09 jun 2007 20:54
Elven schreef:...ik moest eerst voorgloeien...
09 jun 2007 22:12
horn schreef:oeps...toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten?
![]()
leuk topic 11en!
10 jun 2007 3:45
10 jun 2007 8:53
10 jun 2007 9:30
HennieC2Targa schreef:He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering)
10 jun 2007 9:35
Meneer aard schreef:horn schreef:oeps...toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten?
![]()
leuk topic 11en!
Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik
10 jun 2007 21:31
10 jun 2007 23:01
10 jun 2007 23:31
horn schreef:oeps...toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten?
![]()
leuk topic 11en!
20 jun 2007 18:30
20 jun 2007 19:16
Peter 993 schreef:
De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.
20 jun 2007 19:23
Peter 993 schreef:Nog lang geen twee ton op de teller en dan al een (deel)revisie uitvoeren, de Toyota ingenieur staat verbaast te kijken en kijkt hoofdschuddend, ik weet het zeker.
20 jun 2007 22:38
Elven schreef:Welk type Toyota gebruik je op de Ring?
20 jun 2007 22:41
Elven schreef:
@ Devils son: ook ik heb geen statistieken nodig: de kwaliteit van Porsche valt tegen.
21 jun 2007 19:33
21 jun 2007 20:10
Elven schreef:Voorzetten om uiteindelijk in te koppen OK, vandaag weer een P-blok uitelkaar geschroefd... doh!dealer-onderhouden, 173K....sigh...
21 jun 2007 20:16
Devils son schreef:
Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model.
Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes
21 jun 2007 22:47
2.2VTEC schreef:
niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen
21 jun 2007 23:24
Devils son schreef:Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).
22 jun 2007 9:05
michael schreef:
Eerder jaren 60.
Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.
Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.
22 jun 2007 11:18
Devils son schreef:Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.
Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.
22 jun 2007 11:32
22 jun 2007 12:37
michael schreef:
Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.
22 jun 2007 12:38
911-lover schreef:Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen
22 jun 2007 19:35
Devils son schreef:Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.