Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
23 aug 2014 18:00
Erwin, als het nog kan, ben ik aanwezig morgen middag
Grt,
Willem
23 aug 2014 18:08
erg jammer dat het zo ver weg is voor mij, had graag even een keertje in de "keuken" meegekeken
23 aug 2014 18:47
Is goed Willem, ik heb je erbij gezet.
Vandaag waren er denk ik zo'n 12 mensen, meer dan aangemeld en het was een erg leuke groep.
Blijkbaar zo gezellig dat de laatsten na half 7 vertrokken naar Zoetermeer.
Je hoeft je echt niet aan te melden.
Heb je morgen zin en de mogelijkheid er bij te zijn, gewoon in de auto stappen!
23 aug 2014 19:00
OK Erwin, bedankt en tot morgen
@Fabian, 't is voor mij toch ook ruim een uur sturen maar de 964 heet alweer 3 weken stil gestaan, dus 't wordt hoog tijd
de 6 cilinders weer even wakker te schudden, mooi opwarm ritje
23 aug 2014 19:03
Hoi Erwin, nogmaals dank. Heb er erg veel van opgestoken.
Voor iedere liefhebber, echt een aanrader. Is misschien een stukje rijden, maar zeer zeker de moeite waard!
23 aug 2014 19:10
WillemB schreef:OK Erwin, bedankt en tot morgen
@Fabian, 't is voor mij toch ook ruim een uur sturen maar de 964 heet alweer 3 weken stil gestaan, dus 't wordt hoog tijd
de 6 cilinders weer even wakker te schudden, mooi opwarm ritje

Helaas kan ik mijn flat six nog niet aanslingeren..
Maar het is voor mij een 2,5 uur enkel, en dat is net ff teveel van het goede..
23 aug 2014 19:23
Erwin, bedankt voor je heldere en enthousiaste uitleg. Voor alle twijfelaars voor morgen .......doen!
23 aug 2014 19:29
Wij waren de 1 na laatsten weg.........en terug in het verre oosten....
Geslaagde en vooral interessante middag waar je nu de kosten van revisies goed kunt plaatsen.
Olie is ook als onderwerp aan de orde geweest....
Erwin, leuke en leerzame middag beleefd, bedankt hiervoor en succes met je mooie onderneming....
23 aug 2014 19:52
Ik sluit me aan bij alles wat hierboven geschreven is.
twas gewoon toppie
en weer een paar gezichten bij de forumnamen...
23 aug 2014 19:55
Yep, goed bestede middag.
Erwin bedankt
23 aug 2014 20:16
Het was een interessante middag. Wat je vooral bij blijft is dat op zich niets echt vreselijk duur is, maar dat alle dingen bij elkaar enorm kunnen optellen. 500 euro hier, 350 euro daar, beetje dit er nog bij, beetje dat, en dan natuurlijk de standaard uren voor de uitbouw etc op een rij gekregen en dan snap je wel waarom het nooit voor "weinig" zal kunnen.
Wat nog heel apart was, was dat ik mijn E30 M3 mee had, en Erwin vertelde dat hij ook een E30 325 had om te driften. Ik vertellen dat ik ooit eens een paar driftcursussen had gedaan, maar er weinig van bakte, en dat een instructeur mij toen eens in mijn auto had laten zien hoe het moest. Het was fantastisch om te zien dat mijn M3 dat kon, ik ben me dat altijd blijven herinneren zo was ik onder de indruk!
Ik had geen idee wie die instructeur was, maar hij drifte toen zelf in een witte Porsche 944... Blijkt het Erwin geweest te zijn! Ik zag de foto van hem in zijn witte 944 inderdaad nog binnen hangen.
23 aug 2014 23:19
Het was heel leuk en informatief vanmiddag. Top ontvangen, in goede sfeer Erwin en andere medeforummers leren kennen, en veel opgestoken van wat er allemaal bij een revisie komt kijken. Ik hoop dat ik nog even door kan rijden zonder, maar als het zover is dan in 1 keer goed en uitgevoerd door een vakman. Erwin nogmaals hartelijk dank!
23 aug 2014 23:28
Ik kom morgen ook langs.
ben wel nieuwsgierig hoe het in zijn werk gaat!
lekker stukje
Tot morgen
Rob
24 aug 2014 8:12
frankv schreef:Wat nog heel apart was, was dat ik mijn E30 M3 mee had, en Erwin vertelde dat hij ook een E30 325 had om te driften. Ik vertellen dat ik ooit eens een paar driftcursussen had gedaan, maar er weinig van bakte, en dat een instructeur mij toen eens in mijn auto had laten zien hoe het moest. Het was fantastisch om te zien dat mijn M3 dat kon, ik ben me dat altijd blijven herinneren zo was ik onder de indruk!
Ik had geen idee wie die instructeur was, maar hij drifte toen zelf in een witte Porsche 944... Blijkt het Erwin geweest te zijn! Ik zag de foto van hem in zijn witte 944 inderdaad nog binnen hangen.
Goed verhaal

those were the days.
24 aug 2014 8:40
Erwin, bedankt voor je gastvrijheid.
Het was weer bijzonder leerzaam.
Mochten er mensen zijn die nog nog twijfelen? Niet doen, gewoon gaan
24 aug 2014 10:12
ik ben er klaar voor
tot 13:00
24 aug 2014 16:36
Nou, zouden de heren van de tweede sessie van vanmiddag verder zijn gekomen....wij zijn geƫindigd bij de cilinder tapeinden.........mrgreen:
En vooral opletten bij de diverse spoelbakken ter voorbereiding van het opmeten en eventueel opsturen vd delen, ook niet onbelangrijk...kost ook aardig wat tijd!
24 aug 2014 19:29
Net terug uit Steenwijk, Erwin heeft nog even met de 964 gereden, nog steeds (of beter gezegd weer

) inhouden. We hebben weer wat te sleutelen.
Wij zijn wel wat verder dan de tapeinden gekomen, maar ik weet natuurlijk niet welke volgorde jullie hebben aangehouden
Welke olie heeft ook nog aardig wat tijd gekost
Ik weet nu wel precies wat het probleem was van de eerste 964 motoren en wat de modificatie inhield en hoe je die kan herkennen
Ben waarschijnlijk nu al weer een hoop vergeten
@Erwin, het inhouden is nu weer veel minder, zeker boven de 4000 tpm is er niks meer van te merken, maar wel bij langzaam rijden. Ik hoop volgend weekeinde de injectoren te kunnen demonteren en dan deze de week erop bij Buchli in Hwijk af te leveren. Ik houd je op de hoogte.
Bedankt voor je duidelijke uitleg en hartelijke ontvangst.
Willem(B)
24 aug 2014 20:03
Gezellige middag mensen.
Erwin bedankt voor de uitleg.
Ik heb in iedergeval weer iets op mijn agenda staan.
24 aug 2014 20:13
Op de foto legt Willem de olie problematiek (je kan er op afstuderen) nog een keer uit
Super zo'n middag, heel leerzaam. Het "als de boel toch openligt meteen meepakken gehalte" is heel verleidelijk... maar daar heeft Erwin ook laten zien wat wel kan en nodig is en wat optioneel is.
En optioneel is zo mooi, ze zouden het verplicht moeten stellen

Leuk ook even de gezichten en namen bij de forum leden! Erwin, dank voor delen van je expertise.
24 aug 2014 20:22
Ach ja, olie en dropveters...mooie vergelijking in Jip en Janneke taal.
24 aug 2014 20:59
Bedankt voor een leuke en informatieve middag Erwin! Ook leuk om weer forumgenoten te zien en te ouwehoeren
24 aug 2014 21:24
Erwin bedankt,
Was een leuke en leerzamen middag.
En was leuk om weer wat gezichten van het forum te hebben gezien.
24 aug 2014 21:46
Was zeker erg leuk en leerzaam. Je ziet in vogelvlucht wat er allemaal bij een revisie komt kijken en begrijpt ook het waarom sommige zaken langer duren dan gedacht. En niet te vergeten, 'werkplek opruimen' kost ook tijd.
Daarnaast leuk om enkele forummers te ontmoeten
Erwin, hartelijk dank voor de ontvangst en uitleg
24 aug 2014 22:46
De koffie was weer ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.