Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

pk

15 sep 2005 21:33

Ninemeister opschroefbare kit. 350 pk prijs 4.500

Re: pk

15 sep 2005 21:57

Gizmo schreef:Ninemeister opschroefbare kit. 350 pk prijs 4.500


Buiten JOUW vriendin en de portomonee gaat ook je motorblokje dat op den duur niet fijn vinden :idea:

IMO versnelde slijtage van de toch al 'versleten' onderdelen :wink:

15 sep 2005 22:58

Dus NIET het gas erop en DAN pas met de koppeling gaan goochelen ... :wink: :D



Ik heb zojuist begrepen dat je juist je koppeling moet laten schieten om hem te sparen. Dan heb je geen slippende koppeling. Tip van Rentech :idea:

grt
w

16 sep 2005 0:09

een compressor (of supercharger, of hoe je het wilt noemen) kan je niet zo op een standaard atmosferische motor hangen (en verwachten dat het heel blijft)

bij druk vulling heb je een veel lagere compressie verhouding nodig, dus heb je een setje andere zuigers nodig

16 sep 2005 4:45

Walter964 schreef:
Dus NIET het gas erop en DAN pas met de koppeling gaan goochelen ... :wink: :D



Ik heb zojuist begrepen dat je juist je koppeling moet laten schieten om hem te sparen. Dan heb je geen slippende koppeling. Tip van Rentech :idea:

grt
w


Kost je je aandrijflijn en/of banden. De gulden middeweg dus.

16 sep 2005 7:19

Jeroen914 schreef:een compressor (of supercharger, of hoe je het wilt noemen) kan je niet zo op een standaard atmosferische motor hangen (en verwachten dat het heel blijft)

bij druk vulling heb je een veel lagere compressie verhouding nodig, dus heb je een setje andere zuigers nodig


Er zijn al motoren die uit de fabriek met een compressieverhouding van rond de 10,5:1 met (turbo-)compressoren worden geleverd. Dat is nog geen 11,3:1, maar toch...

De TPC kits worden goed verkocht en ik heb nog geen verhalen gehoord over problemen hiermee. Zelfs niet in een land waar 98RON niet te krijgen is.

Tuurlijk, tuning verkort de levensduur. Maar een compressorkit houdt niet in dat de motor na een paar 10.000 km aan revisie toe is.

16 sep 2005 12:53

Devils son schreef:Tuurlijk, tuning verkort de levensduur.

niet als je het goed doet...
Maar een compressorkit houdt niet in dat de motor na een paar 10.000 km aan revisie toe is.

nee... als je drijfstangen onder het blok uit bungelen heeft revisie niet zo veel zin meer :cheesy:

bij de compressie verhoudingen waar jij het over hebt, wordt er nog geen halve bar druk op gebouwd (compressor wordt afgeknepen).
Omdat een 3.6 dubbele ontsteking heeft en een knock-sensor kom je er misschien net mee weg, maar het blijft allemaal op het randje
Het resultaat is dan ook (qua vermogen) niet te vergelijken met een volwaardige turbo of compressor uitvoering...
Plaats een reactie