 2006 8:16

Soow wat een vervelend verhaal! Zo'n speedster moet rijden, zeker met dit weer.

Veel sterkte en wijsheid.

14 jul 2006 8:29

Wat jammer om te horen te horen Marco, ik had er alle vertrouwen in dat het een wat gemakkelijker te verhelpen euvel zou zijn. Zoals anderen al aangeven; "Zo'n Speedster moet rijden" en ik zou het advies van de experts hier ter harte nemen! Geen goed woord over voor je leverancier, enige coulance was op zijn plaats geweest. Wat Erwin schrijft zou ik zeker een kans geven, de motor heeft immers maar 6K gedraaid en mss is die nog gemakkelijk te reviseren.

Sterkte.

"Als"...ik de 21ste naar Hoederloo ga kom ik je me alle plezier even ophalen.

Grt
Pieter

14 jul 2006 9:22

"Porzje schreef:Geen goed woord over voor je leverancier, enige coulance was op zijn plaats geweest.


Dat durf ik nu nog niet zeggen (al wel denken), laat ze maar eerst eens beginnen met een goed onderbouwde reden te geven van het vastlopen van het blok, want dat heeft Marco volgens mij tot op heden nog niet.

14 jul 2006 9:22

Geen eenvoudige zaak, maar ik zou zeker melding maken bij rechtsbijstandsverzekering. Als je dat niet doet dan zal men iig niet helpen.

Paar dingen die ik signaleer: de garantietermijn van 12 maanden is voorbij.
Het blok is neem ik aan van jou afkomstig en dus gaat het niet om een aangeschaft blok, maar om een reparatie. Dat ligt dus al moeilijker want je moet aantonen dat de werkzaamheden of de gebruikte onderdelen niet conform redelijke verwachting zijn.

Wat ik zou doen is een second opinion vragen bij een betrouwbaar adres (denk aan b.v. een Bovagbedrijf: rechters kennen nl. de Bovag). Ook de olie terugvragen, zodat ook daar een second opinion kan worden afgegeven.

Afhankelijk van wat uit het rapport naar voren komt kun je zien of je al dan niet een zaak hebt.

14 jul 2006 9:58

Wat een ellende Marco. Ik had ook verwacht dat het wel mee zou vallen... :(
Ik kan je alleen maar succes wensen met de afhandeling en hopen dat die prachtige Speedster gauw weer rondrijd :!:

14 jul 2006 10:55

Kunnen ze je eigenlijk verbieden om met een 'Porsche' op circuit te rijden ? Is dat wel een wettelijke clausule ?

Vervelend voor je Marco. Hoop dat je zo snel mogelijk kan rijden en zou het aanbod van Renntech niet afslaan.

Greets,
Rufie.

14 jul 2006 11:08

rufie schreef:Kunnen ze je eigenlijk verbieden om met een 'Porsche' op circuit te rijden ? Is dat wel een wettelijke clausule ?


Op zich denk ik dat bepaald gebruik wel uitgesloten kan worden. Ik kan mij zo voorstellen dat als je rally's gaat rijden met een Lancer dat je dan niet drie (of vijf? hoe zit dat bij Metsubsidie?) jaar garantie krijgt (ook niet als je in gr. N. blijft rijden). Immers, dit gebruik brengt nu eenmaal met zich mee dat er het een en ander stuk gaat (w.o. niet zelden de remmen: fijn om te weten als je op een boom afstormt met hoge snelheid).

Een keer rondjes rijden op het circuit is wel wat anders. Het is evident dat een rustig rondje op Zandvoort de fabrieksgarantie op een auto niet teniet doet. Dat blijft "normaal" gebruik. Het rallyrijden lijkt mij evident niet onder "normaal" gebruik vallen. Daar zit nog een grijs gebied in.

In deze zaak speelt echter de garantie geen rol. Immers: die termijn is verstreken.

Het gaat nu om aan te tonen dat er wanprestatie (toerekenbare tekortkoming in de nakoming) is gepleegd door Volksrepairs. Dat zal dan uit de second opinion moeten volgen. Het gebruik speelt dan geen rol: het gaat erom wat de schade heeft veroorzaakt en als dat broddelwerk is van Volksrepairs dan maakt het niet uit indien de auto de Mille Miglia heeft gereden, of dat deze alleen rustige toertochtjes heeft gemaakt.

14 jul 2006 11:19

rufie schreef:Kunnen ze je eigenlijk verbieden om met een 'Porsche' op circuit te rijden ? Is dat wel een wettelijke clausule ?

Vervelend voor je Marco. Hoop dat je zo snel mogelijk kan rijden en zou het aanbod van Renntech niet afslaan.

Greets,
Rufie.


Staat trouwens ook duidelijk in de garantiebepalingen van Porsche :wink:

14 jul 2006 11:35

Waar het MI om draait is dat causaal verband aangetoond moet worden dat de schade al dan niet veroorzaakt is door het circuit gebruik om de claim te kunnen afwijzen. Het punt blijft dat Marco vertrok naar Utrecht zonder lekkage (was ik bij) en op de A2 zo´n 40-50 km van Zandvoort vandaan pas problemen kreeg.

Maar goed, ik ben geen schade-expert of -behandelaar, dus ik zou inderdaad zeggen geef de zaak in handen van je rechtsbijstandverzekeraar.

14 jul 2006 15:06

Harley schreef:Waar het MI om draait is dat causaal verband aangetoond moet worden dat de schade al dan niet veroorzaakt is door het circuit gebruik om de claim te kunnen afwijzen. Het punt blijft dat Marco vertrok naar Utrecht zonder lekkage (was ik bij) en op de A2 zo´n 40-50 km van Zandvoort vandaan pas problemen kreeg.


Binnen de garantieperiode heb je gelijk omdat dan de garantiegever de bewijslast heeft. Bij wanprestatie heeft de wederpartij de bewijslast.

(grof gezegd, maar in de kern komt het hier op neer)

14 jul 2006 15:24

dusss... als Marco zijn blok laat onderzoeken door een onafhankelijke specialist en daar komt uit dat het onwaarschijnlijk is dat de schade aan zijn blok
veroorzaakt is door vermeend circuit gebruik, zou hij een zaak hebben :?:

14 jul 2006 15:27

Nou ik denk dat Marco alleen een zaak heeft, als kan worden aangetoond dat Volksrepairs tekort is geschoten en aanwijsbare fouten heeft gemaakt tijdens de laatste onderhoudsbeurt. En of hij daarna op de openbare weg heeft gereden of een paar rondjes circuit heeft gereden, dat maakt niet uit (of zou niet mogen uitmaken).

Marco: heel veel succes en sterkte met deze zaak! We gaan er zondag in ieder geval een mooie dag van maken :!: 8)

14 jul 2006 15:39

Volgens mij zeggen wij hetzelfde BJ964.

En idd, tot zondag. Het wordt lekker weer.

14 jul 2006 15:43

We zeggen inderdaad hetzelfde Harley! (lezen is soms moeilijk :oops: :wink: ) Tot zondag :!:

14 jul 2006 17:44

Harley schreef:Volgens mij zeggen wij hetzelfde BJ964.

En idd, tot zondag. Het wordt lekker weer.


Nee, jullie zeggen niet hetzelfde. BJ964 geeft aan dat aangetoont moet worden dat Volksrepairs tekort is geschoten, daar waar jij er vanuit gaat dat voldoende zou zijn om aan te tonen dat de schade niet is veroorzaakt door circuitgebruik. En dat is te weinig. Je moet echt kunnen aantonen dat Volksrepairs tekort is geschoten.

Als dus in het midden blijft wat de schade heeft veroorzaakt (ook al kan circuitgebruik worden uitgesloten) is daarmee nog niet aangetoond dat Volksrepairs is tekortgeschoten.

14 jul 2006 17:46

Soms heb je toch een jurist nodig om de puntjes op de i te zetten :wink:
Plaats een reactie