Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

28 mei 2010 11:35

Dat laatste....
Het zijn bedrijven die hoog aangeschreven staan.... ook bij mij zelf.... maar goed...... niet alles gaat altijd in één keer goed......

Zowel motor alsd bak zijn weer klaar..... de bak ligt reeds thuis en de motor haal ik vanmiddag op......

Komend weekend de motor weer in elkaar zetten en dan is de auto volgende week weer klaar..!! Ik zal eindelijk eens wat foto's maken.....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

08 jun 2010 21:28

Afbeelding

Zo, eindelijk met wat plaatjes....

Motor zit inmiddels in de auto en zal deze week klaar zijn......

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

08 jun 2010 22:04

Afbeelding Afbeelding ziet er goed uit :thumleft:

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jun 2010 12:36

De auto is weer helemaal klaar..!!

Inmiddels alweer 150km op de klok gezet om vast te stellen dat alles in orde is.

In het begin een beetje vreemde luchtjes en "walmpjes" door verf, vet en sealant maar dat was gelukkig snel weg.....

Het duurt eventjes, maar dan heb je alles wel weer voor elkaar.....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jun 2010 14:44

Was het voor deze?...Afbeelding

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jun 2010 15:29

Nee, de rode uit 1973....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jun 2010 15:57

dat moet zo/n beetje de eerste impactbumpor zijn...

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

12 jun 2010 12:36

Klopt, hij moet volgens mij na september 1973 gemaakt zijn....
De auto is op de iets bredere achterschermen na helemaal origineel....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

10 jul 2010 15:50

Lees niets over de motor?......

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jul 2010 10:23

@Bully
Hoe vindt/onthoudt je ze?
:thumleft:

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jul 2010 11:14

Ja, het is bijna een ziekte.....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

11 jul 2010 12:18

Porsche 911 S 1973 Rood impactbumper :popcorn: daar zijn er zoveel van :mrgreen:

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

18 jul 2010 16:50

Heb je deze nog? Afbeelding

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

18 jul 2010 20:42

Nee, deze is zo'n 6 jaar geleden bij Winfred van Dijk terecht gekomen.....

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

18 jul 2010 21:47

Oh, dan zal hij een dezer dagen wel op zijn site verschijnen :^:

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

21 jul 2010 11:16

Ik heb deze auto niet weer gezien.
Hij kocht de auto en een maand later lagen de krukas lagers eruit.
Beetje sneu werk natuurlijk.
Was een harstikke leuke auto....

Porsche 911S uit 1973 met een probleempje

04 apr 2011 13:46

Ik heb af en toe problemen met mijn startmotor.
Voornamelijk wanneer hij warm is maar sinds kort ook als hij koud is.
De ene keer pakt hij direct aan en de andere keer doet hij niets....
De bendix komt uit maar krijgt de motor niet rond terwijl de accu vol is.....

Nu heb ik uit betrouwbare bron vernomen (Erpa) dat het niet de starter zelf hoeft te zijn maar slechts de bedrading erheen.
Het volgende zou ik moeten doen om het probleem te verhelpen:

Je neemt een dood normaal relaitje.
De gele originele draad komt op aansluiting 85 van het relais.dit is de stuurdraad
Een losse draad welke je aan de ene kant ergens op massa vastmaakt (chassis) en de andere kant op aansluiting 86 van het relais.dit is de massadraad
Je pakt een losse draad,deze doe je bij de dikke rode draad(+) van de startmotor,welke met de m8 moer vastzit (sleutel 13),de andere kant zet je op aansluiting 30 op het relais
Nu pak je nog een laatste losse draad welke je verbindt met aansluiting 87 op het relais en de andere kant op het schuifstekkertje op de startmotor (zat eerst de gele draad op)


Wie heeft dit wel eens gedaan? Is dit klusje goed te doen?

Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....

04 apr 2011 14:13

Ik zou eerst eens goed de min pool op het chassis kaal halen. Kan ook heel goed aan de massa liggen. Dan heb je het geklooi met andere + draden niet.

Haal altijd wel eerst even de stroom van de auto. Met de spanning op de startmotor kan je lassen :shock:
Plaats een reactie