16 sep 2007 9:00
16 sep 2007 9:12
16 sep 2007 9:58
Enige oplossing is naar Autofarm en nieuwe cylinderbussen laten plaatsen, .kost wat maar dan ben je redelijk zeker dat het heel blijft.
16 sep 2007 10:43
porsche928_rookie schreef:@ WdePundert
Ja deze verklaring is mijn ietwat uitgebreidere verklaring (waarheid).
16 sep 2007 12:09
16 sep 2007 12:21
16 sep 2007 12:29
16 sep 2007 12:31
16 sep 2007 12:44
16 sep 2007 13:16
16 sep 2007 13:19
porsche928_rookie schreef: Maar aan al het goede komt een einde.
Ik ga jullie verlaten.![]()
Kort maar krachtig is het devies en kort door de bocht.
16 sep 2007 13:58
16 sep 2007 15:22
16 sep 2007 16:14
16 sep 2007 18:55
Nicolò schreef:En wie van jullie heeft de langste?
16 sep 2007 20:11
16 sep 2007 20:38
16 sep 2007 20:40
16 sep 2007 20:41
16 sep 2007 20:58
16 sep 2007 22:16
porsche928_rookie schreef:@LeOH
![]()
Noem maar gerust het uitfikken van een Ferrari.
Ik wil absoluut niet gevoelige IMS Lager, is maar een laf kapot gaan.
Als ik ga dan ga ik met stijl in vuur en vlam.![]()
Soms kom ik wel eens in de sauna.
Is het er erg druk.
Dan vraag ik wel eens: 'is het vakantie?'.
Maar tegenwoordig zitten daar Joling, Borsato en dat soort sterren in die sauna.
Dan moet ik mij toch wel bescheiden opstellen en kan ik alleen maar aandachtig luisteren.
Hier... Farce(waar is hier die nooduitgang...
)
On topic: Er is in de USA een rechtzaak gaande over een 3.4 996 en dit kwaaltje.
Ik weet niet in hoeverre een uitspraak je naar Nederland kan halen???
En in hoeverre je een dossier mag inzien en als bewijslast in NL mag meenemen in productie.
Iemand ervaring daarmee?
16 sep 2007 22:32
17 sep 2007 8:10
17 sep 2007 9:41
Frankie schreef:Enige oplossing is naar Autofarm en nieuwe cylinderbussen laten plaatsen, .kost wat maar dan ben je redelijk zeker dat het heel blijft.
En dat ben ik dus niet met je eens....
Als er in de loop van de jaren geen onderzoek en verbeteringen waren ontwikkeld , dan sleepte we nog steeds 2 boomstammen door het bos , als kar, op zoek naar vruchten.
Je kan ook iets afkijken , van een andere tak van motorsport.
combineer dingen en leer.....
Mijn werk vereist deze visie , mijn hobbie vereist een constante vernieuwing en doorontwikkeling.
vandaar dat ik niet zomaar opgeef en bij de 1e de beste oplossing blijf hangen.
De modificatie van Autofarm is afgekeken van een ander type motor.
Ik kijk de modificatie weer af van de procesindustrie , waar onderdelen 400°C zijn en dat al 30 jaar continue zonder scheuren en of andere vormen van corrosie.
Waarom kan dit niet bij een doorontwikkelde motor ?
Thermische spanningen , daar ga ik mee aan de gang.
Mijn modificatie zal ik al eerste toepassen op mijn 996.
18 sep 2007 15:16
Red Cabriolet schreef:Frankie schreef:Enige oplossing is naar Autofarm en nieuwe cylinderbussen laten plaatsen, .kost wat maar dan ben je redelijk zeker dat het heel blijft.
En dat ben ik dus niet met je eens....
Als er in de loop van de jaren geen onderzoek en verbeteringen waren ontwikkeld , dan sleepte we nog steeds 2 boomstammen door het bos , als kar, op zoek naar vruchten.
Je kan ook iets afkijken , van een andere tak van motorsport.
combineer dingen en leer.....
Mijn werk vereist deze visie , mijn hobbie vereist een constante vernieuwing en doorontwikkeling.
vandaar dat ik niet zomaar opgeef en bij de 1e de beste oplossing blijf hangen.
De modificatie van Autofarm is afgekeken van een ander type motor.
Ik kijk de modificatie weer af van de procesindustrie , waar onderdelen 400°C zijn en dat al 30 jaar continue zonder scheuren en of andere vormen van corrosie.
Waarom kan dit niet bij een doorontwikkelde motor ?
Thermische spanningen , daar ga ik mee aan de gang.
Mijn modificatie zal ik al eerste toepassen op mijn 996.
Ik zou me nog maar eens verdiepen in het Autofarmverhaal, het gaat hier niet om thermische(over)belasting maar om torsiekrachten in het blok die de cylinderwanden doen scheuren!
Het is bedoeld om bij zwevende cilinderbussen (zoals die van de M96motor) de zwakke uiteinden op zijn plaats te houden.
Daar waar de thermische spanning het hoogst is en de meeste warmte ontwikkeling is (compressiezone) worden, dmv een blockguard ,de cilinderbussen op z'n plek gehouden.
Hierdoor is er nagenoeg geen kans meer op scheuren door warmtespanning, ongewenste trillingen en of vervorming van de bus.
Een soortgelijk blockguard ga ik terzijner tijd monteren in mijn 3,4 en ik laat het tegen die tijd wel weten, wat de bevindingen zijn.
Eigenlijk is het hetzelfde als wat autofarm toepast,maar dan anders.
alleen gebruiken zij een soort koperen of bronzen bus..
duidelijk ook om de warmte overdracht door te geven aan het vaste deel van de motor.