Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Gesloten onderwerp

09 jun 2007 20:54

Elven schreef:...ik moest eerst voorgloeien...


Staat je goed! :D

Die klepgeleider is idd echt "serieux naer den cleauten!!!"
Afbeelding

09 jun 2007 22:12

horn schreef:oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik :P

10 jun 2007 3:45

He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering :wink: )

10 jun 2007 8:53

Toch wel schrikken als je dit soort foto's ziet. :(

10 jun 2007 9:30

HennieC2Targa schreef:He, Peter dat verklaart toch het olie verbruik van de 3.2 zuiger en olieschraapveren versleten ( hij liep op mengsmering :wink: )


Dat klopt. De slijtage viel echter nog wel mee (net boven toegstaande waarden), dat ding walmde echter vreselijk.

10 jun 2007 9:35

Meneer aard schreef:
horn schreef:oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


Honda is ook ruk..Maat van me heeft er een gehad na ongv 40.000 km is het blok finaal in de soep gelopen..Daarvoor helemaal geen zichtbare slijtage/ olieverbruik :P


Ja, en roken is ook niet slecht want m'n opa rookte vanaf z'n 10'de en is daar 90 mee geworden, zucht.... :roll: :roll:

De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.

10 jun 2007 21:31

elven,

als ik zo je revisie zie krijg ik het benouwd, het roken komt bij mij echt door de uitlaat, ik zie geen olie lekkage en ook geen druppels.
dus dan zal waarscheinlijk het blok een keer geinspecteerd moeten worden.

succes maar weer!

Joost

10 jun 2007 23:01

3.2 mythe :roll: ....busted :wink: ..... zal bij de 964 niet veel beter zijn vrees ik.

10 jun 2007 23:31

horn schreef:oeps... :shock: toch maar een honda s2000 kopen dan en die 964 cabrio vergeten? :roll: :wink: leuk topic 11en! :thumleft:


ook Honda-motoren verbruiken olie, geloof me vrij, ben ervaringsdeskundige op 2 en 4 wielen... mijn vierwielig exemplaar 'doempt' (op zijn Vlaams gezegd) serieus boven 7.000 tpm, weliswaar heeft het ding >200K km op de teller :wink:
S2000 is een erg leuke auto & mechanisch nagenoeg bullet-proof, maar gezien jouw budget & auto-pedigree is het niet direct een optie 8)

20 jun 2007 18:30

Elven,


geen tijd meer gehad om aan je blok te sleutelen? :D

mark

20 jun 2007 19:16

Peter 993 schreef:
De statistieken zijn vrij duidelijk over de kwaliteit van Japanse motoren.


Dat kan wel zijn, maar de buurvrouw heeft ook ooit mijn hulp nodig gehad om haar S2000 aan de praat te krijgen. Dus net zoals met alle auto's: alles gaat een keer stuk.

(en ik hecht geen enkele waarde aan die statistieken, want een eenduidig beeld komt er niet uit, integendeel)

20 jun 2007 19:23

Peter 993 schreef:Nog lang geen twee ton op de teller en dan al een (deel)revisie uitvoeren, de Toyota ingenieur staat verbaast te kijken en kijkt hoofdschuddend, ik weet het zeker.


Hoe lang zou een toyota met 250.000 km achter de rug het op de Ring uithouden? Die van mij geeft geen krimp. Ok, er moest benzine bij...

20 jun 2007 22:38

Elven schreef:Welk type Toyota gebruik je op de Ring? :wink:


Voor je plezier pak je geen toyota en ik zit op de Ring voor mijn plezier!

Wijsneus :wink:

20 jun 2007 22:41

Elven schreef:
@ Devils son: ook ik heb geen statistieken nodig: de kwaliteit van Porsche valt tegen.


Boude bewering. Zeker nu Porsche een van de weinige producenten is die auto's aflevert die circuit gebruik verdragen.

Porsche helpt niet zelden Japan met het oplossen van problemen. Maar zelf kunnen ze geen auto's bouwen? Kom op!

21 jun 2007 19:33

Tss, n=2. Sombermans. 8)

21 jun 2007 20:10

Elven schreef:Voorzetten om uiteindelijk in te koppen OK, vandaag weer een P-blok uitelkaar geschroefd... doh! :cry: dealer-onderhouden, 173K....sigh...


Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model. Waarom ploft de ene motor bij 100K en is de ander nog prima bij 400K? Dat is toch meer dan alleen geluk denk ik.

Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).

21 jun 2007 20:16

Devils son schreef:
Wat velen vergeten is dat het leven van een Porsche vaak net wat zwaarder is van een HT&K model.

Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes


akkoord met stelling 1

niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen :wink:

21 jun 2007 22:47

2.2VTEC schreef:
niet met stelling 2 -> zou m.i. moeten zijn : "hoeveel Toy-ota's uit de jaren 80 rijden HIER nog rond" & dan is het antwoord gans anders : wees maar zeker dat er nog massa's rondbollen in landen waar technische keuring en - vooral - roestproblemen geen rol spelen :wink:


Porsches zijn toch niet immuun voor keuringen en (zelfs niet) roest?

21 jun 2007 23:24

Devils son schreef:Bij 3.2-tjes spreek je over techniek uit de jaren 80. Hoeveel toyota's uit de jaren 80 rijden er nog rond? Naar verhouding heel veel minder dan Porsches. Zelfs heel veel minder dan Golfjes (toevallig recent wat cijfertjes vergeleken ter zake).


Eerder jaren 60. Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken. Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.

22 jun 2007 9:05

michael schreef:
Eerder jaren 60.


Vanaf de 3.0 heeft Porsche wel wat wijzigingen aangebracht. Ok, het borduurt voor op de techniek uit de 60-er jaren, maar ook andere merken ontwikkelen motoren door.

Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.


Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.

Leg ook eens de verkoopcijfers in Nederland van de golf/corolla naast elkaar. Geen wonder dat er nog een paar ouwe golfjes rondrijden [ook nog eens vaak import uit Duitsland], er zijn er veel meer van verkocht.


Er was rekening gehouden met de verkoopcijfers. Anders was Porsche er natuurlijk slecht vanaf gekomen.

22 jun 2007 11:18

Devils son schreef:
Toyota lag in de jaren 80 al mijlenver voor qua techniek en betrouwbaarheid dan de Europese automerken.


Dat waag ik te betwisten. Op sommige Europese automerken ja. Maar ook binnen Europa heb je verschillen.


Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.

22 jun 2007 11:32

Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen Afbeelding

22 jun 2007 12:37

michael schreef:
Multikleppen techniek, dubbelnokkers, om maar een paar voorbeelden te noemen, en dat ook nog eens betrouwbaar [3 jaar garantie, voor meer dan 20 jaar terug al]. Zulke techniek vond je bij Europese merken nauwelijks terug, hooguit op de dure uitvoeringen, en zelfs dat nog niet eens altijd.


Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.

22 jun 2007 12:38

911-lover schreef:Dus allemaal BMW, Mercedes en Audi de deur uit gooien en een Lexus kopen Afbeelding


Bespaar me... :evil:

22 jun 2007 19:35

Devils son schreef:Was indertijd niet nodig, want uit dezelfde cilinderinhoud kregen de Europeanen gewoon meer koppel dan de Jappen, waardoor de 8 kleps Europa variant iha geen spat minder presteerde dan de Japanse multiklepper.


Maar waarom hebben de Europeanen dan dit allemaal overgenomen ??
Gesloten onderwerp