01 jul 2011 20:54
wolf schreef:tja. over steve w staat het internet vol. lees je eens in zou ik zeggen. en als hij en wim ( van hier) zeggen dat 95 geen probleem is voor een 930-20 dan neem ik dat wel serieus.
01 jul 2011 21:52
01 jul 2011 22:37
01 jul 2011 23:31
02 jul 2011 0:43
lindemans schreef:Motoren vanaf de 964 hebben een klopsensor, daar wordt het ontstekingstijdstip aangepast op de gemeten verbrandingssnelheid van de benzine. DAN haal je uit 98 wel meer vermogen dan uit 95.
Renntech schreef:Valentijn schreef:En bij een 964 van 92? wat is daar nou eigenlijk het beste voor ik tank overigens altijd 98 laatst noodgedwongen van die Shell ??
Kijk, hier kun je besparen.....deze motor is voor 95 gebouwd. Nu is 98 weer geld weggooien.![]()
Of je moet constant met een hete motor en volle belasting rijden, dat maakt de keuze van benzine weer iets anders, dan kies je voor maximale prestatie's onder zware omstandigheden.
02 jul 2011 9:01
lindemans schreef:95 benzine ontbrand sneller dan 98; 98 dus trager dan 95. Om die reden ligt voor 98 het optimale ontstekingstijdstip iets vroeger. Als dat scherp is ingeregeld zal je met 95 een te vroege ontbranding hebben met risico op pingelen.
02 jul 2011 10:06
02 jul 2011 11:48
Als dit gebeurt heb je een probleem, dit is ook niet te corrigeren door ontsteking te verlaten.JorisLoet schreef:Bij een lager octaangetal is de weerstand tegen zelfontbranding kleiner. In een motor met een hoge compressieverhouding betekent dit dat de brandstof voor het ontstekingstijdstip ( wanneer de bougie gaat vonken) tot ontbranding kan komen. .
Als er werkelijk sprake is van spontane zelfontbranding voor de vonk van de bougie, dan kan een klopsensor met regeling daar niets aan veranderen. Een klopsensor meet dus niet de zelfontbranding, maar meet of de verbranding niet te ver voor het TDC / BDP is geinitieerd door de vonk van de bougie.JorisLoet schreef:In modernere auto's zit een sensor die de weerstand tegen zelfontbranding van de brandstof kan detecteren. Wanneer een lagere octaankwaliteit wordt gedetecteerd wordt het ontstekingstijdstip aangepast en daarmee het vermogen omlaag gebracht..
05 jul 2011 23:21
06 jul 2011 7:37
06 jul 2011 7:52
06 jul 2011 8:00
Als er werkelijk sprake is van spontane zelfontbranding voor de vonk van de bougie, dan kan een klopsensor met regeling daar niets aan veranderen. Een klopsensor meet dus niet de zelfontbranding, maar meet of de verbranding niet te ver voor het TDC / BDP is geinitieerd door de vonk van de bougie.
06 jul 2011 10:06
06 jul 2011 10:29
06 jul 2011 10:57
06 jul 2011 11:07
06 jul 2011 12:51
thedutchguy schreef:Dubbele bougies worden alleen maar toegepast om de verbrandingssnelheid omhoog te krijgen.
Hoe beter de verbrandingskamervorm, des te minder behoefte aan een dubbel ontstekingssysteem.
06 jul 2011 13:03
06 jul 2011 17:21
06 jul 2011 22:12
06 jul 2011 23:28
07 jul 2011 0:06
JorisLoet schreef:http://wiki.answers.com/Q/What_does_a_knock_sensor_do
Als je er een hebt hèIn een 3.2 zit hij niet. Daar is er geen enkele beveiliging wanneer de motor gaat pingelen wanneer ongeschikte brandstof wordt gebruikt.
Benieuwd naar de Steve Wong chip
07 jul 2011 22:17
07 jul 2011 22:33
07 jul 2011 23:02