Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

01 jul 2008 22:16

Bertroex schreef:

blablabla

1.car on level ground
2.with engine at idle speed
3. oil at operating temperature,

Important: checking the oil level cannot be read off on the gauge when the car is in motion. Movements of the needle while driving are without significance.

If the pointer of the oil level gauge begins to drop as engine speed increases, you have the necessary check that the indicator is working.


;)


Bert

01 jul 2008 22:33

het dichtste bij jou in de buurt is manuel pelzer in kerkrade
of anders speedservice in born

01 jul 2008 22:42

Bertroex schreef::P We gaan het je echt niet gemakkelijk maken hier op het Porsche forum!!

Je hebt geen 911 2.7 SC, maar een 911 2.7.

een model SC kwam er vanaf augustus 1977: de 3 litre Super Carrera.

Maar, de carrera 2.7RS, de carrera 2.7 en de Carrera 3.o hadden op het typeplaatje in de kofferbak allemaal 911SC staan. Verwarrend maar hey ho.

De 911S 2.7 was geproduceerd vanaf Augustus 1973 tot juli 1975, als deel van het modellen pakket
911 met 150 pk
911S met 175pk
en 911 carrera met 210 pk

Vanaf juli 1975 had je dan het volgende:
911 met 165 pk
911 Carrera 3.o met 200 pk
911 Turbo 3.o met 260 pk.

Een 77-er is dus gewoon een "911 2.7".

Bertroex schreef:

In most US states the 911S was making 165 due to the air pump, whilst in California it was even detuned to 160 bhp. .

But: consider this. The '76 or "I series" k jet 2.7 l with 165 bhp not only comes with the galvanised shell, it is also producing more torque than the 911S. In Paul Frere's book, he describes it as follows:

"...it appears that the previous rating (of 175 bhp of the '74 and '75 model 911S- BR) was rather higher than average and only reached by the very best of the production engines. That the power out put is not less than before was fully confirmed by a Road Test published in the magazine Auto, Motor & Sport of October 25, 1975 in which the standing start kilometre time came down from 28.7 to 27.9 seconds and 1.5 seconds was chopped of the 0-100 km/h time. Only the maximum speed was slightly reduced from 225 km/h to 222,5 km/h."

acc 0-100km/h
911S 8.5sec
911 '76 7.3sec

0-160km/h
911S 20.3 sec
911 '76 18.7sec

0-200 km/h
911S 41.3 sec
911 '76 no data

1km standing start
911S 28.7sec
911 '76 27.9sec

Naturally, in this day and age most 2.7S engines had at least a top end rebuild and lost air pumps and what not, plus there might be a performance gain by about 10% by fitting SSI's . Indeed a 911S can be made to fly, but a 911 '76 might still be able to beat it, both in speed as well the ability to hold back the rust.

Bert


;)


Bert


Accelaratie van 0/100 in 7,3 sec. Dat is interessant om te weten.

Nou ik vind dat ik toch een supercarrera is, mischien ligt er wel een 3.0 motor in, tenslotte heeft hij ook hydr. kettingspanners en dat is ook niet gebruikelijk op een 2.7 :wink:

Waarom? Omdat het niet alleen op het typegoedkeuring staat maar ook op het kenteken. :P

Afbeelding

01 jul 2008 23:24

als je me een pb zendt met je chassis- en motornummers
Het motornummer, rechts onder de behuizing van de koelvin, op een steun:
Afbeelding

laat de laaste 2 cijfers weg met XX voor veiligheidsredenen) kan ik je zeggen wat jouw wagen dan wel volgens dr. ing. h.c. F. Porsche AG is in de plaats van de RDW of een of andere "certificaat".

De hydraulische kettingspanners kwamen er met de 3.2 carrera vanaf augustus/september 1983.

Bert

02 jul 2008 0:01

kijk ook eens hier of je verder kan komen welke motor in jou auto ligt
http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#

02 jul 2008 8:32

Goed ik zal vanavond eens kijken.

Zag zojuist dat de Porsche olie gedruppeld had in de garage. :(

Vrijdag maar gelijk langsrijden bij Pelzer in Kerkrade, kijken wat ik daar wijzer wordt.

02 jul 2008 9:29

Om nog eens terug te komen op de oliemeter.
Deze gaat bij mij gelijk met de peilstok, maar...
4 oliewissels verder is gebleken dat de mijne het moet
stellen met een kwartje minder olie.
Als je hem vult tot aan z'n max bij de oliewissel begint
hij bijna onmiddelijk hevig te roken onderaan het blok.
Blijft hij daarentegen op een kwartje van de max. gebeurt
er niets en lekt hij ook niet...

02 jul 2008 10:11

Edit: overbodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd. Quote's en foto's :idea:

Dus als het oliepeil zakt houdt het lekken mischien vanzelf op??

02 jul 2008 10:30

Nee met zekerheid :lol:, maar daar zou ik niet op wachten en daarmee is de oorzaak waarschijnlijk niet opgelost. ;)

02 jul 2008 12:14

Gebruik geen synthetische olie bij die oude porsche motoren, maar half synth en ook een dikkere consistentie

15W 40.

Case sealing is waarschijnlijk poreus of oud: een paar drupjes is niet zo dramatisch tenzij het lekt op de warmte wisselaars: dat begint ie te roken/ruiken.

B
Laatst bijgewerkt door Bertroex op 02 jul 2008 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jul 2008 12:21

mod by horn - hé stoekie; voor de ughste keer - als je reageert op de bovenstaande post, svp niet die hele post steeds quoten... :salut:

Wat vreemd, je zou denken dat zo'n hoogtoerige motor graag dunne olie heeft.

Heb alleen 10w40 en 5w40, waarvan de laatste volsynt. is.

Dat wordt weer even stoppen bij heuts.

02 jul 2008 12:31

Bertroex schreef:Gebruik geen synthetische olie bij die oude porsche motoren, maar half synth en ook een dikkere consistentie

15W 40.

Case sealing is waarschijnlijk poreus of oud: een paar drupjes is niet zo dramatisch tenzij het lekt op de warmte wisselaars: dat begint ie te roken/ruiken.

B



Klopt helemaal :idea:
Ook gedaan met mijn 2,7 en 3,0 SC geen probleem met lekkage.

02 jul 2008 18:32

Oude motoren moeten toch juist een minerale olie in?


Bedankt bert ik ga is kijken denk dat het sensortje is overleden dan :roll:

02 jul 2008 21:50

Neen hoor, semi-synth is ook goed. Je kan boeken schrijven over olie dus, er is een deel persoonlijke voorkeur bij betrokken.

Alleszins, kies OFWEL een merk dat in de meeste benzinestations te verkrijgen is -als je plots onderweg moet bijvullen kan je dezelfde olie gebruiken- OFWEL neem een kruikje met wat van de originele olie die de garagist erin heeft gezet mee in de kofferbak.

Bert

14 jul 2008 23:40

stoekie schreef:Vrijdag maar gelijk langsrijden bij Pelzer in Kerkrade, kijken wat ik daar wijzer wordt.


En ben je al wijzer geworden??

16 jul 2008 10:22

dannyl schreef:
stoekie schreef:Vrijdag maar gelijk langsrijden bij Pelzer in Kerkrade, kijken wat ik daar wijzer wordt.


En ben je al wijzer geworden??


Ja porscherijden is duur. :roll:

Ik heb contact gehad met van Kessel voor het plaatwerk en de oliestok. € 120,-

Probeer vrijdag langs te rijden. Met nadruk op probeer, heb heel wat ellende gehad afgelopen week met mijn dagelijks vervoer. Gisteren eindelijk na veel wachten en reparaties weer een apk erop.

De kever staat nu bij de garage voor reparatie, als deze terug is dan gaat de porsche. (Heb zometeen een leuk maandsalaris achtergelaten voor de garagehouder. :( )

16 jul 2008 15:59

Sja, porsche rijden is niet goedkoop. Alleszins, Ik heb een spare oliepeilstok dus als je me een adres Pm'd, dan kan ik deze wel opsturen.

keep the faith old boy (you'll need it :lol: :wink: )

Bert

16 jul 2008 16:22

Hellraiser schreef:Om nog eens terug te komen op de oliemeter.
Deze gaat bij mij gelijk met de peilstok, maar...
4 oliewissels verder is gebleken dat de mijne het moet
stellen met een kwartje minder olie.
Als je hem vult tot aan z'n max bij de oliewissel begint
hij bijna onmiddelijk hevig te roken onderaan het blok.
Blijft hij daarentegen op een kwartje van de max. gebeurt
er niets en lekt hij ook niet...

Heb je een te korte oliepeilstok (niet het originele exemplaar)?
Bedoel ik niet als grap.

16 jul 2008 17:27

Nicolò schreef:Heb je een te korte oliepeilstok (niet het originele exemplaar)?
Bedoel ik niet als grap.


Zou het niet weten, blok is een 3.2 de rest is allemaal van de 2.7 gebleven
denk ik, heb de wagen niet zelf omgebouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waar moet de rubber leiding met die klep op eigenlijk naartoe?

16 jul 2008 17:41

Naar carter?

16 jul 2008 23:06

De kever is weer klaar voor de apk (hoop ik) Dus morgen even keuren en als het droog blijft even met de P langsrijden bij de garage.

(ze wilden helaas geen opgave doen van een beurt zonder de auto te zien, vreemd??) :roll: (zouden ze na die schrotkever mischien niet geloven dat ik zo'n auto bezit. :lol:

17 jul 2008 6:49

Een beurt is een beurt, daar hoort een prijsopgave bij. En dan na een inspectie ook een prijsopgave van het bijkomende werk. Dat voorkomt onaangename verrassingen.

17 jul 2008 10:14

Nicolò schreef:. En dan na een inspectie ook een prijsopgave van het bijkomende werk. Dat voorkomt onaangename verrassingen.


Ja dat was ook mijn opzet, als ze de beurt verrichten komen ze mischien nog iets tegen dat tegen vervanging aan zit.

19 jul 2008 18:26

Voor de ge-interesseerden.

Vandaag langs geweest. Algehele indruk van de auto. --> goed.

Nauwkeurige motorinspectie en beurt vinden over 3 weken plaats.

Schatting van het herstelwerk aan de slotplaten kon niet gemaakt worden omdat daarvoor eerst alle roest moet zijn weggeslepen zodat gekeken kan worden hoeveel laswerk het pcies omvat. Ruwe schatting incl. spuiten etc. 1500-2000 euro.

19 jul 2008 18:36

da's ni veel... :shock:
Plaats een reactie