Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 9:17

lagel schreef:Weet iemand toevallig of het veel nut heeft om de kleppen te vervangen voor een ander setje?


Als je je motor laat reviseren, zullen de koppen ook gereviseerd moeten worden, wanneer de koppen gereviseerd worden worden altijd de klepstelen ook gemeten.
Wanneer deze versleten zijn moeten er andere kleppen in.

Of bedoel je grotere kleppen?

horn schreef:
Renntech schreef:
lagel schreef:Het is jammer dat Renntech zo'n eind van mij vandaan zit anders had dit een mooi adres geweest!


Och ik was gisteren nog in Utrecht en ik kom wel vaker in die omgeving :wink:

en dat zeggen ze nu. jaren vanuit utrecht op en neer gereden :lol:


Moet ik jou Porsche ook even komen halen? :mrgreen: :mrgreen:

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 14:38

ik bedoelde inderdaad een groter setje :)

http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/911-1 ... 78-94.html

als voorbeeld

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 15:01

Ik denk alleen dat dat werkt als het inlaat traject ook is aan gepast,
Dus dat daar de lucht ook meer en sneller doorgaat.

Dit gaat misschien hier niet op maar ik heb ene fiat 500 ook sneller gemaakt tijdens revisie

650 cc van gemaakt
Inlaat poorten vergroot en gepolijst
Kleppen vergroot betere passing
Klep geleiders in de inlaat poort weggeslepen zo kon er ook echt meer lucht in de moter
Ik be bqng dat het inlaat traject de grotere kleppen te niet doen

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 15:59

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar levert het ook een merkbaar verschil op, of is het veel werk voor weinig?

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 16:14

Een topsporter laat je ook niet ademen door een rietje, dus overleg met een specialist die je kan adviseren want anders wordt een duur geintje voor een paar pk.....tis een keten van inlaat/cilinder/uitlaat..... :!:

Hier zie je de aangepaste inlaatkanaal van mijn motor....klepgeleider is weggehaald etc....

56754

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 16:48

lagel schreef:Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar levert het ook een merkbaar verschil op, of is het veel werk voor weinig?


het is veel werk voor weinig maar een goede specialist zou het voor je kunnen doen
en met wat anders dingen een wel merkbaar verschil maken.

kosten baten zijn bij een porsche al snel zoek maar als je het leukt vind gewoon doen.

ik wil ook graag een bi turbo zonder turbo vleugel, is ook gekken werk maar misschien ooit

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 18:54

Ja kosten baten zijn soms nog wel een punt heb ik gemerkt :mrgreen:

De cilinderkoppen ga ik niet zelf onder handen nemen. Ik ga ervan uit dat de meeste kleppen gewoon opnieuw gebruikt kunnen worden. Maar ik bekijk altijd graag alternatieven en ben graag goed voorbereid voor ik met een specialist in gesprek zou gaan :wink:

@Rob: vind je de vleugel niet mooi?

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 19:11

Op een smalle 964 niet

Wel leuk beetje extra power en dat je het niet ziet 8)

Re: 911 3,2 liter meer power

26 jan 2013 19:34

Dat is zeker haha!

Re: 911 3,2 liter meer power

31 jan 2013 20:43

Renntech schreef:Als je de motor toch laat reviseren zijn echt wel wat dingetjes die je in de motor kunt aanpassen om de motor wat agressiever te krijgen.
Met agressiever bedoel ik een motor die meer aan het gas hangt en sneller door z'n toeren heen loopt. Ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad van de mensen die dit hebben laten toepassen.
Met de kosten kom je lager uit dan met een setje SSI's (wat ook wel erg leuk is).


Kan ik alleen maar bevestigen :) nog steeds erg tevreden en zie er al naar uit als het weer voorjaar is. Tot die tijd maar even lekker toeren in de C2, ook geen straf...

Re: 911 3,2 liter meer power

16 feb 2013 10:52

Ammer dat ik dit nu pas lees, mijn machientje is in 2010 helemaal uit elkaar geweest en weer standaard opgebouwd ...
Plaats een reactie