Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

03 dec 2007 15:35

Ik sluit me volledig bij Jurrian aan. Momenteel is mijn blok kurk droog maar zodra er ook maar 1 druppel valt moet er iets gedaan worden.

03 dec 2007 15:39

mijn zweet ook een beetje op de kleppendeksels

maar gaat binnenkort veranderd worden

ff blokje er uit en alles goed schoonmaken en 2 synchromesjes vervangen

28 dec 2007 8:44

Mijn 3.2 heeft zogezegd 89000 gelopen,
na een ritje loopt de olie over de kachelpotten, waardoor
er een lekker geurtje en rookvorming ontstaat...
(pakkingen kleppendeksels, dichtingen oliekoeler, ...)
Maar dat wordt de eerste week van januari opgelost omdat
ik dan ook even de kleppen laat stellen, kan nooit geen kwaad.

28 dec 2007 10:17

Kan altijd kwaad dus???

28 dec 2007 10:38

Jurrian schreef:Ben het dan ook niet eens met de stelling dat lekken/zweten bij een boxer hoort. Dit hoort bij geen enkel blok, van wat voor een merk of type dan ook.

:cheers:

28 dec 2007 12:31

Speedy G schreef:Door het hydrolische "klepstelmechanisme" hoeft de pakking in principe niet meer vervangen te worden omdat het deksel er niet af hoeft, maar door ouderdom en uitdrogen zijn er vandaag de dag best veel 993 klepdekseltjes die lekken/zweten. En eigenlijk geldt dit voor alle afdichtingen. Ik ben bang dat dit verschijnsel als normaal moet worden beschouwd.

Dat laatste is natuurlijk fauwekul omdat dit alles met (preventief) onderhoud heeft te maken :idea:
Van onze 993 heb ik bij de grote beurt van 80.000 dus die 2 pakkingen vernieuwd - omdat ik hoorde dat ze begrijpelijk zo vaak gaan lekken - terwijl alles nog kurkdroog was.

@Joost Houben: mooie lage kilometerstand, maar denk dat leeftijd van de pakkingen van groter belang is; dus als je 'enige vettigheid' wilt voorkomen :wink:
Plaats een reactie