Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 sep 2011 21:12
ik ben benieuwd wat voor output je lm produceerd bij 4000rpm.
Kun je dat eens meten? En ook je lamda waarde?
27 sep 2011 21:35
@Portun:
Ok, Ohm metingen zijn goed. Overal "1" en bij controle meting 000
5V:
Als ik het contact aan zet krijg ik nu wederom op de MAF referentie draad slechts 3,82V...
Bij motor uit op de MAF meet draad 1,10V, bij stationair 1,98V
Als ik de gasklep positie stekker los haal verandert er niets aan het gemeten voltages (ref en signaal) bij de MAF (alleen slaat de motor meteen af)
De 5V draad van de gasklep positie stekker echter geeft een "mooie" 4,97V...
P.s. Ik moet zeggen dat die Idle Speed Positioner wel heel erg aan het rammelen (vibreren) is hoor....
@Resto:
Dat kan ik morgen wel even proberen. Mag en kan dat met stilstaande auto?
Groeten uit een inmiddels donker Frankrijk!
27 sep 2011 22:19
En zo ziet dat er dan uit in mijn werkplaats...
27 sep 2011 22:29
3,82v voeding? Dat lijkt me te weinig..
Je andere metingen hebben mijn inziens te hoge waarden.
ben benieuwd naar je meting op 4000rpm, meet ook de voeding eens maar dan met draaiende motor.
27 sep 2011 23:25
als ik de maf waardes vergelijk met die van mijn boxster denk ik dat de lmm overleden is, heb hem net uitgelezen na lange rit, waardes van portun zijn 996 komen practisch overeen met die van mij, uitgelezen met durametric
27 sep 2011 23:37
Van weerstanden en metingen heb ik maar weinig Franse kaas gegeten.
Wel weet ik dit:
Dat kan ik morgen wel even proberen. Mag en kan dat met stilstaande auto?
In ieder geval niet in je werkplaats zonder voldoende ventilatie ...
Eenmaal aan het 'knutselen' in de garage, staat de omgeving ongemerkt plots in de sluipmoordenaar-stand
Maar dat even off-topic ...
28 sep 2011 9:32
PoBoCo schreef:De 5V draad van de gasklep positie stekker echter geeft een "mooie" 4,97V.
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 10:49
@portun:
Gescheiden circuits ja.
De MAF ref draad geeft onbelast 4,95V aan. zodra ik de MAF er aan hang valt'ie naar beneden naar de 3,82V
@ BOXTUR:
Bedankt voor de wijze raad
@marco angelo:
Bedankt voor je meting!
@resto:
Ja 3, 82V (belast) is erg laag. Voeding blijft even laag met of zonder draaiende motor
4000rpm meting volgt later vandaag...
Wat moet ik eigenlijk in de Durametric selecteren? Ik zie geen Lambda of Air-fuel ratio hokje om te selecteren
Laatst bijgewerkt door
PoBoCo op 28 sep 2011 11:09, in totaal 2 keer bewerkt.
28 sep 2011 11:03
Misverstand. Opmerking vervalt.
Laatst bijgewerkt door
portun op 28 sep 2011 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 11:05
Misverstand, opmerking vervalt
Laatst bijgewerkt door
PoBoCo op 28 sep 2011 13:01, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 12:36
O.K., misverstand dus.
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 13:02
Ok, ik zoek een lampje en moet er even tussen uit. Meld me straks weer!
28 sep 2011 13:25
M.b.t. het lampje voor meten
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 15:41
"Waar zouden we zijn zonder een fiets"
Fietslampje gevonden. Wattage staat er niet op, maar voor de test was'ie ok denk ik:
Als ik het lampje verbindt zoals gezegd (+ 5V van de MAF stekker -> voltmeter -> lampje -> - chassis) valt de stroom niet of nauwelijks.
Wel vindt ik het vreemd dat het lampje niet eens gaat branden, wat volgens mij dan weer op een laag uitgangsvermogen van de DME zou moeten duiden?
En dan hier de resultaten van de 4000Rpm test:
28 sep 2011 15:56
Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb...
Ik heb even gekeken of de spanningsval ook optreedt met de oude MAF -> nee dus
Ik ben nu dus wel zo'n 99,9% zeker dat de nieuwe MAF niet goed is!?
Meteen maar even een nieuwe 4000rpm test er bij:
28 sep 2011 16:06
Meting met het lampje
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 16:10
We zijn weer tegelijk bezig.
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 16:29
Ok, sorry voor het foute meten met het lampje... En we waren inderdaad weer tegelijk aan het schrijven. Ik geloof dat'ie bij mij ook even uit was...
De laatste meting was inderdaad met de oude MAF.
Ik heb de accu er 30Sec afgehad en vervolgens de Durametric zijn werk laten doen (ook weer met de oude MAF):
Motor uit:

Stationair:

4000Rpm:
28 sep 2011 16:53
De oude lijkt mij ook redeleijk, alleen geeft hij ook genoeg aan bij het toerental 4000rpm?
Of hij is defect of de motor krijgt daadwerkelijk te weinig brandstof.
Zal ik eens meten op 4000rpm?
28 sep 2011 17:03
resto schreef:Zal ik eens meten op 4000rpm?
Graag
28 sep 2011 17:06
en dop je carterventilatie eens af bij je gasklephuis, volgens bosch moet je die bij lmm storingen echt controleren.
28 sep 2011 17:07
Ik denk dat we nu het originele probleem zien
Laatst bijgewerkt door
portun op 14 nov 2011 13:34, in totaal 1 keer bewerkt.
28 sep 2011 17:16
Dit heb ik besteld:
PORSCHE MAF Air flow Meter Sensor 0 280 217 007
OEM PART NUMBER
99660612300
996 606 123 00
Nauwkeurige visuele inspectie leert dat er fysieke verschillen zijn in de zichtbare delen van de meetsondes... Ook het officiële onderdeel nummer van Porsche staat niet ingeslagen op het dekseltje wat de elektronica afdekt...
Mea culpa, ik heb'm zelf besteld en geplaatst, dacht dat het goed was omdat het juiste OEM Part Nummer er bij stond...
Wat is wèl een betrouwbare bron om een originele MAF te vinden tegen een redelijke prijs? (Kijk ik woon dan wel in Frankrijk, maar we blijven Nederlander en dus "op de kleintjes passen" hè).

Ik heb gewoon een echte, goede nieuwe MAF nodig...
28 sep 2011 17:32
resto schreef:en dop je carterventilatie eens af bij je gasklephuis, volgens bosch moet je die bij lmm storingen echt controleren.
Wat bedoel je precies met afdoppen? Waar, hoe, waarom en waar moet ik op letten?
28 sep 2011 17:56
Aan je gasklephuis zit een kunstof slang, die zit erop geklikt.Deze even losnemen en je gasklep op anternatievel wijze afdichten.
Als je dit hebt gedaan laat je de motor draaien en dan zou je in theorie valse lucht uit kunnen sluiten.Loopt je motor nu goed dan zou er een lekkage kunnen zijn.
Het zal mischien niet maar ik zou het wel controleren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.