We hebben een aantal maanden geleden een 924 op LPG uit 1978 gekocht voor 750 euro. Voor een vriend met een zeer klein Porsche budget.
Even langs de APK, in één keer goed, dus hij kan weer twee jaar rijden.
De auto zag er niet uit, maar we hebben hem even snel overgespoten. Totale kosten 100 euro aan autolak, schuurpapier en plamuur. Natuurlijk niet zo mooi als bij de spuiter, maar de meeste mensen zien niet dat we het zelf even snel binnen één dag hebben gespoten, zelfs niet als je het hen vertelt.
De auto loopt niet meer op benzine, door een backfire is de luchtmassameterklep een keer krom geslagen. Ook loopt hij niet zo mooi als een 924 zou kunnen lopen, maar goed genoeg.
Hij rijdt er nu al maanden als dagelijkse auto in. Nog geen enkele storing of kosten aan gehad. Op deze manier rij je goedkoper Porsche dan Renault Twingo. Als je toch een keer grotere technische problemen hebt met zo'n auto breng je hem gewoon naar de sloop of je koopt gewoon voor 500 euro een compleet rijdende 924 erbij, heb je alle onderdelen in één keer.
Zo is ie geworden:

Ook andere Porsches hoeven weinig te kosten. Ik rij nu twee jaar in mijn 996 cabrio, en heb alleen een paar liter olie en wat filtertjes gekocht. Vorige week waterpomp kapot gehad. Een Laso kost ook maar 180 euro inclusief pakking en zit er in anderhalf uur op. Nu wil ik binnenkort rondom nieuwe schijven en blokken, dat kost nog enkele honderden euro's maar al met al heb ik straks lang geen 1000 euro uitgegeven in twee jaar op ca 15000 km. Alleen belasting blijft een beetje doortellen en met de korte stukjes die ik rij verbruikt hij wel veel benzine.