Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

09 apr 2007 20:23

maar op het moment dat je er elke tankbeurt een liter olie bij moet gooien, zou ik me toch op mijn kop gaan krabben... zover zou ik het dus niet laten komen - acceptabel of niet.

09 apr 2007 20:25

ik rijd geen 1000 km op een tank :roll: :wink:

09 apr 2007 20:29

er staat ook 1,5 liter op 1000 km, schele! Oud aan het worden? :cheesy:
Of red je ook geen 650 km op een tankje? :wink: :shock:

09 apr 2007 20:34

ja alweer 32 en zelfs dat wordt in twijfel getrokken :lol:
zal wel een ouwe kop hebben
enne... die 650 km ga ik ook niet redden nee :?


...maar ik ben het wel met je eens

09 apr 2007 22:11

Renntech schreef:Dat komt doordat de cilinders van een Porsche van een zeer goede kwaliteit zijn. ( op de ' T ' motoren na, die zijn van gietijzer :cry:


Erwin,
zo'n opmerking als deze triggert mijn belangstelling uiteraard. :?
Verklaar je eens nader, als je wil?

09 apr 2007 22:18

Marco schreef:ja alweer 32 en zelfs dat wordt in twijfel getrokken :lol:


:mrgreen:


... trouwens leuk om te zien hoe 'n draadje uit 2005 weer 'ns de kop op duikt :idea: :wink:

Re: compressie en slijtage

18 okt 2009 14:10

650km haal ik makkelijk met mijn 993,heeft wel een 92l tank :P :P :P

Re: compressie en slijtage

18 okt 2009 17:11

een dynamische compressie test zegt niet veel, zeker niet als er geen uitspringers zijn zoals bv 1 cyllinder die ernorm veel lager scoort dan de andere.


Wat je nodig hebt is een leak-down test.
!!Met warme motor!!
Je zet de cyllinder met gesloten kleppen onder druk.. laat het een tijdje staan , en je meet hoeveel % er gelekt is.

4% is vers herbouwde motor
boven + 10% moeten de kleppen worden gesteld, als het na stellen nog altijd te hoog is, is ie versleten.

cyllinders onderling mogen ook niet meer dan 10% verschillen
20 of 30% verlies... dan is er iets grondig mis.


Het is veel meer werk om een leak-down te doen dan een simpele compressie test. Maar het zegt veel meer over de conditie van de motor.
Je kan vaak ook horen waar het lekt als het de kleppen zijn, in de inlaat, of in de uitlaat...

Een auto met agressieve nokkenassen, hoge lift en lange duratie, zoals bv een early S, zal overigens altijd minder goeie dynamische compressie waardes aantonen, omdat de in en uitlaat kleppen overlappen

En als je dynamische compressie waardes omhoog gaan, nadat je een olie in de cyllinder hebt gespoten, dan zijn de ringen waarschijnlijk versleten
Plaats een reactie