Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 okt 2010 18:46
Onderdruk door speling: speling zuigerveren?
Leg eens uit!
24 okt 2010 21:08
nee ik denk speling der natuurwetten
24 okt 2010 22:42
De olie die uit de motor kwam was echt niet extreem dik/vervuild/raar...
24 okt 2010 22:56
vandaar dat het vreemd is dat de motor duidelijk anders zou lopen na verversen
25 okt 2010 10:16
Hij heeft er niet met gereden, en auto stond lang stil.
Dus vorige eigenaar kan er dikke olie op gegooid hebben.
Door deze nu te vervangen door de goede olie die dunner is, zal de oude olie tegen wanden en tussen zuigers oplossen, waardoor er een groter speling komt als bij de dikkere olie, dus daardoor op korte termijn een onderdruk opbouwt.
Dus ga er dan vanuit dat zuigerveren e.d weg zijn.
Hij verteld dat hij alles gecontroleerd heeft, dus hoop ook de olie vul pijp, deze heeft aan aftakking van onder waar de carter ontluchting opzit, deze kan ook nog verstopt of dicht zitten waardoor hij onderdruk opbouwt.
Dus het beste wat hij kan doen is compressie meten als de motor wat warm gedraaid is, en anders als hij dit nog niet gedaan heeft de ontluchting olie vul pijp controleren.
Het is weer advies op afstand geven, maar als oliefilter en alles verder goed is, blijft er niet veel meer over, en aangezien we hier zo eens een gevalletje gehad hebben, was dit mijn eerste indruk.
25 okt 2010 16:31
Bedankt Wim, hier kan ik wat mee. Deze week vrij weinig tijd, maar ik ga het zsm checken.
26 okt 2010 20:06
Het ziet ernaar uit dat het probleem opgelost is. Aangezien het stationair toerental wat laag lag, heb ik het bijgesteld naar 850/900 rpm. En nu loopt de motor gewoon weer normaal, ook voor een langere tijd.
26 okt 2010 20:09
Dan ff op de kast je CO2 afstellen.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.