Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 okt 2014 12:41
Mijn advies is dus koop een gevoelige IMS Lager
03 okt 2014 19:54
Of heb je een tik(ker)
20 okt 2014 12:49
Gisteren direct bij het starten: tikketik
En toen ik m eind van de dag wegzette: tikketik
Kan ook nooit eens ongestoord van die auto genieten. Staat er geen lantaarnpaal in de weg, zijn m'n banden wel krom, en als die weer eens zijn gebalanceerd, begint ie met morse te seinen...
Denk dat ik maar een 996 ga kopen, dan weet je wat je hebt
20 okt 2014 13:01
Kijk bij het starten dat is vaak de "stoters", gelijk vernieuwen die dingen
Mijn zoon nam de 993 een dagje mee naar het oosten van het land en dat deed hem goed
20 okt 2014 15:15
Maar bij het wegzetten....!?
En tussendoor "gewoon" gereden zonder (Bij-)geluiden?!
20 okt 2014 15:32
Tijdens het rijden hoor ik het niet, wordt overstemd door het motorgeluid. Hoor het alleen als ik buiten sta. Rechterzijde, metalig geluid, zie mijn eerdere posts. Maar als ie bij de dokter is, zijn de symptomen natuurlijk weg...
20 okt 2014 16:38
Zo gauw als je het hoort, kun je dan niet doorrijden naar een specialist ?!?
Of effe met iPhone of wat anders een filmpje maken ?
Als ie 't blijft doen, en dan bij het weg zetten….is raar.
26 okt 2014 15:09
Stuurpomp misschien? Die zit ook RA
Bij mijn 993 begaf het riempje vd stuurpomp het bij 411.000 km. Maakte toen ook hele rare geluiden.
26 okt 2014 16:15
Bij 411.000 km al? Porsche onwaardig...
01 nov 2014 22:34
Ga t morgen maar weer eens proberen. En als ik er aan denk even opnemen (al hoop ik dat dat niet nodig is

). Geen idee hoe ik dat dan hier krijg vanaf mijn oerNokia, maar dat zien we dan wel weer.
01 nov 2014 23:52
Heb je er nog steeds last van ja?
Naja de auto is niet ontploft dus zo erg zal het wel niet zijn
Lijkt wel een meerjarenplan een oplossing te vinden voor dit gedoe?
02 nov 2014 0:13
Heb er sinds de vorige melding niet meer in gereden, dus dan wordt het inderdaad wel een meerjarenplan, zeker als hij niet tikt als ie bij de garage staat.
EDIT: vanochtend gereden - niets
vanmiddag terug (3u later) - niets
vanmiddag wegzetten (weer 3u later) - even stationair laten draaien en toen begon t weer. Komt duidelijk van rechtsachter, bij de uitlaat en onder de motor vandaan. Korte, droge, metalige tikken, onregelmatig.
Viel me net op dat m'n oliepeilmeter in t rode vak blijft hangen, die moet toch bij stationair draaien langzaam oplopen? Olie is ong 1000 km geleden ververst, geen walm, geen oliesporen. Wijzertje beweegt wel bij op contact zetten.
Heb nu wel een filmpje op mn nokia, maar hoe krijg ik dat - zonder picasa, flickr etc - hier gepost?
Sta open voor alle technische suggesties (vooral over het tikken dan)
02 nov 2014 18:24
Vervelend steeds dat gedoe
Olie meter moet idd omhoogkomen als die warm is en FF stationair loopt
Je kunt natuurlijk ook nog altijd met de hand meten?
Ik hoop voor je dat iemand eens een keer erachter komt wat het is
Ik denk nog steeds een klepstoter
02 nov 2014 18:32
Heb je wel goed peil dan?
Ik bedoel.... echt even "direct reading" gedaan.... ipv op de meter kijken?
02 nov 2014 18:38
Peil niet gemeten, geen tijd voor (gemaakt). Kan me niet voorstellen, of Robert moet er te weinig in hebben gegooid. Maar hij heeft er laatst nog zelf mee gereden.
02 nov 2014 20:14
Ik lees dat je hem 3u later weg zet, dan is ie toch weer koud?
02 nov 2014 20:23
Na 3 uur is zo'n grote plas olie echt nog niet koud hoor!
02 nov 2014 22:22
Denk wel dat de olie na 3 uur weer behoorlijk afgekoeld is.
Bij mij loopt de olieniveaumeter ook langzaam op.
Meestal laat ik hem met warme motor 10 minuten stationair lopen, dan loopt de meter netjes naar halverwege.
Overigens denk ik dat het tikken niet ernstig is, omdat het geluid onregelmatig is.
Kan het niet 1 of ander schild zijn dat los hangt?
03 nov 2014 0:07
dpRide schreef:Dus een redelijke kans dat het iets onschuldig is zoals een rammelend hitteschild, uitlaat, ... auto op de brug (of plat op de buik) en even met de vuist tegen headers, catalysator, uitlaat kloppen....
bully schreef:@DpRide. Zoiets dacht ik ook. Misschien met je schade-reparatie iets met de uitlaat/katalysator geraakt.
Cazzo Super Veloce schreef:Overigens denk ik dat het tikken niet ernstig is, omdat het geluid onregelmatig is.
Kan het niet 1 of ander schild zijn dat los hangt?
03 nov 2014 14:11
Hitteschild oid lijkt me niet waarschijnlijk. Het lijkt me dat ik het dan juist bij het rijden zou horen, en niet bij stilstaan.
Geluid klinkt ook anders dan een rammel.
Heb momenteel helaas niet zoveel tijd om er achteraan te gaan. Zal wel proberen om iets te uploaden.
03 nov 2014 14:30
Wellicht is het een ketting-spanner die niet helemaal goed functioneert
03 nov 2014 15:10
Dan moet je alert zijn
03 nov 2014 15:49
Als je denkt dat het uit het blok komt, zou ik er niet meer mee rijden...
03 nov 2014 22:03
Goh en dat voor een 993 , ik dacht dat die dingen nooit wat mankeerde alleen een 964 heeft probs met kettingspanners en klepstoters volgens iemand hierboven
Naja andere topic
03 nov 2014 23:00
Hierbij een eerste filmpje. Hoop dat het af te spelen is. Tikken is vooral te horen bij de uitlaat (en) aan het einde.
EDIT: zie dat al mijn gegevens zichtbaar zijn. Heb dat nog niet kunnen oplossen. link dus weer verwijderd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.