Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 apr 2016 16:44
Is het de bedoeling om straks weer een Porsche te kopen? Als dat zo is zou ik deze laten maken en vervolgens van gaan genieten. Er is zo veel aan gebeurd dat het naar mijn idee zonde is hem weg te doen want je weet ook niet wat je terug koopt. Ben je helemaal klaar met de hobby dan is het een ander verhaal. Erg jammer want ondanks dat het een dure hobby kan zijn wel een hele leuke

Ben trouwens erg benieuwd naar het resultaat van het kleppen stellen want toch wel apart dat de ene specialist het heeft over een revisie en de andere zegt dat kleppen stellen het probleem moet verhelpen...
29 apr 2016 17:04
has00016 schreef:Er is zo veel aan gebeurd
Dat valt toch wel mee?
29 apr 2016 22:05
horn schreef:has00016 schreef:Er is zo veel aan gebeurd
Dat valt toch wel mee?
Ik ben er in dit verhaal van uit gegaan dat kopbouten, dorpels, ophanging, warmtewisselaar en het achterstallige onderhoud is uitgevoerd, dat is toch redelijk wat werk? Er van uitgaande dat het nu naar Harald zijn zin is kan je er de komende jaren wel mee vooruit. (hoop ik)
30 apr 2016 17:50
Koude motor:
http://youtu.be/_tJ7S6hNQt0http://youtu.be/4D8TbqdmQH4Kleppen niet hoorbaar
Warme motor:
http://youtu.be/T0QPTd2FYJshttp://youtu.be/EqRjfUTl-3cKleppen lichtjes tikken en dat niet eentje qua geluid eruit springt.
Kleppen worden over paar weken opnieuw door mijzelf gesteld na 20.000km probleemloos gereden te hebben , tevens nieuw olie erop...10W60.
Heb je iig van de mijne een indruk.......succes.
01 mei 2016 10:29
Dat klinkt i.d.d. bijna net zo als de mijne

Maar of dat goed is? Ik ben benieuwd wat het kleppen stellen gaat opleveren. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een filmpje te maken. Na dinsdag zullen we het weten......
01 mei 2016 13:58
Prima, wacht eerst af totdat het eea gecheckt is : nokken van de nokkenassen en nokvolgers vd tuimelaartje op slijtage en het stellen op 0.1 mm bij koude motor. Je zou ook iets dikkere olie kunnen gebruiken....
02 mei 2016 8:57
Dikker dan de 10W40 die er al in zit?
02 mei 2016 20:28
Luisteren kan hiermee ook goed!
03 mei 2016 22:00
En, heeft het kleppen stellen geholpen?
04 mei 2016 21:21
Het stellen heeft zeker geholpen. Het is nu voor een heel groot deel minder. Volgens deze garage waren twee kleppen sowieso niet goed gesteld......
Ook het dichten van een scheurtje in de uitlaat zorgde voor een extra tikkend geluid (hoe gek dat ook klinkt).
04 mei 2016 22:16
Dus? Geen verkoopplannen meer?? Rijden met die mooie auto:-)
04 mei 2016 22:24
Goed te lezen, nu rijden en genieten......
09 mei 2016 14:17
Hoop stampij om niets dus...
Wellicht de volgende keer even niet te hard van stapel lopen...
09 mei 2016 14:33
Ik heb het draadje helemaal doorgelezen vanaf de eerste; al lezende bekroop mij het gevoel of je niet paniek loopt te zaaien om niets.
Een 996 is heel veel stiller dan een 3.2 dus daar heb je qua perceptie / beleving al iets denk ik.
Er zijn div goede specialisten die weten hoe een 3.2 hoort te klinken en die ook eventuele bijgeluiden vaak goed kunnen duiden uit ervaring.
Goed te lezen dat er enkele dingen eenvoudig te verhelpen waren en het blok nu dus een stuk stiller is.
Ook heb ik de indruk dat die ene specialist wel heel veel zin had in een revisieklusje.
Niet te snel; panieken en rijden met dat ding !
28 mei 2016 15:46
Ondertussen samen met 964Hans een beurt uitgevoerd, kleppenstellen/olie/olieretourpijp....en
Na 22k:
3 kleppen niet hoeven te stellen, de rest waren te strak om mbv het tooltje de speling te meten; kregen het plaatje 0.1mm er niet tussen
Hiertussen 'knutselen.


Geluid nu na het stellen, ik kan het verschil niet horen.....
https://youtu.be/cfhsSy8-fakEn gelijk de versleten olieretourpijp vervangen, slangenklemmen erom en zo konden we de flenzen mbv bandenlichters gemakkelijk positioneren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.