Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 okt 2012 12:16
En zo zal ook meneer Wong een kijkje genomen hebben in de parameters van de grote jongens zoals het al jaren gebeurt bij chiptuners onderling. Niets nieuws onder de zon.
18 okt 2012 15:54
Zo'n chip is niets meer dan een bestand met nullen en eenen in een geheugen.
Dat bestand wordt vanuit een file op een PC met een programmer in de chip opgeslagen.
Door de chip uit te lezen met diezelfde programmer krijg je de identieke file, en door deze weer via een programmer in een chip te zetten krijg je een identieke kopie.
Een kopie is dus op geen enkele manier anders of slechter dat het origineel.
"Origineel" gaat hier dus alleen over degene die de chip van de informatie heeft voorzien.
Steve moet zelf ook regelmatig op zoek naar geheugenchips, want die worden al lang niet meer nieuw gemaakt.
Het zijn in vele gevallen gewoon gebruikte exemplaren uit afgedankte andere spullen of oude voorraad van een zolder. Maar daar is verder helemaal niks mis mee.
Ik ben bezig om in 1 chip met dubbele geheugen capaciteit zowel de originele alsook de Steve Wong file op te slaan.
Dan kan ik met een schakelaartje kiezen tussen Standaard of Steve.
18 okt 2012 17:18
Is er iemand hier die een dyno uitdraai heeft met oude en nieuwe chip....en dat voor een 3.2 eu zonder kat.....
18 okt 2012 17:36
lindemans schreef:Ik ben bezig om in 1 chip met dubbele geheugen capaciteit zowel de originele alsook de Steve Wong file op te slaan.
Dan kan ik met een schakelaartje kiezen tussen Standaard of Steve.
Verkoopt iemand in de UK toch?
27 okt 2012 23:38
Ik had op wat meer response gehoopt, genoeg bezitters van een 964
op dit forum, opnieuw een poging.
Afweging voor de aanschaf wat mij betreft: niet zozeer extra vermogen, is leuk
maar niet echt nodig. Gaat hard zat. Maar wel de driveability / stationairloop.
28 okt 2012 0:20
Hoe het bij de 964 uitpakt, geen idee.
Mijn 3.2 heeft wel merkbaar meer trekkracht onderin en onder 4.000 rpm
28 okt 2012 4:03
Ik weet niet wat je buget is maar als jij een snellere respons van het gaspedaal wenst zou ik zelf een hitte draad installeren. Geeft meer respons op het gaspedaal en iets meer vermogen.
Maar ja dat zijn mijn 2centen
28 okt 2012 21:16
Of doe het alletwee hittedraad en chiptuning.Ik spreek uit ervaring dat dit enorm verschil is bij een 964.
30 okt 2012 13:19
Mag ik vragen wat jij voor die combi betaald hebt, Rene?
31 okt 2012 2:55
Volgens mij kan Johan een dergelijke setup voor je leveren en installeren. Even bellen met 0172 -...
31 okt 2012 8:31
hittedraad zou ik dus niet doen.
31 okt 2012 10:17
Waarom niet, Harald?
31 okt 2012 16:47
Volgens mij was Harald ervaringsdeskundige met zijn laatste 964, dus misschien toch een serieus advies.
31 okt 2012 16:48
Hitte-brand-trauma van Horn

?
31 okt 2012 18:09
Ik ben ook wel benieuwd naar harald zijn bevindingen. Ik heb beiden zelf geïnstalleerd en bij beek racing de laatste 5 a 10% of tuning gedaan.maar het rijd 100 x beter.
31 okt 2012 18:14
Ewout schreef:Mag ik vragen wat jij voor die combi betaald hebt, Rene?
Ik heb hem zo gekocht, sorry dat weet ik dus niet.
Ik werd erop gewezen door mijn specialist die al vond dat de porsche zo veel meer koppel had.
01 nov 2012 8:59
Ik heb de Steve Wong chip een paar jaar geleden gekocht. Had in het begin wel het idee dat de auto beter/sneller liep ermee.
Dit gevoel was echter na 1 dag alweer weg.
Verwacht in ieder geval geen "Turbo" gevoel na vervangen van de chip.
Een kleine toename in PK zal er wel zijn maar bij een turboloze motor zo klein dat het verschil in de praktijk moeilijk te merken is.
Misschien zou ik de originele chip weer eens moeten plaatsen om te "voelen" wat het verschil ook alweer was.
01 nov 2012 22:21
porscheware schreef:Ik heb de Steve Wong chip een paar jaar geleden gekocht. Had in het begin wel het idee dat de auto beter/sneller liep ermee.
Dit gevoel was echter na 1 dag alweer weg.
Verwacht in ieder geval geen "Turbo" gevoel na vervangen van de chip.
Een kleine toename in PK zal er wel zijn maar bij een turboloze motor zo klein dat het verschil in de praktijk moeilijk te merken is.
Misschien zou ik de originele chip weer eens moeten plaatsen om te "voelen" wat het verschil ook alweer was.
Bij mn 3.2 is de zet in je rug vanaf 4.000 rpm duidelijk weg omdat hij daarvoor nu al harder trekt.
Gaat mij niet om meer pk op max vermogen, maar meer om verloop van trekkracht tussen 2.000 - 4.000 rpm, dat maakt de auto merkbaar soepeler.
Ik hoop binnenkort met een schakelaartje om te kunnen schakelen tussen standaard en Wong ...
01 nov 2012 23:58
had in de laatste 964 de LM220 hittedraad conversie. zat er al in en ik heb er nooit ellende mee gehad. tijdens de akk bij erwin van renntech zei hij me dat hij er 'in den beginne' redelijk wat geinstalleerd had, maar veel gezeik mee gehad had. moeilijk af te stellen, lastig stationair lopen, gezeur en gezeik. daar er bij mij al eentje op zat die kennelijk prima liep, was meegenomen. maar hij gaf me aan er nooit meer voor te kiezen om er eentje in te bouwen. en daar ik veel vertrouwen heb in Erwins mening inzake Porsche plaatste ik bovenstaande opmerking. moet overigens ook zeggen dat ik het grote voordeel van die hittedraad niet echt merkte.
02 nov 2012 9:33
horn schreef:moet overigens ook zeggen dat ik het grote voordeel van die hittedraad niet echt merkte.
Wat rij je nu ook al weer Harald:?:
Een hittedraad is best een mooie upgrade (Porsche heeft het zelf ook gedaan in de 993), maar om het goed afgesteld te krijgen op een motor kan best lastig zijn.
Gizmo zijn 964 hangt echt aan het gas en komt zeer vlot van zijn plek, maar die heeft dan ook iets meer dan alleen een standaard hittedraad pakketje.
Als je een motor echt goed wil laten lopen met een hittedraad, moet je echt de computer laten aanpassen met een chip op maat.
02 nov 2012 10:36
da's een punt voor jou. mijn 964-met-hittedraad ging een stuk sneller dan mijn 32 jaar oude benz.

Gizmo heeft ook een RS vliegwiel en nog meer aanpassingen. Helpt natuurlijk ook erg met aan het gas hangen en acceleratie. Heb ooit met hem samen weggetrokken en was onder de indruk van zijn rode gevaarte. Ik herhaal alleen wat Erwin me zei bij de AKK. En mijn eigen ervaring was met 3 keer een 964 zonder hittedraad en 1x een 964 mét hittedraad dat ik het verschil niet echt merkte. Maar 'the truth in in the eye of the beholder'. Ik zal het niemand afraden, vertel alleen mijn mening.
Had in mijn laatste 964 overigens een hittedraad kit, een open luchtfilter en nog wat dingen. Heeft iemand waarschijnlijk ooit een klauw met geld gekost maar met een verschil ik niet echt warm van werd. Ergerde me zelfs aan het constante aanzuiggeluid van dat open luchtfilter.
03 nov 2012 10:02
Dat kan ik me goed voorstellen.
Ze kunnen wel een bak herrie veroorzaken
18 apr 2013 13:13
Heb me vorige week ook zo'n chipje gestoken : toch een erg merkbaar verschil : veel soepeler/lineairder verloop in lage toeren, meer trekkracht onder de 4000 toeren, maar daardoor minder 'push' merkbaar vanaf 4000 toeren.
Ben er bijzonder tevreden mee, slechts 10-15 minuutjes werk
04 mei 2013 8:55
gisteren mijn chippie bekeken en op de foto gezet.
kan iemand zien of het een originele is?
is volgens mij een 28 pins uit een motor van 1987-1989.

-

12 jun 2013 12:07
Lindemans schreef:
Ik hoop binnenkort met een schakelaartje om te kunnen schakelen tussen standaard en Wong ...
Is dat al gelukt, Dick? Ben benieuwd naar het resultaat; met name of er verschil is in elasticiteit zoals gemeten met de stopwatch!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.