Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

14 jul 2006 17:57

:thumleft: ieder zn vak he? :lol:

14 jul 2006 20:18

@Marco Dat is goed balen joh. Niet alleen van het motorblok maar ook van de vriendelijkheid van Volksrepair. Belachelijk hoor die foto´s, voor hetzelfde geld stond je gewoon stil voor de foto :roll:

Ik wens je veel succes met alles!

14 jul 2006 20:39

Vandaag bij Hot Rod geweest om velgen op te halen voor de Speedster (heb ik nu niet echt veel aan) en om een motorblok op te halen voor vriend van mij (Hans Staal). Even situatie uitgelegd en gevraagd naar zijn mening. Fred gaf aan (zoals ook hier op het forum vermeld) dat hij aan het blok een hoop kon zien mbt oorzaak en gaf aan het blok wel wilde bekijken en controleren op eventuele constructiefouten. De second opinion zoals aangegeven door Devils son en Harley gaat dan ook zeker gebeuren

@ Erwin van Renntech: wil toch ook nog met jouw van gedachten wisselen over dit/toekomstig blok.

Ik wil (zoals ik november 2004 bij Volksrepairs ook had aangegeven) een betrouwbaar blok, en moet iets zijn waar ik als een oud wijf in kan rijden, maar ook zo nu en dan lekker sportief rijden moet optie zijn.

Naar nu blijkt (volgens Fred van Hot Rod) zijn mijn Weber Carburateurs te groot voor het blok (44idf ipv 36 idf) waardoor laag in de toeren de temperatuur kan oplopen ivm te weinig brandstof. Ik weet niet of ik het nu goed vertel, maar dit was een beetje de strekking van het verhaal.

op een 1600 cc blok zouden 36 idf carburateurs moeten zitten, op een 1800 cc blok 40 idf en vanaf 2100 cc 44 idf.

Dit zou betekenen dat ik niet goed ben voorgelicht tijdens de koop van dit nieuwe 1600 cc blok, Volksrepairs wist immers van de grote carburateurs die op mijn oude 1800 cc blok zaten. Er werd alleen gezegd dat ik onderin de toeren wat trekkracht miste, en hoger in de toeren juist iets meer trekkracht.

Ik heb de Speedster gekocht met een 1800 cc draaiend gedeelte maar dit blok was van het begin af aan niet goed. Vandaar de keus om eind 2004 een nieuw blok te kopen met garantie.

Die garantie is naar nu blijkt een wassen neus....
Laatst bijgewerkt door MarcoB op 14 jul 2006 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.

14 jul 2006 20:41

Elven schreef:Mijn mening: Marco, los dit in alle stilte...al dan niet met juridische hulp...op met Volksrepairs.


Volksrepairs voelt er niets voor om enige coulance te geven op een reparatie/nw blok. Ik ben blij dat mensen op dit forum hun ideeen ventileren naar mij zodat ik dit kan gebruiken.

In stilte heb ik dus met Volksrepairs geprobeerd. Moet zeggen dat ik ook heel rustig ben gebleven, want met schreeuwen los je niets op. Dat is dan ook iets dat ik op dit forum ook niet doe!

14 jul 2006 21:55

Elven schreef:Nog een opmerking mijnerzijds, over welke temperaturen hebben we het: motorolietemperatuur of cilinderkoptemperatuur?


geen idee, ik denk dat het hier om de cilinderkoptemperatuur gaat. Ik heb hier een pdf met een tekst over warmteschade. Wil ik het antwoord weten dan zou ik dat eens aan Volksrepairs moeten vragen. Of natuurlijk bij Erwin van Renntech.

@ Erwin: kun jij hier antwoord op geven?

14 jul 2006 21:57

ik kan hier niet veel anders op zeggen dan sterkte
en ik hoop dat je toch snel weer mag permagrinnen

14 jul 2006 22:51

Jezus!!!!! Heb een paar dagen niet op het forum gezeten, en dacht nu laat ik eens kijken hoe het met mark is. Goeie genade van een klote zooi! En dat ook nog vlak voor je eigen rit. Ik hoop op een goede afloop, maar ben bang dat het flink wat duiten gaat kosten. Heel veel sterkte. :wink:

15 jul 2006 8:38

[quote="Elven"]
Oh oh, hier lopen een paar zaken door elkaar...ik ken Hot Rod erg goed btw.

snap ik niet, of er ontgaat mij iets.

15 jul 2006 20:07

Elven schreef:Fred's conclusie over het gebruik van 36-ers op een 1600 Porsche-motor snap ik niet helemaal.
In de VW wereld OK, maar de verbrandings-ruimte en de nokkenas-timing verschilt wezenlijk tussen VW en Porsche 4 cilinder motoren.


In mijn Speedster zit ook een 1600 cc kever blok, zijn eerste conclusie zou dus moeten kloppen...

en als Volksrepairs een gerenomeerd bedrijf is die zijn naam heeft hoog te houden, waarom laten ze mij dan op deze manier keihard barsten?

15 jul 2006 21:53

wat een horror story Marco :cry:

te meer daar dit euvel voorvalt op VCM, waar je de "356-permagrin" wil delen met anderen ...

hoop dat je er alsnog uitgeraakt met Volksrepairs

15 jul 2006 22:11

Alle zaken die hier aangehaald worden in deze Topic wil ik ook bij elkaar verzamelen en zo een brief opstellen voor de Rechtsbijstandsverzekering.

De eerste stap is om het blok onder de auto te halen en deze uit elkaar te laten peuteren door een specialist.

Tevens nog een keer contact opnemen met de ANWB zodat ik ook de gegevens van de ANWB-man krijg zodat ik ook dit in de brief kan gaan zetten. Hij heeft immers aangegeven dat de olie niet verbrand rook.

16 jul 2006 23:20

Vanavond heeft Erwin van Renntech bij mij thuis naar het blok gekeken. Wat zaken doorgenomen en heeft blok bekeken.

Uiteindelijk blijken er toch 40 idf Webers op te zitten ipv 44 idf wat ze mij verteld hadden.

Verder ga ik samen met Hans Staal het blok er onderuit halen en alle onderdelen verwijderen zodat ik een los draaien gedeelte overhou. Als dat zover is, maak ik een afspraak met Renntech zodat er mensen met verstand van zaken het blok gaan demonteren en evt. fouten opsporen.

Als dat gebeurd is, ga ik zelf alle lossen onderdelen bij Erwin reinigen (zo leer ik mijn blok ook van binnen kennen). als het goed is, is de dag dan om en laat dit blok bij Erwin achter om het draaiend gedeelte (als dit nog mogelijk is) door Renntech opnieuw op te bouwen.

Ik heb bij het verhaal van Erwin een heel goed gevoel en heb er heel veel zin in!

wordt vervolgd....

16 jul 2006 23:37

Kijk, dat klinkt weer een beetje positief! Heb je wel verdiend na het regelen van deze topdag!

16 jul 2006 23:39

JeGROEN C3.0 schreef:Kijk, dat klinkt weer een beetje positief! Heb je wel verdiend na het regelen van deze topdag!


Zoals Johan Cruijf zegt: elk nadeel hep ze voordeel

16 jul 2006 23:48

Marc' Oh Oh... schreef:Vanavond heeft Erwin van Renntech bij mij thuis naar het blok gekeken...


:thumleft:

16 jul 2006 23:50

Marc' Oh Oh... schreef:Vanavond heeft Erwin van Renntech bij mij thuis naar het blok gekeken. Wat zaken doorgenomen en heeft blok bekeken....

Ik heb bij het verhaal van Erwin een heel goed gevoel en heb er heel veel zin in!...


Tja, zo gaat dat bij Erwin.

PS Dat goede gevoel blijft :D

16 jul 2006 23:52

:thumleft: :lol:

1000% mee eens! Zat ie ineens toch weer vanavond met groene lak op zijn vingers aan tafel, had nog een detail gezien dat hem stoorde... Pietje precies! :wink: 8)

17 jul 2006 0:30

Voila...en zo wordt de dag beter afgesloten dan hij begonnen was, niet?

We zijn blij voor je!!! Is verdiend...8)

17 jul 2006 0:31

is het reviseren van een keverblok ook zo duur als van een porsche?

anton964

17 jul 2006 0:37

anton964 schreef:is het reviseren van een keverblok ook zo duur als van een porsche?



... hangt er van af of het meeste geld in de onderdelen of in de arbeidstijd gaat zitten :idea:

17 jul 2006 7:30

De zon begint weer een beetje te schijnen,

goed te horen
succes

17 jul 2006 8:38

Tijdens de IJssellandrit is deze motor wat ter sprake geweest en is zowat heilig verklaart dat blijkt ook wel als zelfs de paus komt kijken wat er aan de hand is. maar goed nu is het dus mijn beurt om met Marco de eerste stappen te zetten, maw wordt vervolgt, met foto's!!!!!!!!!!!!

PS toch lekker gegeten op Busloo, zo leer je nog eens mensen kennen

17 jul 2006 9:00

@Marc' Oh Oh...

Is het toch niet verstandig met de wetenschap die je nu hebt, om alvorens zelf aan het blok te gaan sleutelen, de specialist van Volksrepairs met zijn verkeerde voorstelling van zaken en ondeugdelijk produkt te confronteren?

Immers heb je niet dat gekregen wat destijds beloofd en geleverd is. Ik denk dat VR in dit geval juridisch niet sterk staat.

17 jul 2006 9:01

Marc' Oh Oh... schreef:Vanavond heeft Erwin van Renntech bij mij thuis naar het blok gekeken. Wat zaken doorgenomen en heeft blok bekeken.

Uiteindelijk blijken er toch 40 idf Webers op te zitten ipv 44 idf wat ze mij verteld hadden.

Verder ga ik samen met Hans Staal het blok er onderuit halen en alle onderdelen verwijderen zodat ik een los draaien gedeelte overhou. Als dat zover is, maak ik een afspraak met Renntech zodat er mensen met verstand van zaken het blok gaan demonteren en evt. fouten opsporen.

Als dat gebeurd is, ga ik zelf alle lossen onderdelen bij Erwin reinigen (zo leer ik mijn blok ook van binnen kennen). als het goed is, is de dag dan om en laat dit blok bij Erwin achter om het draaiend gedeelte (als dit nog mogelijk is) door Renntech opnieuw op te bouwen.

Ik heb bij het verhaal van Erwin een heel goed gevoel en heb er heel veel zin in!

wordt vervolgd....



Heb je inmiddels schriftelijk bij Volksrepairs vastgelegd dat je kosten gaat maken? Zorg je dat ze daarin de mogelijkheid hebben om binnen veertien dagen alsnog op hun standpunt terug kunnen komen om zelf die kosten te maken?

Bedenk ook dat bij een wanprestatie de wanpresteerder de mogelijkheid dient te krijgen om alsnog na te komen. Weliswaar binnen een redelijke termijn, maar wel de kans geven. Anders kan dit later tegen je werken.

Ik schrijf het hier even snel op, mijn advies onder de streep is: snel contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering en hun advies opvolgen (met een beetje geluk verwijzen ze je snel door naar een advocaat).

17 jul 2006 9:06

Heb je inmiddels schriftelijk bij Volksrepairs vastgelegd dat je kosten gaat maken? Zorg je dat ze daarin de mogelijkheid hebben om binnen veertien dagen alsnog op hun standpunt terug kunnen komen om zelf die kosten te maken?

Bedenk ook dat bij een wanprestatie de wanpresteerder de mogelijkheid dient te krijgen om alsnog na te komen. Weliswaar binnen een redelijke termijn, maar wel de kans geven. Anders kan dit later tegen je werken.

Ik schrijf het hier even snel op, mijn advies onder de streep is: snel contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering en hun advies opvolgen (met een beetje geluk verwijzen ze je snel door naar een advocaat).

zeer nuttige opmerking
Plaats een reactie