Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

20 dec 2007 20:27

Op basis van een geschate nieuwwaarde van 140.000 in 1999.

Het te betalen bedrag aan BPM bedraagt (indicatief):
netto catalogusprijs (excl btw en bpm): € 86994
bpm-tarief van 45,2%: € 39321
benzinekorting: € 1540 -
leeftijdskorting bij 99 maanden en 19 dagen: € 32492 -

TOTAAL BPM: € 5289
Laatst bijgewerkt door Patrick op 20 dec 2007 20:40, in totaal 2 keer bewerkt.

20 dec 2007 20:30

staat op de 2de DAT 9/99 :wink:, ouder dan 100 maanden dus.

20 dec 2007 20:33

rafv schreef:Optrektijden en topsnelheid zegt ook niet alles over of MK2 of MK1 sneller is. Voor zo'n wagen is een rondje Nordschleife meer bepalend voor de pikorde. Zijn die gegevens bekend en onderscheiden tussen MK1 en 2?


zegt ook niks rondje schleiffe volgens mij , ligt daarzo ook weer aan de coureur,
ik ken jongens die zijn met hun gollfje mk1 sneller dan de meest in hun gt3 :shock:
ja echt he 8)

20 dec 2007 20:47

ok ik ziet het al:

5017 euro importeren kost dat op die gt3 van 44.800 voor een geeltjuh :wink:

20 dec 2007 20:49

5289 + 44800 = 50159
Ik ben iets hoger gaan zitten omdat er waarschijnlijk wel een paar opties op zitten.

Valt reuze mee.

20 dec 2007 21:52

drknauf schreef:
rafv schreef:Optrektijden en topsnelheid zegt ook niet alles over of MK2 of MK1 sneller is. Voor zo'n wagen is een rondje Nordschleife meer bepalend voor de pikorde. Zijn die gegevens bekend en onderscheiden tussen MK1 en 2?


zegt ook niks rondje schleiffe volgens mij , ligt daarzo ook weer aan de coureur,
ik ken jongens die zijn met hun gollfje mk1 sneller dan de meest in hun gt3 :shock:
ja echt he 8)


Volledig mee eens Knauf!!!

...Vergeet niet dat de MkI lichter is dan de MKII RS :lol: :wink:

20 dec 2007 21:58

PatZandvoort schreef:5289 + 44800 = 50159
Ik ben iets hoger gaan zitten omdat er waarschijnlijk wel een paar opties op zitten.

Valt reuze mee.

Ziet er uit als een std comfort versie, dus geen opties lijkt mij. Wel relatief veel km. Niet duur idd. Ziet er goed uit zo op de foto.

20 dec 2007 22:01

ja mich lichter wel te verstaan dan met sportkuipen :D

kdenk dattie in deze uitvoering met deze stoelen niet lichter is, btw zelfde uitvoering als gert heeft :wink:

Afbeelding



ik raak btw steeds meer in de bAn vAn zo,n gt3 :shaking2:

Afbeelding 8)

20 dec 2007 22:08

voor zo'n gele Club Sport...hmmm...daarvoor zou ik wel iets extra over hebben 8)

...mooie pic knauf!

20 dec 2007 22:23

yo thnx mich, zo,n clubsport stuitert minstens netzoals jouw rs :shock: :mrgreen: :wink:

ik heb in beide (beide mk1) meegereden

in die zilveren van gert met die luxe stoelen en een zwarte met sportstoelen

ik vind ze qua comfort niet veel onder doen voor elkaar hoor,

alhoewel ik die met die sportstoelen toch 1 veel ruigere ervaring vind

20 dec 2007 22:26

Moet je een keer een GT3 RS proberen... da´s nog een tandje ruiger. :lol:

20 dec 2007 22:33

...is comfortabeler dan m'n Z4 op Bilsteins...vond RS echt ni zo ruig hoor Harley

20 dec 2007 22:35

Volgens mij vindt jij een houten plank nog comfortabel... :wink:

20 dec 2007 22:37

harley single mass KNAL :shock: inje rugggggggggg zeker

wieweet mag ik OOIT een keer meerijdend genieten van dat geweld in ppp 356 z,n auto :wink:

20 dec 2007 22:45

drknauf schreef:harley single mass KNAL :shock: inje rugggggggggg zeker

wieweet mag ik OOIT een keer meerijdend genieten van dat geweld in ppp 356 z,n auto :wink:

Ook dat, maar die volledige kooi, nomex kuipen etc. doen ook veel.

Meerijden met ppp356, da´s zeker een belevenis. 8)
Deze ff downloaden. Vorig jaar op Zandvoort gefilmd door ondergetekende. Vanaf 8:20 on-board.

20 dec 2007 22:48

kzit te kijken , dat kenteken ook rs996 8)

lkkr muziekkie, tozo!

20 dec 2007 22:56

Mooi Harley...tof filmpje!....en ppp's auto herinner ik me nog zeer goed vorig jaar daar!

...en wat die plank betreft...mag er een dun streepje mousse op? :wink:

21 dec 2007 14:54

net wat john al zei moeilijk te vinden een 996gt3mk2 met comfort zetels :shock:

maar ik heb er een gevonden met de schalen in de kleur vd auto meegespoten,
staat wel heel vet op deze kleur moet ik zeggen :wink:

AfbeeldingAfbeelding

echt een fraaie kleur deze 8)

AfbeeldingAfbeelding

21 dec 2007 20:18

jammer van die amerikaanse bumbers, maar verder helemaal toppie!

21 dec 2007 20:27

juist mooi man die tieten achterop die bumpahh :wink:

zit op een 964 rs ook en een turbo965 enkelt geintregeerd, ik heb speciaal zo,n middenstuk besteld en er bij mij op gezet 8)

ik had eerst zo,n originele usa middenstuk gevonden met die hele dikke ti.ten erop,
ik helemaal blij, pasten mijn kenteken platen weer niet omdat er usa maat kenteken ruimte tussen zat :cry: dus ik had er niks aan :roll:

30 dec 2007 12:06

Weer een boeiende GT3 discussie. Er zijn wel een paar dingen die opvallen in alle discussies.

'Handbuild'

Kan iemand uitleggen wat dat is? Ik ben voor mijn werk in de afgelopen 15 jaar meerdere keren in Zuffenhausen geweest en daar is mij het volgende opgevallen:
- Alle motoren (boxster t/m cayenne) worden met de hand gebouwd
- Alle dashboards worden met de hand gebouwd
- Al het plaatwerk en de kooi (ook GT3 in 1999) wordt door een robot gemaakt en ook via een robot gespoten.
- De rest komt van de toeleveranciers
- Verdere assemblage in Zuffenhausen (alle 911s en een enkele boxster per dag voor met name Japan*) een combinatie van handwerk en robots.
Ik heb nooit een verschil gezien in de productie van een standaard 911 en een GT3, niet in 1999 en ook niet in 2003. Ik denk dat dit een mythe is van een MK1 liefhebber.

Waardevastheid

Er wordt gesproken over het meer waardevast zijn van de MK1 vs de MK2. Hierbij moet volgens mij niet vergeten worden dat de MK2 in de 'porsche restwaarde dip' zit en de MK1 hier al weer uit is. De restwaarde dip heb je bij een Porsche tussen het 4e en het 7e jaar. De auto is dan te oud voor de nieuw rijders en te nieuw voor de 'classic' rijder. De 996 is hier meer gevoelig voor dan bijvoorbeeld een 993 ooit is geweest doordat er meer 996-en zijn. De 997 zal er nog meer last van hebben. Zie je eigenlijk nu al met de 2004 997s. De nieuw rijders zijn minder gevoelig op afschrijving. De classic rijders, veelal liefhebbers waar de P. een auto er bij is, veel meer.

Ik denk dan ook dat er geen verschil zal zijn in waardevastheid. Ik denk zelf dat het nu interessant is om een MK2 te kopen in de dip en die dan te rijden tot dat hij een classic wordt (ben nu echt aan het preken voor eigen parochie :) )

* Japanners blijken gevoelig voor 'made in germany' en kopen dus geen boxster 'made in finland.

31 dec 2008 0:26

Leuk stukje tech info over de GT3 Mk1.

http://apexgt3.blogspot.com/

31 dec 2008 0:43

Goed verhaal Yoda, volgens mijn info de spijker op z'n kop.

@ Harley, wanneer en waar vinden we zo'n stukje over jou GT3? :lol:

31 dec 2008 0:48

Als jij het schrijft... :wink:

31 dec 2008 0:51

ik ben afgelopen week al meegweest met harley 8)
Plaats een reactie